2024-08-11, 02:02
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men snälla. Förstår du inte hur dum du ser ut när du länkar källor du tror ska stärka din tro när du samtidigt ignorerar större delen av dem?

När du selektivt väljer ut delar i länkar från medier du påstår ljuger så framstår du inte direkt som ett geni. Snarare en fri religiös hycklare.

Men snälla på dig själv.

NR 1 konspirationsteori angående corona vaccinet är att det är en avbefolkningsplan,
Folk över hela världen har argumenterat för det faktumen. Vi har blivit kallade foliehattar och allt möjligt,

NU ÄR STATISTIKEN HÄR!!! Barnafödandet minskar DRASTISKT överallt!

Woow vilken shock, precis det man argumenterat för sedan vaccinet släpptes inträffar nu!
Och du tror jag tänker läsa massa bortförklaringar över en sak jag argumenterar för ska hända innan det ens hänt??

Vaccinet är en avbefolkningsplan och nu ser även du det, det vi sa skulle inträffa inträffar här och nu,

Om du väljer att tro på bortförklaringarna är du dubbel blåst, dubbelt lurad, dubbelt så korkad.
Vi sa att det skulle hända, nu händer det.

Menar du att vi bara hade tur på en ren gissning?
Citera
2024-08-11, 02:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Men snälla på dig själv.

NR 1 konspirationsteori angående corona vaccinet är att det är en avbefolkningsplan,
Folk över hela världen har argumenterat för det faktumen. Vi har blivit kallade foliehattar och allt möjligt,

NU ÄR STATISTIKEN HÄR!!! Barnafödandet minskar DRASTISKT överallt!

Woow vilken shock, precis det man argumenterat för sedan vaccinet släpptes inträffar nu!
Och du tror jag tänker läsa massa bortförklaringar över en sak jag argumenterar för ska hända innan det ens hänt??

Vaccinet är en avbefolkningsplan och nu ser även du det, det vi sa skulle inträffa inträffar här och nu,

Om du väljer att tro på bortförklaringarna är du dubbel blåst, dubbelt lurad, dubbelt så korkad.

Menar du att vi bara hade tur på en ren gissning?

Vilka övertygande argument. Ingen fakta eller statistik, men känslosvall. Ta av dig hatten och sov gott.

Hur har avbefolkningsplanen gått? Hur många färre är vi idag än 2019?
Citera
2024-08-11, 02:08
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Vilka övertygande argument. Ingen fakta eller statistik, men känslosvall. Ta av dig hatten och sov gott.

Hur har avbefolkningsplanen gått? Hur många färre är vi idag än 2019?

Det handlar inte om världsbefolkningen utan främst västvärlden där vi haft fri tillgång till vaccin och har en hög grad vaccinerade människor, där ser man tydligt att barnafödandet minskat drastiskt sedan 2019
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 02:11.
Citera
2024-08-11, 02:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det handlar inte om världsbefolkningen utan främst västvärlden där vi haft fri tillgång till vaccin och har en hög grad vaccinerade människor, där ser man tydligt att barnafödandet minskat drastiskt sedan 2019.

Jo men hur går det med populationsminskningen? Det är enkelt data att få fram.
Citera
2024-08-11, 02:15
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Jo men hur går det med populationsminskningen? Det är enkelt data att få fram.

Corona vaccinet har främst varit tillgängligt i västvärlden och vi utgör en väldigt liten del av populationen. Det är i den moderna västvärlden vi har en hög grad av vaccinerade människor mot covid 19.

Därav påverkas inte världspopulationen inte sedentärt mycket av att fertiliteten och barnafödandet minskat i västvärlden.

Dom fattigaste länderna i världen är också dom länder med högst population, i dessa länder är inte många vaccinerade, det är dessa länder som styr världs populationen.

Det du däremot ser är att barnafödandet minskat DRASTISKT i alla moderna västländer som haft fri tillgång till vaccinet sedan 2019.

Kan du förklara det? Jag ber dig.
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 02:19.
Citera
2024-08-11, 02:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Corona vaccinet har främst varit tillgängligt i västvärlden och vi utgör en väldigt liten del av populationen. Det är i den moderna västvärlden vi har en hög grad av vaccinerade människor mot covid 19.

