2024-08-10, 17:48
  #13033
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Åtminstonde för några år sedan var det gemensam vårdnad i 95-96 % av fallen efter separation , där det blev enskild vårdnad var det främst kvinnor . Numera är det dessutom så.att väldigt hög procent bor varannan vecka om det är möjligt vilket enligt forskning är det bästa efter separation vilket är ganska självklart så att inte ena föräldern blir den roliga som man gör saker med på helgen medan den andre tjatar om läxor osv

Det vanligaste är att föräldrarna kommer överens sinsemellan eller i samråd med socialtjänst/familjerätt där oenigheten stannar vid upprättande av umgängesavtal. När det gäller vårdnadstvister, vilka i regel inte sällan beror på osunda relationer och knepigheter hos en eller bägge föräldrar, tillfaller vårdnaden fortfarande i högre grad kvinnor. Detta just pga att det fortfarande är så att kvinnor är primärförälder.
2024-08-10, 17:58
  #13034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det vanligaste är att föräldrarna kommer överens sinsemellan eller i samråd med socialtjänst/familjerätt där oenigheten stannar vid upprättande av umgängesavtal. När det gäller vårdnadstvister, vilka i regel inte sällan beror på osunda relationer och knepigheter hos en eller bägge föräldrar, tillfaller vårdnaden fortfarande i högre grad kvinnor. Detta just pga att det fortfarande är så att kvinnor är primärförälder.
Vårdnadstvister har ökat om det är för att pappor förr bara var nöjda att ha lite helgumgänge eller om det är för att fler väldigt tidigt i nytt förhållande tycker att der är en bra ide att skaffa barn och att förhållandet spricker snabbt och folk separerar som mer eller mindre fiender är svårt att veta
2024-08-10, 18:20
  #13035
Medlem
Redan vid 07.30 idag var Fia ute på en av sina forcerade promenader där hon springer runt mellan husen och skriker i liven hatretorik om socialtjänsten. Tack socialtjänsten för att ni räddat barnen från en människa som:
Outar sina barns pappa och ev problematik inför alla. Har ingen som helst förståelse för ett barns integritet
Har absolut noll självinsikt
Lever även nu i en toxic relation med Sulle enligt säkra källor
2024-08-10, 22:01
  #13036
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Redan vid 07.30 idag var Fia ute på en av sina forcerade promenader där hon springer runt mellan husen och skriker i liven hatretorik om socialtjänsten.
Tack socialtjänsten för att ni räddat barnen från en människa som:
Outar sina barns pappa och ev problematik inför alla.
Har ingen som helst förståelse för ett barns integritet
Har absolut noll självinsikt
Lever även nu i en toxic relation med Sulle enligt säkra källor

Hon påminner mig om en finsk kvinna som brukade springa på gatorna och skrika åt folk hon inte kände om Jesus och liknande och den kvinnan hade en historia av en allvarlig psykisk störning och blev tagen av polisen och åklagaren och Sofia Palm är i samma situation där hon behöver stöd från polis och åklagare.
https://youtu.be/6vY8hDI8_9Q?si=ZIGJCVya6ZCRE-DN
__________________
Senast redigerad av Tanach 2024-08-10 kl. 22:04.
2024-08-10, 22:03
  #13037
Avstängd
Tanachs avatar
Sofia Palms alter ego https://youtu.be/6vY8hDI8_9Q?si=ZIGJCVya6ZCRE-DN
2024-08-10, 22:26
  #13038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Adina refererade till socialstyrelsens siffror, litar mer på dem än Fias 500 miljarder åtminstone haha.

Ja familjejagande sekreterare åt advokater som inte har annat för sig än att jaga familjer låter trovärdiga.

Så du tror att det finns uppgifter hos socialstyrelsen om samlade kostnader kring LVU, SoL och vårdnadstvister. Utöver samtliga löner för socialtjänstens medarbetare, vården, kriminalvården, polisen. Utöver kostnaderna för alla med missbruk, psykisk ohälsa och kriminalitet som skapas av socialtjänsten.

Slutligen kostnaden för hela rättsväsendet, IVO och JO.
2024-08-10, 22:57
  #13039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Ja familjejagande sekreterare åt advokater som inte har annat för sig än att jaga familjer låter trovärdiga.

Så du tror att det finns uppgifter hos socialstyrelsen om samlade kostnader kring LVU, SoL och vårdnadstvister. Utöver samtliga löner för socialtjänstens medarbetare, vården, kriminalvården, polisen. Utöver kostnaderna för alla med missbruk, psykisk ohälsa och kriminalitet som skapas av socialtjänsten.

Slutligen kostnaden för hela rättsväsendet, IVO och JO.
Du vet att samm advokater och jurister företräder både föräldrar, barn och socialtjänsten i olika ärenden precis som advokater både företräder den som begått ett grovt brott och månaden efter företräder den som är offer för grovt brott , biträden vet ju därför vilka punkter de ska lägga kraft på för att vinna målet
2024-08-11, 06:28
  #13040
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Ja familjejagande sekreterare åt advokater som inte har annat för sig än att jaga familjer låter trovärdiga.

