2024-08-11, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja och nu är Trump betydligt äldre än vad Biden var 2016.

Som jag har sagt i minst 4 år nu, USA behöver ha en övre åldersgräns för positioner som Högsta domstolen och andra viktiga samhällspositioner.

Att passera vara över 70 år och sitta på en så pass viktig position är inte bra varken för samhället eller för den som sitter på den positionen.

Du kan väl käbbla om det när Trump börjar bli senil?!

Ni fäktar mot väderkvarnar just nu.

Det här presidentvalet kommer inte handla om huruvida Trump är senil eller inte.
Citera
2024-08-11, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Hoppas och hoppas...jag kan tyvärr inte se henne som ett presidentämne. Vad ska hon göra när det blir match på riktigt och det krisar till sig ordentligt i världen? Lägga sig och gråta sig till sömns?

Hon har en man och han är av judisk börd, så jag gissar att hon utöver sin stab har allt hon behöver när det krisar till sig ordentligt i världen. Hon har inte heller några barn eller barnbarn att ta hänsyn till så på det sättet är hon en Nixon. Nej, hon är inte idealet som presidentämne, men bättre än Trump.
Citera
2024-08-11, 15:09
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Kanske du har rätt kanske inte.

Det jag vet av det amerikanska valsystem och dess konsekvenser är att den sittande presidenten oftast vinner.

Nu var ju inte Donald mest populär på ett avgörande sätt, eftersom han inte vann det senaste valet.

Det är närmast anekdotisk bevisföring och dessutom mycket tveksam:

När Trump vann, var han inte sittande president (ej heller hans motståndare, Hillary Clinton). När Biden vann var inte han sittande president, men hans motståndare (Trump) var det. Nu är varken Harris eller Trump sittande president och Trump har redan förlorat en gång.

Däremot brukar det vara kutym att när sittande president vill kandidera en gång till (då det är möjligt), så blir det vanligen så - Bidens tillbakadragande är ovanligt, i synnerhet om man betänker att det kom så sent.

Det är dessutom direkt ovanligt att en förlorande kandidat blir kandidat ytterligare en gång ("ändra inte ett förlorande lag" skulle man då kunna säga) .

Så denna gång är det ganska svårt att dra slutsatser från "hur det brukar vara".
Citera
2024-08-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är närmast anekdotisk bevisföring och dessutom mycket tveksam:

När Trump vann, var han inte sittande president (ej heller hans motståndare, Hillary Clinton). När Biden vann var inte han sittande president, men hans motståndare (Trump) var det. Nu är varken Harris eller Trump sittande president och Trump har redan förlorat en gång.

Däremot brukar det vara kutym att när sittande president vill kandidera en gång till (då det är möjligt), så blir det vanligen så - Bidens tillbakadragande är ovanligt, i synnerhet om man betänker att det kom så sent.

Det är dessutom direkt ovanligt att en förlorande kandidat blir kandidat ytterligare en gång ("ändra inte ett förlorande lag" skulle man då kunna säga) .

Så denna gång är det ganska svårt att dra slutsatser från "hur det brukar vara".
Nej det du svamlar om har inget med det jag skriver om, att göra.

Synd, för du har något många andra saknar på flashback, nämligen intellektuell hederliget.

Donald förlorade, som sittande president, mot Joe.

EDIT: För att bli övertydlig: Hade han varit så översvallande populär som den jag argumenterade emot hade han givetvis vunnit med helt övertygande siffror mot Joe.
Citera
2024-08-11, 15:16
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
De är nog kört för Trump.
Citera
2024-08-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Trumps problem nummer ett är att han är inkompetent. Omger sig med ja-sägare. Karln kan absolut ingenting och har aldrig fakta. Kör alla beslut och uttalanden på momentan intuition. Samtidigt har han en självbild som omnipotent allsmäktig frälsare. Konflikt uppstår i hjärnan - låsning. Det är därför han kör i diket hela tiden; ljuger och förnedrar på löpande band eftersom det tar fokus från hans otroliga inkompetens. På lögnens arena är han på hemmaplan då han själv tror på 90% av sina lögner.

Har svårt att se hur ’double Trump’ ska kunna ta hem detta i höst. Båda är väldigt lika och saknar fullständigt fingertoppskänsla. Gissar att det kommer en mängd felsteg och ogenomtänkta utspel framöver, samtliga designade av radarparet själva, som får Kamala/Waltz att framstå som allt rimligare.

Men visst, halva USA ser väl hellre en schimpans i vita huset än en demokrat, så inget är klart förrän det är klart.