Därav påverkas inte världspopulationen inte sedentärt mycket av att fertiliteten och barnafödandet minskat i västvärlden.

Det du däremot ser är att barnafödandet minskat DRASTISKT i alla moderna västländer som haft fri tillgång till vaccinet sedan 2019.

Kan du förklara det? Jag ber dig.

Snälla, igen. Populationsdata från väst duger. Land för land och ackumulerad. Leta upp.

Apport.
Citera
2024-08-11, 02:35
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Snälla, igen. Populationsdata från väst duger. Land för land och ackumulerad. Leta upp.

Apport.

Jag länkade tidigare artiklar ifrån 4-5 olika västländer där barnafödandet minskat drastiskt sedan 2019,

Under 2023 minskade barnafödande i Sverige och nu är antalet födda barn per kvinna det lägsta som uppmätts av SCB.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lagsta-befolkningsokningen-i-sverige-pa-22-ar

Nää men guud vad konstigt? Precis när folk blivit fullvaxxade och effekterna av vaccinet börjat kicka in så minskar antalet födda barn till det längst SCB någonsin uppmätt?? Återigen,
var det inte detta vi sa skulle ske? Stirra dig blind på bortförklaringarna du, en NPC som dig är utom räddning.
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 02:37.
Citera
2024-08-11, 11:36
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, det var konstiga saker med det registret, som du skriver. En person som påståtts vara antivaxxare gjorde som jag minns det också bisarra anmälningar, nästan som om han försökte misskreditera VAERS som jag minns det. Jag kan tänka mig att det gjordes okynnesanmälningar, som du skriver, bra poäng. Tyvärr har hela pandemin blivit "inflammerad" av information, så har ju även "post-covid" ifrågasatts trots en hel del vetenskapliga belägg för den.

Jag ska självkritiskt nämna angående artikeln jag citerade att jag själv just nu såg att den första noten i mitt sista citat leder till Stephanie Seneff, som inte är medicinare och som är vaccinkritisk: https://en.wikipedia.org/wiki/Stephanie_Seneff Men vem vet, hon kan ju ha rätt för det, och det är inte hon som har skrivit den här artikeln. Sedan har jag tidigare länkat till ett antal artiklar som diskuterar eventuell cancerrisk, bland annat Uversky et al för att ta den första av de artiklar som diskuterat IgG4-nivåerna och cancer (också de hänvisar f ö till Seneff, vilket var en av de saker jag slog ned på våren -23 när jag tvärtom kritiserade artikeln). Här är alltså Uversky et al, som också tar upp cancer: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37243095/

Numera finns det i alla fall flera studier som spekulerar kring möjlig cancerrisk. Men jag är helt öppen för att de kan ha fel och jag har också funderat på om de kanske istället kan vara del av ett informationskrig, med forskare som Uversky eller kanadensiska Raszek (forskare från Kanada kom nyss med en icke peer reveiwad studie där de menade sig visa att fler dog av bland annat vaccinet än av Covid men jag minns inte titeln på deras "tidskrift" nu).

Med tanke på att Covid-19 alltså ses som en icke allmänfarlig sjukdom sedan 2022 så verkar det också konstigt att måla upp en strid mellan antivaxxare och vaxxare nu. De flesta verkar mindre intresserade av vaccinet nu, så nu är det väl inte minst intressant att se så att inte vaccinet folk redan tagit visar sig ha allvarliga biverkningar... Jag tänker mig att vi nog måste undersöka det lite mer innan vi kan släppa det.

Personligen kan jag tänka mig att viruset kom från ett labb och jag hade gärna sluppit såväl viruset som vaccinet, därav min kritiska granskning av båda. Jag var en sån där som bar FFP3-munskydd under pandemin och hösten -22 och våren -23 debatterade jag mot "antivaxxare" som förväntade sig massdöd strax och allt vad det var, och mot folk som hävdade att viruset var ofarlig, men nu tycker jag det är dags att granska vaccinet utifrån de frågor kring det som forskningen upptäckt, bland annat IgG4-nivåerna.

Du talar om "alla" artiklar "som visar på motsatsen" och jag kanske har sett någon sådan som pekar på obefintlig cancerrisk av Covid-mRNA-vaccinet men jag vet inte och du får gärna länka till verkliga sådana studier (helst inte till nån "fact check" som har ringt nån). Pfizer gjorde inga studier på vaccinet och cancersjuka vad jag vet.

