2024-08-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nej det är du som inte är läskunnig igen.

Adina nämde siffror från Socialstyrelsen angående orosanmälningar och hur många anmälningar leder till utredning.

Att du börjar dilla om kostnader är ditt egna påhitt, om du vill veta vad Adina tycker om något får du väl fråga henne, varför frågar du mig?

Det enda jag sagt är att jag litade mer på socialstyrelsens siffror (som Adina referade till) än Fias hittepåsiffror.

Vad kostar allt då? Har du hittat siffror för hur mycket det kostar kring LVU, SoL och vårdnadstvister?
2024-08-11, 09:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Vad kostar allt då? Har du hittat siffror för hur mycket det kostar kring LVU, SoL och vårdnadstvister?

Behöver inte ens komma med några siffror alls för att motbevisa Fias siffror.

Fia räknar hela budgeten för en myndighet som en kostnad för LVU.
Så det räcker med att påvisa att en enda av dessa myndigheterna gör något annat än att jobba med saker som kan knytas till kostnadsposten LVU. Låt oss ta vad som helst, typ fortkörning.

Om polisen och domstolar jobbar med att lagföra fortkörare så spricker Fias siffror.
2024-08-11, 09:05
Medlem
Citat:
Behöver inte ens komma med några siffror alls för att motbevisa Fias siffror.

Fia räknar hela budgeten för en myndighet som en kostnad för LVU.
Så det räcker med att påvisa att en enda av dessa myndigheterna gör något annat än att jobba med saker som kan knytas till kostnadsposten LVU. Låt oss ta vad som helst, typ fortkörning.

Om polisen och domstolar jobbar med att lagföra fortkörare så spricker Fias siffror.

Du orkade lägga energi på att räkna på Fia.
Varför inte lägga energi på den en av de största konstader varje kommun har, dvs placerade barn.
2024-08-11, 09:07
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du orkade lägga energi på att räkna på Fia.
Varför inte lägga energi på den en av de största konstader varje kommun har, dvs placerade barn.

Varför skulle jag? Är ju Fias påstående om 500 miljarder jag pratade om, och det har jag ju nu bevisat inte stämmer.
2024-08-11, 09:08
Medlem
Citat:
Vidare så kan vi utifrån den datan som finns tillgänglig göra en kort uträkning.

Fia påstår sig vara välutbildad och har jobbat som inredningsarkitekt.
Enligt Fias linkedin så tog hon en kandidatexamen som inredningsarkitekt 2008 (16 år sen, när Fia var 31)

Sen dess har hon haft två jobb, ett varade i 13 månader, det andra 3 år 1 månad.
totalt 4,2 år (50 månader) har hon jobbat av dessa 16 år sen hon tog sin examen.

16 år = 192 månader
192 - 50 = 142
142 månader utan arbete

Enligt SACO (Sveriges akademikers centralorganisation)
Så tjänar en nyutexaminerad inredningsarkitekt 33 200/mån
10 år efter examen 45 400 och 20 år efter examen 52 200.

Men låt oss räkna i underkant och låtsas som att hon stannade på ingångslönen.
En månadslön på 33 200, boende i Stocholm och jag antar att Fia är med i Svenska kyrkan, då landar vi på 17 312 kronor i skatt varje månad (inklusive arbetsgivaravgift).

17 312 * 142 = 2 458 304

Så enbart på utebliven skatt så har Fia kostat oss faktiska skattebetalare minst ca 2,5 miljoner kronor.
Ställde några frågor till Fia i en live för längesedan...kan dags att hon inte kan ett smack om basic kunskaper som inrednings arkitekt
2024-08-11, 09:12
Avstängd
Tanachs avatar
Kan någon hämta ut Sofia Palms deklaration?
2024-08-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sofia Palms alter ego https://youtu.be/6vY8hDI8_9Q?si=ZIGJCVya6ZCRE-DN

Hur mår du egentligen mannen?
2024-08-11, 09:16
Medlem
Citat:
Varför skulle jag? Är ju Fias påstående om 500 miljarder jag pratade om, och det har jag ju nu bevisat inte stämmer.

Hur har du bevisat det?
2024-08-11, 09:19
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Hur mår du egentligen mannen?

Mår jättebra än till skillnad från Palm som borde sitta på ett sjukhus psykiatriska avdelning för att bli undersökt.
2024-08-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Mår jättebra än till skillnad från Palm som borde sitta på ett sjukhus psykiatriska avdelning för att bli undersökt.

Jag undrar om det inte är så att du projicerar.
Ditt allmänna hat mot så många inklusive Fia visar det motsatta.

Har du någonsin besökt vården?
2024-08-11, 09:22
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Hur har du bevisat det?

Ja, läser du inte vad jag skriver alls eller?

Kan försöka förklara en gång till lite enklare.

Fia påstår en kostnad om 500 miljarder.
Vilket hon baserar på hela myndigheters budgetar.

Således faller hennes siffror om man kan bevisa att dessa myndigheter gör vad som helst som inte är LVU.

Jag tog fortkörning som ett exempel på något de gör som inte är kopplat till LVU.
Q.E.D

Men vi kan även ta det du själv skrev

Citat:
en av de största konstader varje kommun har

En av de största kostnaderna är inte samma sak som hela myndigheternas budgetar, eller hur?
2024-08-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Ställde några frågor till Fia i en live för längesedan...kan dags att hon inte kan ett smack om basic kunskaper som inrednings arkitekt

Du letar fel på föräldrar medan du själv är aktiv i trådar om bordeller. Snälla nån. Självinsikt

"En gång i thailand skulle jag ta taxi till en sopeymassage men cafissen övertalade mig till ett bättre ställe.
Nåväl…kom fram till några små hus o tog en öl i den lilla baren utanför och sen tyckte mamasan att jag skulle gå in i klassrummet.
Där satt ca 30 tjejer i alla smakriktningar och pockade på uppmärksamhet…. "

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in