2024-08-11, 09:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vinsten är ju borta för längesen, det finns inte en sportmössa att Ryssland ekonomiskt går ut som vinnare ur detta, oavsett vilken fred dom får.
Detta vet naturligtvis Kreml om.
Och detta ska ukrainarna få ta smällen för, det är allt kriget har blivit.
Exakt så är det. Kriget var egentligen avgjort redan efter ett par veckor.

Resten är bara ett utdraget lidande där ingen sida får ut något av det.
Citera
2024-08-11, 09:15
Bannlyst
Jag skulle nog säga att historien kommer att upprepa sig, slaget om Kursk i andra världskriget var det avgörande slaget och med tanke på hur illa det gått för Ukraina senaste månaderna vilket fått dom som vanligt att ta till en massa nålstick inne i Ryssland och när det inte hjälpt så drog man igång detta och det är ett fullständigt dödsdömt försök.

Paasikivi har säkert haft massor med hyllningstal nyttig idiot som han är

Kom ihåg vart ni läste detta först
Citera
2024-08-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är det ingen som är oroad av den här utvecklingen? Det var precis det jag befarande nu när Ukraina fått så mkt militärt stöd från väst. Nu har de alltså istället för att försvara sig gått in i Ryssland?!? Vad ska det leda till om inte en upptrappning? Vad tror de att de ska vinna? De kan ju inte gärna ta över Ryssland? Detta skapar ju bara mer krig istället för att försöka få till fred. Jag fattar inte vad tanken är.

Det här är försvar. Det avlastar andra områden i Ukraina eftersom den ryska militären är extremt toppstyrd. Får de inga order så gör de inget och de flesta tyngre befälen lär vara fokuserade på Kursk nu.
Citera
2024-08-11, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vet vi om det är Ukraina som anfaller? Det följer inte deras modell. Det följer å andra sidan ryssens modell att anfalla civila och försöka skylla på Ukraina.

Har svårt att se att Ukraina skulle slösa missiler på att bomba parkerade civila bilar och bostadshus när de istället kan använda det på militära mål.
INGEN anfaller civila med syfte att attackera civila idiot.
Citera
2024-08-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarka

Ryssland har det som uttalad strategi för att bryta motståndet. I alla sina krig.
Citera
2024-08-11, 09:18
Medlem
Citat:

Ryssland gör.
Citera
2024-08-11, 09:21
Medlem
TotalWars avatar
Ska också säga det att det kommer bli ekonomisk kris i hela Ryssland de kommande veckorna, krisen i Ryssland kommer vara på en nivå vi har svårt att föreställa oss idag, då den sammanfaller med andra kriser. Du har invasion och bank runs på en och samma gång.
Citera
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag skulle nog säga att historien kommer att upprepa sig, slaget om Kursk i andra världskriget var det avgörande slaget och med tanke på hur illa det gått för Ukraina senaste månaderna vilket fått dom som vanligt att ta till en massa nålstick inne i Ryssland och när det inte hjälpt så drog man igång detta och det är ett fullständigt dödsdömt försök.

Paasikivi har säkert haft massor med hyllningstal nyttig idiot som han är

Kom ihåg vart ni läste detta först

Det ska vi göra så att vi kan få oss ett gott skratt sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Då vet du att mer våld kan användas av motståndare förövrigt vad grundar du de på att Ryssland är diktatur? Att de är få valmöjligheter? Om jag inte missminner mig så har de ännu inte hållts några val i Ukraina ännu fast de borde hållts val och tar vi USA finns de enbart två partier att rösta på. Förövrigt verkar de väldigt underligt att Ukraina går in på annat område en de som de säger är deras område. Kan inte ses som ett försvar längre utan en ren invasion av Ryssland villket kan spräcka bilden av att Ukraina är den lilla oskyldiga staten som angripits och vill försvara sig
Men snälla nån. Om jag oprovocerat börjar sätta eld på ditt hus och hämtar bränsle från min bil, och lämnar min bil obevakad, och du lyckas ta dig ur huset och bränner upp min bil, förstör mina möjligheter att fortsätta bränna upp ditt hus, är du då lika jävlig som jag? Idiot.

”Vad grundar du att Ryssland är diktatur på” lol. För din skull hoppas jag att du är vatnik. Annars finns det inget hopp för dig i livet, pantskalle.

Edit: insåg just att hopp finns det inte oavsett vilket du är.
Citera
2024-08-11, 09:24
Medlem
https://x.com/maks_nafo_fella/status/1822533408095924364?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Det är intressant hur fort befolkningen byter sida (?)
Citera
2024-08-11, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
SkabbOlga ser inte så kaxig ut längre! Henner försök till att snacka ner allvaret fungerar nog illa.
Det här kan bli riktigt kul!
Kul?? Du måste vara sjuk i huvudet

Men ett bra TV inslag tycker jag, och missa inte deras ord "vårt land" det är exakt så ryssarna sett USAs framfart österut under lång tid och hur vi i väst sett ned på ryssen under alla år.
Citera
2024-08-11, 09:26
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ryssland kan vinna detta precis när man vill. Det enda som behövs är att släppa på bromsarna och den något naiva föreställningen att gå varsamt fram eftersom det är ett ”broderfolk”. Putin har varit enormt tålmodig och mjuk mot Ukraina senaste två åren och det har han fått äta upp nu när ”broderfolket” slaktar ryska civila inne i Ryssland.

Vad som behövs är att ta i med hårdhandskarna. Uppgradera konflikten från ”specialoperation” till krig. Då får Putin helt andra resurser än de reservister och det skräp man skickat till Ukraina senaste två åren. Sedan inleder man med ett rejält bombardemang. Konventionella missiler som jämnar några större städer med marken. Chocka Ukraina. Räcker inte det så jämna Kiev med marken. Sedan skickar han in den reguljära armén och annekterar hela landet, även de västra delarna. Sedan påbörjar man folkförflyttningar för att bryta upp motståndet.

Ryssland har alla möjligheter att göra detta men har av okänd anledning valt att vila på hanen. Detta är tacken.

NATO-fjantarna kommer inte att riskera världskrig genom att ingripa. Det kommer att bölas och sanktioneras men det är allt.
Ha ha vilka jävla fantasier! Vi har hört detta trams sen år 1 av kriget, att man först skickar in allt gammalt för att sen plocka fram alla nya moderna wundewaffen. Vad har vi då kunnat konstatera? Jo precis tvärt om! I början kom det moderna tanks, BMP, självgående artilleri. Nu ser vi bara tanks från 50-60 talet, draget artilleri och golfbilar och motorcyklar för att transportera infanteri.
Hur korkad måste man vara för att tro på sånt skitsnack som du håller på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in