Så bra att du förstått att det inte finns några rapporter som visar på koppling mellan vaccin och cancer.
Forskningen runt det går dock vidare men till idag finns inga bevis för att det kan orsaka eller påskynda cancer. Alla mediciner till cancerpatienter måste kollas noga då en cancerbehandling beroende på sort kan göra vilken infektion som helst dödlig.

Men för att köra lite off topic, finns en medicin som till och med i FASS anger risk för sköldkörtelcancer men som blev extremt populär efter en idiotinfluencer gick ut med den extrema förträfflighet att man kan gå ner i vikt med denna. Där verkar hela världen blunda för en cancerrisk man sett vid just deras tester innan medicinen släpptes.
Mänskligheten är konstig men att slå alarm till höger och vänster innan man vet fakta är bara skadligt och att snickra ihop små studier för att få ut den egna oron är precis lika skadligt.
Det trycks ut mer av denna medicin än totalt administrerade doser vaccin och mängden som används har skapat en global brist för de som egentligen behöver medicinen för att undvika skador.

För att göra det roligt är medicinen lätt att få tag på utan recept vilket gör att det inte heller rapporteras in.

Så åter, helt ok att inte vilja vaccinera sig men det är inte ok att försöka skapa ovilja på grund av sin egna rädsla.
Citera
2024-08-11, 12:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det där motsvarar ögonmottat en minskning på 340%, hur är det ens rimligt med tanke på att vi blir fler och fler i världen?
Om någon någonsin ifrågasatte om antivaxxar-patrask är komplett lågintelligenta idoter - håll inlägget ovan i minnet. Visa det gärna för era vänner och bekanta i avskräckande syfte. Håll för fanken hårt i söner och döttrar för att inte släppa in de här lågintelligenta generna i familjeträdet.
Herre min jäkla skapare, hur blåsta är dessa kretiner egentligen?

Citat:
Världens befolkning har ökat från om- kring 1,7 miljarder på 1950-talet till näs- tan 8 miljarder idag, och prognosen är att den ska nå omkring 11 miljarder år 2100.[/b]
https://www.iffs.se/media/23633/poli...r_2022-2sv.pdf

Jävla rekonstruerad statlig forskningsstatistik,
Skulle jag lita på dom? Samma liga som pushade vaccinet?
Det ligger givetvis i statens högsta intresse att fabricera statistiken för att släta ut biverkningarna av vaccinet, läs lite världsmedia om hur barnafödandet minskat drastiskt över hela världen sedan vaccinering lanserades och kom tillbaka,
Det kommer kanske som en nyhet för lilla antivaxxar-patrasket, men man har vetat ganska länge att fertiliteten minskar. Det har den gjort i 100 år, typ. Ibland mer, ibland mindre. Något enstaka år har det gått upp, andra år har det varit en stor minskning. Ibland har det varit en stor minskning flera år i rad.

Nej, din dumma jävla gås. Det kommer inte vara 11 miljarder människor år 2100. Pajas.

Inte för att jag förväntar mig att vetenskap och fakta kommer landa speciellt väl i ditt begränsade intellekt, men för vad det är värt:

Citat:
Findings
The global TFR in the reference scenario was forecasted to be 1·66 (95% UI 1·33–2·08) in 2100. In the reference scenario, the global population was projected to peak in 2064 at 9·73 billion (8·84–10·9) people and decline to 8·79 billion (6·83–11·8) in 2100. The reference projections for the five largest countries in 2100 were India (1·09 billion [0·72–1·71], Nigeria (791 million [594–1056]), China (732 million [456–1499]), the USA (336 million [248–456]), and Pakistan (248 million [151–427]). Findings also suggest a shifting age structure in many parts of the world, with 2·37 billion (1·91–2·87) individuals older than 65 years and 1·70 billion (1·11–2·81) individuals younger than 20 years, forecasted globally in 2100. By 2050, 151 countries were forecasted to have a TFR lower than the replacement level (TFR <2·1), and 183 were forecasted to have a TFR lower than replacement by 2100. 23 countries in the reference scenario, including Japan, Thailand, and Spain, were forecasted to have population declines greater than 50% from 2017 to 2100; China's population was forecasted to decline by 48·0% (−6·1 to 68·4). China was forecasted to become the largest economy by 2035 but in the reference scenario, the USA was forecasted to once again become the largest economy in 2098. Our alternative scenarios suggest that meeting the Sustainable Development Goals targets for education and contraceptive met need would result in a global population of 6·29 billion (4·82–8·73) in 2100 and a population of 6·88 billion (5·27–9·51) when assuming 99th percentile rates of change in these drivers.