De du vet om Trump är de Schipsted och Bonnier visar dig. Gör dig mödan och ta reda på lite fakta än den globalistserna vill att du ska tro.
Hade globalisterna accepterat Trump hade media skrivit positivt om att han sänkte skatten, bensinpriset och höjde standarden för dom svarta samt inte startade några krig sånt folk vill ha.
Finns en app där du kan se i San Francisco var folk har bajsat på gatorna. Media skulle aldrig skriva om detta då de är demokraterna som styr. Sen så mycket mera skit om du kollar upp där demokraterna bestämmer.
Citera
2024-08-11, 15:17
Medlem
3N37s avatar
"Roade" mig med häromdagen med att titta lite på hans tal från några av de senaste mötena.
Mitt första intryck var oj han har åldrats. Hans tal kändes också betydligt mer spretiga än tidigare. Bitvis så kändes de mer eller mindre osammanhängande.
Citera
2024-08-11, 15:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du kan väl käbbla om det när Trump börjar bli senil?!

Ni fäktar mot väderkvarnar just nu.

Det här presidentvalet kommer inte handla om huruvida Trump är senil eller inte.

Var inte så säker på det. Trump uppfattas kanske inte som dement, men senil (i ordets rätta betydelse) är han definitivt. Kognitivt och fysiologiskt blir ingen direkt bättre efter 70, oavsett hur man sköter sig.

Litet enkla ifrågasättanden ifall 78 år egentligen är en garanti för att man håller stilen hela perioden kan säkert komma.

("Mr Trump, You are today 78 years old. What would you like to say to those who think that this is a potential problem over the next four years")
Citera
2024-08-11, 15:25
Medlem
Efter att ha tittat på flera aktuella intervjuer av Trump så övergår det mitt förstånd hur ändå såpass många amerikaner vill ha honom tillbaka i vita huset. Trump är ju idag en patetisk ordbajsare som inte är i takt med verkligheten runt sig.
Skillnaden är ju enorm när man ser Kamala Harris leverera patriotism och framtidsanda inför fyllda jublande arenor.
Trump är det. ett sänke för republikanerna och värre lär det säkert bli varje gång Donald öppnar munnen.
Citera
2024-08-11, 15:25
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej det du svamlar om har inget med det jag skriver om, att göra.

Synd, för du har något många andra saknar på flashback, nämligen intellektuell hederliget.

Donald förlorade, som sittande president, mot Joe.

EDIT: För att bli övertydlig: Hade han varit så översvallande populär som den jag argumenterade emot hade han givetvis vunnit med helt övertygande siffror mot Joe.

Min poäng är att "gamla tumregler för amerikanska val" inte betyder ett smack i just detta val. De är inte applicerbara eftersom omständigheterna är ovanliga. Att de DESSUTOM innebär att Trumps valförlust i senaste valet inte stämmer med hur det brukar vara är naturligtvis sant.
Citera
2024-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Min poäng är att "gamla tumregler för amerikanska val" inte betyder ett smack i just detta val. De är inte applicerbara eftersom omständigheterna är ovanliga. Att de DESSUTOM innebär att Trumps valförlust i senaste valet inte stämmer med hur det brukar vara är naturligtvis sant.
Ja OK. Jag hade kanske taggarna ute för mycket och läste för snabbt.

Vi är överens och det är det enda som räknas.

Jag ber om ursäkt för att jag hade litet för fort.
Citera
2024-08-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Biden var bokstavligen senil. Tycker du inte att det räcker? Ingen vill ha en senil president, av förklarliga skäl.

Trump är inte senil. Förstår du skillnaden?

Trumps politiska argument är väl helt glasklara? Du behöver inte gilla dem, men politiska argument har han.

Du verkar vara lite bakom flötet. Ingen fara, det är många som är det. Trumps senilitet gör att han inte kan prata riktigt, därför kommer han att sitta i källaren ett par veckor i stället för att göra rallyn. Allt med hopp om att allt bara beror på stress, och att om han får vila upp sig lite så ....

Trump har ingen politisk tanke bakom sin presidentkampanj. Hade inte de andra tre gångerna han kampanjat heller. Han säger några enkla meningar om något som idioterna uppfattar som glasklara. Han lägger det på ett barns nivå så att de utvecklingsstörda blir så glad för de tycker de förstår vad han säger. I själva verket säger han ingenting som betyder något. För det krävs det ett mer intellektuellt sinnelag än Trump har. Och fördelen för honom där har ju varit det att han säger tre meningar och så känner de korkade personerna att de förstår hans glasklara politik. Herregud så patetiska MAGA-sekten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in