2024-08-11, 10:42
  #13081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hon behöver läggas in för att bli undersökt av läkare som är experten att säga varför hon är ur balans och inte av något kvacksalvare på flashback.
Håller tummarna för att hon konfronteras av polis och åklagare.
Psykvården fungerar inte så , inte ens LM har blivit inlagd trots att alla som ser henne eller alla som kontakt med henne i telefon eller på annat sätt ser att hon är svårt sjuk och dessutom har diagnos sedan länge på svår sjukdom. Så länge folk sköter sitt liv med personlig hygien , äter , sover och klarar av sitt hem och dagliga vardagliga saker så finns det inte skäl att bli inlagd för att skydda personen , inte heller finns det behov av skydd för andra om folk inte är våldsamma och kvar i verkligheten .
2024-08-11, 11:04
  #13082
Avstängd
Tanachs avatar
Har denna Palm några syskon och föräldrar?
2024-08-11, 11:10
  #13083
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Bla bla och mer bla om hur detta hände och vem som bär skulden.
Hur tror du att skuldbeläggande hjälper Fia att komma ur detta beteende?

Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Det ligger i ens eget intresse och ansvar att inte tappa fattningen hur svåra omständigheterna än är, om man inte vill förlora kriget, vilket hon redan har gjort och är mycket väl medveten om.
Men snälla nån. Skaffa kunskap om hur personer som blivit av med sina barn reagerar mentalt på det innan du kommer och pekar finger.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hon borde bara sluta med sina galna upptåg, för det kommer att leda till att hon fastnar så småningom.
Personer som inte mår bra psykiskt kan uppträda irrationellt och det gäller givetvis människor som blivit nedbrutna av socialtjänsten också.
2024-08-11, 11:12
  #13084
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Den faktiska kostnaden är irrelevant i detta sammanhang.
Det är väldigt enkelt att bevisa att det inte är 500 miljarder som Fia påstår, oavsett hur man räknar så är det inte 500 miljarder det har jag förklarat vid flera tillfällen nu.

Ja hon vräker ur sig siffor utan att tänka sig för, men på det stora hela håller jag med om att det slösas bort stora summor på onödig och direkt skadlig LVU-vård, men även andra insatser som soc erbjuder och är onödiga, svindyra och verkningslösa.
2024-08-11, 11:13
  #13085
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hon behöver läggas in för att bli undersökt av läkare som är experten att säga varför hon är ur balans och inte av något kvacksalvare på flashback.
Håller tummarna för att hon konfronteras av polis och åklagare.

Hur ska en polis och åklagare hjälpa henne? Hur tänkte du där? Hon är ur balans för att hon fått sina barn omhändertagna. Vad vi ser är en psykisk reaktion på just det och det kan yttra sig på detta sätt. Det är tragiskt och inget att peka finger åt.
2024-08-11, 11:15
  #13086
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vårdnadstvister har ökat om det är för att pappor förr bara var nöjda att ha lite helgumgänge eller om det är för att fler väldigt tidigt i nytt förhållande tycker att der är en bra ide att skaffa barn och att förhållandet spricker snabbt och folk separerar som mer eller mindre fiender är svårt att veta


Den spekulativa förklaringen ligger sannolikt i jämställdhetsförklaringen. Fler män vill ha sina barn. Något som tenderar att återkomma i de smutsigare vårdnadstvisterna är det ekonomiska incitamentet. För den kapitalsvage finns det ett ekonomiskt argument (som aldrig uttalas) att få enskild vårdnad om de 2-3-4-5 barnen jämfört med att dela eller förlora vårdnaden.

Vi har ett system som stimulerar smutsiga vårdnadstvister.
2024-08-11, 11:22
  #13087
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja men tyvärr så är det ju så att Fia själv måste söka den hjälpen, oavsett, och det gör hon inte.
Ja och det hade hon säkert gjort om soc jobbat MED henne istället för emot som de tyvärr gör vid LVU. Det är ett generellt problem detta och det har inte bara med Fia att göra. Soc psykar ut föräldrar med barn på LVU och så blir det såhär. Det måste inte vara så om föräldrar får en tydlig plan för hur de ska få tillbaka sitt barn och det finns en tydlig planering runt tvångsomhändertagandet och när det ska ta slut.

Soc borde vara skyldiga att berätta för föräldrarna vad som krävs för att få hem barnet och inte hela tiden flytta målstolparna.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hon vägrar ju att ens gå på möte med socialtjänsten, skyller på att de inte låter henne spela in, och kommer sätta dit henne för brott.
Ja och varför tror du att det är så? Just för att det är exakt så socialtjänsten gör. Det är klart att hon får spela in om hon vill. Ingen kan hindra henne från att göra det och jag förstår precis varför hon gör det, eftersom de inte drar sig för att ljuga om vad som skett under mötet. Just därför borde alla möten spelas in i sin helhet per automatik så att både soc och deras klienter känner sig trygga med vad som sagts och gjorts under mötet.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vanföreställningar, socialtjänsten sa ok till att hon fick ha med ett ombud och de erbjöd sig att hjälpa till att ta fram mötesanteckningar.
Hur vet du det? Står det här någonstans? Eller har Fia själv sagt det?