Interpretation
Our findings suggest that continued trends in female educational attainment and access to contraception will hasten declines in fertility and slow population growth. A sustained TFR lower than the replacement level in many countries, including China and India, would have economic, social, environmental, and geopolitical consequences. Policy options to adapt to continued low fertility, while sustaining and enhancing female reproductive health, will be crucial in the years to come.

...

Fertility
Modelling CCF50 versus TFR
Previous forecasting studies have forecasted TFR and then used assumed age patterns of fertility to estimate age-specific fertility rates.15, 22, 26 Forecasting declines in fertility when a nation has a TFR higher than the replacement level is fairly straightforward given the strong relationship between fertility rates of decline and variables such as maternal education and access to reproductive health services.3 However, when TFR is lower than the replacement level, trends are more complex, with several countries showing declines followed by upturns and others such as Singapore showing declines followed by stagnation at very low levels. Because females tend to delay marriage and childbirth as they become more educated and enter the labour force, the TFR as a period measure often declines and then increases, even though completed fertility over the course of a reproductive lifespan for any cohort of females is still declining or stagnant.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30677-2/fulltext#seccestitle210

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-11 kl. 12:58.
Citera
2024-08-11, 13:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Och så kommer vi till deras avsnitt som heter:
3.12 Cancer

Ska vi ta ett litet citat då från det avsnittet, till dig din pajas:
There has been an increase in breast and lung cancer cases reported to VAERS, while pancreatic, ovarian and bladder cancers were directly linked to COVID-19 vaccines.54, 336 One could also expect more cancers related to sarcoma, leukaemia and lymphoma after COVID-19 vaccination.294, 337-345 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14296
Hej då pajas.
Du är så imbecill att du fått för dig att VAERS är någon form av register där man samlar misstänkta biverkningar? Du är så jävla blåst? Kan du inte kolla upp vad VAERS är och vad det här för relevans samt empiriskt värde innan du hasplar ur dig fler indikationer på att du är ett ointelligent antivaxxar-patrask? Jag skall hjälpa dig:

Citat:
Don’t Fall for the ‘VAERS Scare’ Tactic

The Vaccine Adverse Event Reporting System or VAERS is being misused by anti-vaxxers to terrify the public.
It’s a shame because VAERS plays a vital role in detecting important but rare reactions caused by vaccines. The weaponization of VAERS by anti-vaccine activists serves as a reminder that having access to more information does not always lead to better decisions. Information needs to be correctly interpreted to guide us in the right direction.
https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-critical-thinking-health/dont-fall-vaers-scare-tactic

Antivvaxxarna som de nämner ovan, det är alltså DU, det hoppas jag att du förstår trots begränsad intellektuell förmåga?

VAERS är ett verktyg som möjliggör registrering av events som inträffar inom en tidsperiod efter vaccination. Det betyder INTE att vaccinationen har någon relation till det event som registreras. Förstår lilla dumhuvudet?

Citat:
VAERS cannot and does not determine whether a vaccine caused something. The CDC states this clearly in their disclaimer: "A report to VAERS does not mean that the vaccine caused the adverse event, only that the adverse event occurred some time after vaccination." The disclaimer continues, "The reports may contain information that is incomplete, inaccurate, coincidental or unverifiable."
...
The Food and Drug Administration (FDA) requires health care providers to report any serious adverse event (including death) that happens after a COVID-19 vaccination – whether or not the provider thinks there is any link. The CDC says, "Health care providers are required to report to VAERS the following adverse events after COVID-19 vaccination…regardless if the reporter thinks the vaccine caused the AE." AE stands for adverse event and includes death.

That means that if a vaccinated person drowns, gets in a car crash or is struck by lightning, their death must be reported to VAERS as an adverse event. Since we've vaccinated over 223 million people in the United States, many deaths will occur coincidentally after vaccination.
https://www.nebraskamed.com/COVID/does-vaers-list-deaths-caused-by-covid-19-vaccines.

