2024-08-11, 00:26
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Hur tänkte du nu?
Läs inlägget igen. Utan hjärnspöken

Gärna!

Förklara "Enda anledningen till att han förlorar är mer valfusk. "

Citera
2024-08-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Gärna!

Förklara "Enda anledningen till att han förlorar är mer valfusk. "

Jag förklarade det i inlägget.
Det finns inte en chans i helvetet att Kamelen vinner i ett fuskfritt val.
De flesta opinionssiffror är riggade till vänster i USA. Per automatik eftersom de flesta media och universitet lutar vänster. Hårt vänster tom.
Fråga dig själv hur rimligt det är att Kamelen går från den minst önskade politikern i landet, även i opinionen därborta, till landets räddare och mer populär än någonsin, över en natt?
Det händer inte. I verkligheten leder Trump stort. Ingen tvekan om det.
Citera
2024-08-11, 00:38
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag förklarade det i inlägget.
Det finns inte en chans i helvetet att Kamelen vinner i ett fuskfritt val.
De flesta opinionssiffror är riggade till vänster i USA. Per automatik eftersom de flesta media och universitet lutar vänster. Hårt vänster tom.
Fråga dig själv hur rimligt det är att Kamelen går från den minst önskade politikern i landet, även i opinionen därborta, till landets räddare och mer populär än någonsin, över en natt?
Det händer inte. I verkligheten leder Trump stort. Ingen tvekan om det.

Ok en sektmedlem tycker till..

Trist att du är så begränsad.

Trump är blek och sorry din sektledare har sumpat det totalt de senate veckorna..
Citera
2024-08-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Trumps problem nummer ett är att han är inkompetent. Omger sig med ja-sägare. Karln kan absolut ingenting och har aldrig fakta. Kör alla beslut och uttalanden på momentan intuition. Samtidigt har han en självbild som omnipotent allsmäktig frälsare. Konflikt uppstår i hjärnan - låsning. Det är därför han kör i diket hela tiden; ljuger och förnedrar på löpande band eftersom det tar fokus från hans otroliga inkompetens. På lögnens arena är han på hemmaplan då han själv tror på 90% av sina lögner.

Har svårt att se hur ’double Trump’ ska kunna ta hem detta i höst. Båda är väldigt lika och saknar fullständigt fingertoppskänsla. Gissar att det kommer en mängd felsteg och ogenomtänkta utspel framöver, samtliga designade av radarparet själva, som får Kamala/Waltz att framstå som allt rimligare.

Men visst, halva USA ser väl hellre en schimpans i vita huset än en demokrat, så inget är klart förrän det är klart.
Republikanerna har många inflytelserika och begåvade människor som backar upp dem.
Att Trump har ett entourage av ja-sägare spelar mindre roll när världens rikaste backar honom.
Tror på en tydlig seger för Trump oavsett vad han gör fram till valet. Han är bara en duktig idiot.
Citera
2024-08-11, 00:54
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Kritikern är ofta sjuk i huvudet när det gäller Trump. Hur ofta ser du sakliga, faktabelagda argument i kritik mot honom?
Personligen ser jag inte så många, för jag följer inte med i rapporteringen om den amerikanska valrörelsen. Det går att flera om man letar lite. Personer som tidigare jobbat för Trump när han var president och sedan fått sparken betyder - om dessa var och en är sjuka i huvudet - att Trump är ytterst dålig på att anställa kompetent och sinnesfriskt folk.

TDS var tidigare "Bush derangement syndrome" och avsåg då den tidigare presidenten Bush:s kritiker. Då var det bara ett påhitt av en radiopratare som ville vara fräck och få fler lyssnare.

Så då återstår det för dig att ge exempel på kritik av Trump som är sprungen ur sinnessjukdom.
Citera
2024-08-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Personligen ser jag inte så många, för jag följer inte med i rapporteringen om den amerikanska valrörelsen. Det går att flera om man letar lite. Personer som tidigare jobbat för Trump när han var president och sedan fått sparken betyder - om dessa var och en är sjuka i huvudet - att Trump är ytterst dålig på att anställa kompetent och sinnesfriskt folk.

TDS var tidigare "Bush derangement syndrome" och avsåg då den tidigare presidenten Bush:s kritiker. Då var det bara ett påhitt av en radiopratare som ville vara fräck och få fler lyssnare.

Så då återstår det för dig att ge exempel på kritik av Trump som är sprungen ur sinnessjukdom.

Jag tycker du ska förtydliga kritiken du pratar om. Faktabaserad. Skvaller från bittra anställda som fått sparken räknas inte.
Så om Trump är dålig på att anställa så förefaller han ganska bra på att rätta till misstagen han gjort, tycker du inte?
Senast redigerad av luohan 2024-08-11 kl. 01:06.
Citera
2024-08-11, 01:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Jag tycker du ska förtydliga kritiken du pratar om. Faktabaserad. Skvaller från bittra anställda som fått sparken räknas inte.
Så om Trump är dålig på att anställa så förefaller han ganska bra på att rätta till felen i dessa, tycker du inte?
Om du bemödar dig att läsa artikeln jag länkade hittar du saklig kritik där.