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så även om socialtjänsten skulle ha vilken personal du än kan komma på så spelar det ingen roll i Fias fall.
Nej det är fel på personalen hos soc. De jobbar inte med föräldrar, utan mot. De ljuger i utredningar och vad som sägs på möten. Därför går de inte att lita på. Det är för många som vittnar om samma sak för att det skulle vara påhitt. Därför spelar många föräldrar som vet detta in sina möten i smyg. För de MÅSTE göra så för att överhuvudtaget kunna försvara sig.

Lösningen på detta allvarliga problem har jag sagt tidigare. ALLA möten och även barnsamtal borde spelas in så att det går att titta på i efterhand. För allas trygghet och rättssäkerhet.
2024-08-11, 11:24
  #13088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hon behöver läggas in för att bli undersökt av läkare som är experten att säga varför hon är ur balans och inte av något kvacksalvare på flashback.
Håller tummarna för att hon konfronteras av polis och åklagare.

Du borde läggas in.
Det finns inga skäl att lägga in Fia hon gör helt rätt.
2024-08-11, 11:38
  #13089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja och det hade hon säkert gjort om soc jobbat MED henne istället för emot som de tyvärr gör vid LVU. Det är ett generellt problem detta och det har inte bara med Fia att göra. Soc psykar ut föräldrar med barn på LVU och så blir det såhär. Det måste inte vara så om föräldrar får en tydlig plan för hur de ska få tillbaka sitt barn och det finns en tydlig planering runt tvångsomhändertagandet och när det ska ta slut.

Soc borde vara skyldiga att berätta för föräldrarna vad som krävs för att få hem barnet och inte hela tiden flytta målstolparna.

Ja och varför tror du att det är så? Just för att det är exakt så socialtjänsten gör. Det är klart att hon får spela in om hon vill. Ingen kan hindra henne från att göra det och jag förstår precis varför hon gör det, eftersom de inte drar sig för att ljuga om vad som skett under mötet. Just därför borde alla möten spelas in i sin helhet per automatik så att både soc och deras klienter känner sig trygga med vad som sagts och gjorts under mötet.

Hur vet du det? Står det här någonstans? Eller har Fia själv sagt det?

Nej det är fel på personalen hos soc. De jobbar inte med föräldrar, utan mot. De ljuger i utredningar och vad som sägs på möten. Därför går de inte att lita på. Det är för många som vittnar om samma sak för att det skulle vara påhitt. Därför spelar många föräldrar som vet detta in sina möten i smyg. För de MÅSTE göra så för att överhuvudtaget kunna försvara sig.

Lösningen på detta allvarliga problem har jag sagt tidigare. ALLA möten och även barnsamtal borde spelas in så att det går att titta på i efterhand. För allas trygghet och rättssäkerhet.
Nu är det möte hon vill ha inte av större vikt för varken umgänge eller vårdnad utan ett möte där hennes samlade utredningar ska gås igenom och hon vill visa på vad de skrivit som är felaktigt och få detta raderat .
F har pratat om att hon har så mycket starka vittnen att hon är en fantastik mamma bla någon från en parklek vars uppgifter sa noll om detta utan bara att F aktivt lekte med barnen vilket inte alla föräldrar gör när de är där vilket endast visar att en förälder när andra ser ägnar sig åt sina barn .
Man vet från brottmål att folk i omgivningen blir förvånade för de var ju så bra föräldrar när det inte alls var så när de inte kunde ses av andra , finns ett flertal barn och familjeinfluensers både i Sverige och utomlands som nu fått långa straff .
2024-08-11, 11:46
  #13090
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur vet du det? Står det här någonstans? Eller har Fia själv sagt det?

Ja det står i hennes mail med soc, kan ju inte ta något du säger om Fia seriöst, när du inte ens har koll på något i hennes fall, följ nu ditt eget råd och sätt dig in i fallet innan du börjar uttala dig ok.
2024-08-11, 11:54
  #13091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hade hon sökt vård för det hade jag stöttat det åtminstone.

Fia har berättat flera gånger att hon fått vård, har intyg. Men du tänker hon ska söka mer vård. Hon har berättat att hon sökte vård av socialtjänsten för den psykiska misshandel barnenheten utsätter henne för. Men de nekade henne det.
2024-08-11, 11:55
  #13092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja det står i hennes mail med soc, kan ju inte ta något du säger om Fia seriöst, när du inte ens har koll på något i hennes fall, följ nu ditt eget råd och sätt dig in i fallet innan du börjar uttala dig ok.

Vad står där i mejlet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in