Allvarligt, lilla dumhuvudet skämmer ut sig gång efter gång nu med sitt antivaxxar-patraskande.

"Jag har en idé, jag registrerar att konto på FB där jag ger sken av att vara opartisk och sedan antivaxxar-patraskar jag så att ointelligensen sprutar ur öronen för att alla skall inse hur jävla blåst jag är"

Herregud...
Citera
2024-08-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du är så imbecill att du fått för dig att VAERS är någon form av register där man samlar misstänkta biverkningar? Du är så jävla blåst? Kan du inte kolla upp vad VAERS är och vad det här för relevans samt empiriskt värde innan du hasplar ur dig fler indikationer på att du är ett ointelligent antivaxxar-patrask? Jag skall hjälpa dig:

https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-critical-thinking-health/dont-fall-vaers-scare-tactic

Antivvaxxarna som de nämner ovan, det är alltså DU, det hoppas jag att du förstår trots begränsad intellektuell förmåga?

VAERS är ett verktyg som möjliggör registrering av events som inträffar inom en tidsperiod efter vaccination. Det betyder INTE att vaccinationen har någon relation till det event som registreras. Förstår lilla dumhuvudet?

Verkar inte som du läst vad jag skrev och som du citerade, men det har ju hänt förr och då skullde du på att du suttit på en flight och stängt laptopen och sedan öppnat den igen. Kanske satt du på en flight mi också och var tvungen att stänga laptopen och hade glömt vad du citerat när kroppskontrollen var över vid landningen? Jag citerade vad tidskriften skrev om VAERS, jag uttryckte inga egna funderingar kring det. Jag vet att man inte samlar biverkningar i VAERS. Mitt citat som ligger till grund för din mundiarré där du alldeles lämnade ämnet var från tidskriften och löd:
There has been an increase in breast and lung cancer cases reported to VAERS, while pancreatic, ovarian and bladder cancers were directly linked to COVID-19 vaccines.54, 336 One could also expect more cancers related to sarcoma, leukaemia and lymphoma after COVID-19 vaccination.294, 337-345 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14296
Verkar ju jättekonstigt av dig att utifrån ett citat i en tidskrift fabulera ihop nånting som ingen sagt. Men, det finns många kreatur i vår herres hage och du är ett av dem. När du ändå fabulerar friskt, kan du inte dra den om Rödluvan nästa gång?
Citera
2024-08-12, 00:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Verkar ju jättekonstigt av dig att utifrån ett citat i en tidskrift fabulera ihop nånting som ingen sagt. Men, det finns många kreatur i vår herres hage och du är ett av dem. När du ändå fabulerar friskt, kan du inte dra den om Rödluvan nästa gång?
Du menar att du INTE suttit och antivaxxar-patraskat genom att referera till en flams-studie som inte bara infogar en referens till en studie som inte ens är publicerad (där tycker man att det borde ringa en liten klocka i din lågintelligenta hjärna) utan dessutom drar slutsatser baserade på VAERS. Jag tar och infogar ditt inlägg en gång till så får du fortsätta läsa Perrauds alster.

Citat:
Och så kommer vi till deras avsnitt som heter:
3.12 Cancer

Ska vi ta ett litet citat då från det avsnittet, till dig din pajas:
Nej, det finns ingen studie som hittat någon länk mellan cancer och mRNA-vaccin, även om Peter McCullough som är medförfattare till flams-studien som man refererar till menar det, och han påstår ju vad som helst utan att ha gnuttan av någon substans i sina påståenden, det vet vi sedan förut. Det räcker att någon rapporterat i VAERS att de fått cancer av vaccinet så menar den lågintelligenta och utskrattade McCullough att det finns en "länk" mellan vaccinet och cancer. Och den skiten gick du på, förstår jag...

Kan du inte ta och lära dig vad VAERS har för relevans i det här avseendet i alla fall? Du skulle åtminstone slippa skämma ut dig till höger och vänster hela tiden, och det skulle ju betyda en del för dig, gissar jag?

PS.
Det finns avsnitt i VAERS där folk rapporterat att penisen växt tio gånger storleken efter vaccination. Det tog dina stjärnskott till författare inte med i sin rapport, gissar jag...?
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-12 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in