TDS är påhittat. Det är bara ett i raden av öknamn och termer som Trump och Trump-anhängare svänger sig med. Trump själv är en simpel mobbare och hans anhängare gör allt för att härma honom.
Citera
2024-08-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Förtrollningen är verkligen bruten. Han är trött och kör sin trötta stil genom att försöka förolämpa folk.

Han verkar tro att det är 2016 nu. Att säga att Harris blev svart för några år sen efter att ha varit indier låter som ett hjärndött uttalande och faller bara tillbaka på honom själv. Han sen trumfa det med att Harris skulle ha 80 i IK är så menlöst sagt. Han har fjantat runt så mycket och förolämpat sig framåt (i politikens värld) sen 2016.

Folk var upprörda 2016. Men med tiden har det bleknat och han ser ut som ett barn som stampar och skriker i sandlådan för att få som han vill men de andra barnen har organiserat sina lekar medan han bara skriker.

Jag tror att vi nu, exakt i dag, 10 augusti är vid brytpunkten. Trump har en kort tid på sig att ändra på sin kampanj. Visst det är intellektuellt enkelt att bara säga dumheter och ljuga men vi har kommit till tids ände.

Så min fråga är, har Trump så mycket i sig att han

1. inser att han måste tänka om angående sin valkampanj?
2. klarar av att sätta sig in i saker och ting och uttala uttänkte strategier för att nå bra mål?
3. slutar att ljuga?

Vad behöver han mer för att klara upp detta nu? För han får sätta igång spelet nu! Annars är det ute med honom.
Tror du gör en riktig analys. Detta har gått till vägs ände. Tror inte det går att lösa.
Citera
2024-08-11, 01:51
Medlem
Trump kommer inte ha en chans att ändra på något. Hans idé var att föra en en kampanj genom smutskastning och nu har den förutsättningen förändrats eftersom demokraterna bytt kandidat och de flesta genomskådat taktiken. Trump kan heller inte prata politik, han har matat sitt monster så mycket, MAGA, så om han går ut och faktiskt pratar politik skrämmer han iväg de väljare han behöver, ändrar han politik kommer han göra sig ovän med sina gräsrötter och det är det som är hans stora dilemma.
Det enda sätt Trump kan ändra sin kampanj (men det är antagligen försent) är att börja lyssna till andra som kan den här branschen bättre än honom men det kommer inte hända sett till hans personlighet.
Finns inte en chans att han kommer vinna presidentvalet, vägen utför har börjat och den blir bara brantare.
Citera
2024-08-11, 02:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Trump var en frisk fläkt och en vinst för hela fria världen när han först blev president.
Nu är jag lite osäker på vad det är man har att göra med. Han verkar rätt trött ibland. Oklart vad han vill. Och så är han hyfsat osynlig och oviral.
Citera
2024-08-11, 02:25
Medlem
Ouelets avatar
Jag kan inte heller se att han vänder det här. Motgången är delvis självförvållad, och så fort han ska ta ett kliv framåt verkar det som om marken ger vika under honom. Istället för att se stark ut, börjar folk undra om han strax kommer att klappa ihop för gott. En strid ström av lögner är det enda han verkar mäkta med därnere i träsket. Men ingen bryr sig. Inte det minsta, faktiskt. Det blir snart tydligt för alla när snygg-Harris avslutar smekmånaden med att mala på om greedflation och Dobbs, och börjar redovisa tvåsiffriga procent i pollsen.
Citera
2024-08-11, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Förtrollningen är verkligen bruten. Han är trött och kör sin trötta stil genom att försöka förolämpa folk.

Han verkar tro att det är 2016 nu. Att säga att Harris blev svart för några år sen efter att ha varit indier låter som ett hjärndött uttalande och faller bara tillbaka på honom själv. Han sen trumfa det med att Harris skulle ha 80 i IK är så menlöst sagt. Han har fjantat runt så mycket och förolämpat sig framåt (i politikens värld) sen 2016.

Folk var upprörda 2016. Men med tiden har det bleknat och han ser ut som ett barn som stampar och skriker i sandlådan för att få som han vill men de andra barnen har organiserat sina lekar medan han bara skriker.

Jag tror att vi nu, exakt i dag, 10 augusti är vid brytpunkten. Trump har en kort tid på sig att ändra på sin kampanj. Visst det är intellektuellt enkelt att bara säga dumheter och ljuga men vi har kommit till tids ände.

Så min fråga är, har Trump så mycket i sig att han

1. inser att han måste tänka om angående sin valkampanj?
2. klarar av att sätta sig in i saker och ting och uttala uttänkte strategier för att nå bra mål?
3. slutar att ljuga?

Vad behöver han mer för att klara upp detta nu? För han får sätta igång spelet nu! Annars är det ute med honom.

Han verkar vara mer hövlig än någonsin, utöver detta precis som vanligt, en mobbare. Vad skulle ändrats? Han har alltid svamlar och har aldrig haft någon politik, den gav han ju till "deep state" medans han var president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in