Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad har du själv för källor? Du har inte allt material när det gäller Fia. Ingen har det i tråden och därför går det inte att uttala sig som utomstående om just hennes fall.
Det finns stora systemfel i hanteringen av biologiska föräldrar som skapar individer som Fia. Det är soc eget fel och beror sannolikt på djupa okunskaper med också personligt tyckande och åsikter hos socionomer.
Varför spelar föräldrar in sina möten med soc? Har du någon förklaring till det? Om soc vore ärliga skulle det väl inte behövas?
Tycker du papegoja-retoriken fungerar bra?
Jag är inte här för att diskutera socialen och deras brister ingående. Då jag 1. likt dig inte besitter relevant utbildning i ämnet. 2. Inte tror Fia mfl drabbats av någon elak sockärring. Ser inga bevis för det. 3. Tråden ej handlar om soc.
Fias beteende vittnar om i princip ALLT annat än ett felaktigt LVU. Det enda jag håller med Fia om är att det borde göras en ny utredning bara för att ställa det utom rimligt tvivel att hon ej bör ha barnen. Såvida hon inte gör en personlig förändring där hon inte håller på som hon gör idag och straffar sina egna barn i sin maniska kamp mot myndigheterna.
På nr2 säger jag att det IVO har funnit brista hos soc är det enda jag tänker diskutera och tillkännage. Dina övriga egna bevis och spekulationer är värda 0 i mina ögon. Såvida du inte presenterar dom som just egna observationer och teorier, men det gör du ej. Du presenterar dom som bevis för diverse.
Och på nr3 så är det väl inget konstigt. Jag spelar in en hel del med när jag vet att jag kanske behöver utomstående hjälp.