2024-08-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Om allt handlar om att få den offentliga personen att se dålig ut. Om det är intresserad för personen, intervju om personens liv med mera är det inte samma sak. Men när allt handlar om att få den att se dålig ut absolut.

Undra om du någonsin kommer få den insikten.

Vad får du ut av denna jakt i 15 år?
Det jag sett av de tidningarna är inte att det finns några intervjuer utan mer hittepå om personer med braskande rubriker som i artikel säger något annat , typ babylycka för X med artikel och bilder från ett dop personen var gäst hos eller Lisa och Bosse nu bor på skilda håll och som i artikel berättar att Lisa bor i sommarhuset när Bosse filmar i Norrland
2024-08-11, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fia har berättat flera gånger att hon fått vård, har intyg. Men du tänker hon ska söka mer vård. Hon har berättat att hon sökte vård av socialtjänsten för den psykiska misshandel barnenheten utsätter henne för. Men de nekade henne det.

Exakt det är problemet. Soc psykar ut föräldrar och en del tar livet av sig. Det har inte bara med omhändertagandet att göra, utan om själva behandlingen när barn är omhändertagna.

Socionomer ska inte tillåtas jobba med saker de inte klarar av. Det borde vara vårdkunnig personal som sköter detta och tar fullt ansvar även för vården av föräldrarna under omhändertagandet.
2024-08-11, 12:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad står där i mejlet?

Att Fia får ta med sig ett ombud som kan föra anteckningar.
2024-08-11, 12:05
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur ska en polis och åklagare hjälpa henne? Hur tänkte du där? Hon är ur balans för att hon fått sina barn omhändertagna. Vad vi ser är en psykisk reaktion på just det och det kan yttra sig på detta sätt. Det är tragiskt och inget att peka finger åt.

Polis och åklagare kan ge stöd om de vill och hon är psykiskt obalanserad eftersom hon har en okänd störning som behöver utredas.

Om det är orsakat av tvångsomhändertagandet av barnen, hur kommer det sig att Jamal Rabie inte har visat samma symptom som Palm?
2024-08-11, 12:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Fia har berättat flera gånger att hon fått vård, har intyg. Men du tänker hon ska söka mer vård. Hon har berättat att hon sökte vård av socialtjänsten för den psykiska misshandel barnenheten utsätter henne för. Men de nekade henne det.

Vi pratade om hennes nuvarande mående, varför ska du alltid börja dina argument med att först berätta för mig vad jag tänker? Jag vet väl själv vad jag tänker.

Jag och Kurt-sune höll med varandra om att Fia behöver vård i dagsläget, det var vad som diskuterades, så åter igen kommer du bara med irrelevanta inflik till en konversation du inte ens förstår vad den handlar om, riktigt tröttsamt.

Har förövrigt inte fått något svar på mitt tidigare svar till dig. Ska jag tolka det som att vi är överens där, om att 500 miljarder inte stämmer?
2024-08-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
F har gett exempel på vilka personer hon vill ha med sig som namngiven person som sysslar med forskning på universitet eller annan likvärdig person för att denne på professionellt sätt ska gå igenom och påpeka felaktigheter hennes papper dvs något som dagar och veckor hon vill mee detta möte mer eller mindre göra det hon sa från början , få sitt ärende granskat av oberoende expertis
2024-08-11, 12:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Polis och åklagare kan ge stöd om de vill och hon är psykiskt obalanserad eftersom hon har en okänd störning som behöver utredas.
Jaha vad skulle det vara för typ av "stöd"?

Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Om det är orsakat av tvångsomhändertagandet av barnen, hur kommer det sig att Jamal Rabie inte har visat samma symptom som Palm?

Vet inte vem det är, men olika personer kan reagera olika på det och de kan också bli behandlade på olika sätt av socialtjänsten.

Överlag behandlas föräldrar mycket illa av socialtjänsten när barnet väl är omhändertaget och de förstår inte att även föräldrar behöver vård när något sådant ingripande sker. Det blir ungefär som att de glömmer bort att de måste jobba MED föräldern och förstå att LVU är något tillfälligt där barn ska tillbaka till föräldern efter vården är klar. Då kan man inte jobba på det sätt man gör idag där man istället bryter ner föräldrarna psykiskt och sedan använder det som argument för att behålla barnet.

Grundfelet är att socionomer jobbar med saker de inte begriper sig på och att de drivs av förutfattade meningar och åsikter i alldeles för hög utsträckning för att det kunna klassas som rättssäker myndighetsutövning.
2024-08-11, 12:35
Medlem
Citat:

Det står inte så, det står att socialtjänsten kan föra anteckningar. Ett ombud är inte något större skydd för Fia mot anklagelser av socialtjänsten eftersom ett ombud räknas som partisk.
2024-08-11, 12:37
Medlem
Citat:
Vi pratade om hennes nuvarande mående, varför ska du alltid börja dina argument med att först berätta för mig vad jag tänker? Jag vet väl själv vad jag tänker.

Jag och Kurt-sune höll med varandra om att Fia behöver vård i dagsläget, det var vad som diskuterades, så åter igen kommer du bara med irrelevanta inflik till en konversation du inte ens förstår vad den handlar om, riktigt tröttsamt.

Har förövrigt inte fått något svar på mitt tidigare svar till dig. Ska jag tolka det som att vi är överens där, om att 500 miljarder inte stämmer?

Fia har berättat att hon sökt vård för den psykiska misshandel socialtjänsten barnenhet utsätter henne för, men blev nekad.

Vad kan de ge henne får vård, hon säger ju hela tiden att hon mår dåligt för att socialtjänsten använder falska anklagelser och lögner för att hålla hennes barn som gisslan.

Vad kan vården göra åt det menar du?
2024-08-11, 12:39
Medlem
Citat:
Det står inte så, det står att socialtjänsten kan föra anteckningar. Ett ombud är inte något större skydd för Fia mot anklagelser av socialtjänsten eftersom ett ombud räknas som partisk.
Ett ombud kan vara vem som helst , en vän , en diakon , en yrkesperson inom något som har koppling till socialt arbete , det behöver alltså inte vara en jurist eller ens någon som tar det som betalt uppdrag
2024-08-11, 12:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Soc för anteckningar och vinklar som de själva vill utan att uppgifterna som förs in i journalerna går att kontrollera i efterhand av någon utomstående. Därför vill föräldrar som känner till detta självklart spela in samtalen i smyg. Det är oerhört allvarligt att det ens får gå till på detta sätt. Det borde inte vara möjligt.

Det är så konstigt att så många lever i total förnekelse i denna tråd och saknar helt förmåga att förstå de biologiska föräldrarnas perspektiv och hur de behandlas orättvist och inte rättssäkert av en myndighet med makt att omhänderta deras barn.
2024-08-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ett ombud kan vara vem som helst , en vän , en diakon , en yrkesperson inom något som har koppling till socialt arbete , det behöver alltså inte vara en jurist eller ens någon som tar det som betalt uppdrag

Då har du inte läst vad socialtjänsten skrev till Fia. Du ska komma ensam står det. När Fia skrev om jurist, skulle de veta vilket namn denna har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in