Ehm va? Skulle socialstyrelsen vara det menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Så du tror att det finns uppgifter hos socialstyrelsen om samlade kostnader kring LVU, SoL och vårdnadstvister. Utöver samtliga löner för socialtjänstens medarbetare, vården, kriminalvården, polisen. Utöver kostnaderna för alla med missbruk, psykisk ohälsa och kriminalitet som skapas av socialtjänsten.

Slutligen kostnaden för hela rättsväsendet, IVO och JO.

Du är verkligen förvirrad, antar att detta är för att försvara Fias nonsenssiffror om 500 miljarder?
Fia utgår från att det enda hela vår stat sysslar med är LVU så hela hennes hittepåmatte faller redan innan hon hunnit räkna klart sina fantasisiffror.

Men här är ett annat bra exempel på hur Fia beter sig exakt så som hon anklagar soc för.
fia har inget arbete, spenderar massor med tid på fruktlösa rättsprocesser, tvingar myndigheter att lägga tid på hennes nonsens konstant. Både hon och LM ska alltid ha åsikter om hur skattepenger spenderas, vilket bara är löjligt när de inte ens är skattebetalare själva.
2024-08-11, 08:20
  #13041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ehm va? Skulle socialstyrelsen vara det menar du?



Du är verkligen förvirrad, antar att detta är för att försvara Fias nonsenssiffror om 500 miljarder?
Fia utgår från att det enda hela vår stat sysslar med är LVU så hela hennes hittepåmatte faller redan innan hon hunnit räkna klart sina fantasisiffror.

Men här är ett annat bra exempel på hur Fia beter sig exakt så som hon anklagar soc för.
fia har inget arbete, spenderar massor med tid på fruktlösa rättsprocesser, tvingar myndigheter att lägga tid på hennes nonsens konstant. Både hon och LM ska alltid ha åsikter om hur skattepenger spenderas, vilket bara är löjligt när de inte ens är skattebetalare själva.
Bra analys
2024-08-11, 08:34
  #13042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ehm va? Skulle socialstyrelsen vara det menar du?



Du är verkligen förvirrad, antar att detta är för att försvara Fias nonsenssiffror om 500 miljarder?
Fia utgår från att det enda hela vår stat sysslar med är LVU så hela hennes hittepåmatte faller redan innan hon hunnit räkna klart sina fantasisiffror.

Men här är ett annat bra exempel på hur Fia beter sig exakt så som hon anklagar soc för.
fia har inget arbete, spenderar massor med tid på fruktlösa rättsprocesser, tvingar myndigheter att lägga tid på hennes nonsens konstant. Både hon och LM ska alltid ha åsikter om hur skattepenger spenderas, vilket bara är löjligt när de inte ens är skattebetalare själva.

Det verkar inte som du följer dem i så fall. Fia exempelvis har ju begärt möte med socialtjänsten live, ringt, skrivit och gått till kontoret. Socialtjänsten har sagt att hon ska gå till domstol.

LM gör ju inget annat än att ringa, skriva och be om hjälp från någon så socialtjänsten ska sluta.

Du verkar helt missa att det är socialtjänsten som vill gå till domstol, då de är fullblods rätthaverister.

Gällande kostnaderna, vad är det Adina familjejagaren menar att det kostar.
2024-08-11, 08:46
  #13043
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Bra analys

Vidare så kan vi utifrån den datan som finns tillgänglig göra en kort uträkning.

Fia påstår sig vara välutbildad och har jobbat som inredningsarkitekt.
Enligt Fias linkedin så tog hon en kandidatexamen som inredningsarkitekt 2008 (16 år sen, när Fia var 31)

Sen dess har hon haft två jobb, ett varade i 13 månader, det andra 3 år 1 månad.
totalt 4,2 år (50 månader) har hon jobbat av dessa 16 år sen hon tog sin examen.

16 år = 192 månader
192 - 50 = 142
142 månader utan arbete

Enligt SACO (Sveriges akademikers centralorganisation)
Så tjänar en nyutexaminerad inredningsarkitekt 33 200/mån
10 år efter examen 45 400 och 20 år efter examen 52 200.

Men låt oss räkna i underkant och låtsas som att hon stannade på ingångslönen.
En månadslön på 33 200, boende i Stocholm och jag antar att Fia är med i Svenska kyrkan, då landar vi på 17 312 kronor i skatt varje månad (inklusive arbetsgivaravgift).

17 312 * 142 = 2 458 304

Så enbart på utebliven skatt så har Fia kostat oss faktiska skattebetalare minst ca 2,5 miljoner kronor.
__________________
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-11 kl. 08:51.
2024-08-11, 08:50
  #13044
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Gällande kostnaderna, vad är det Adina familjejagaren menar att det kostar.

Nej det är du som inte är läskunnig igen.

Adina nämde siffror från Socialstyrelsen angående orosanmälningar och hur många anmälningar leder till utredning.

Att du börjar dilla om kostnader är ditt egna påhitt, om du vill veta vad Adina tycker om något får du väl fråga henne, varför frågar du mig?

Det enda jag sagt är att jag litade mer på socialstyrelsens siffror (som Adina referade till) än Fias hittepåsiffror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in