2024-05-20, 16:41
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Renodlade alkoholister räknar mer noga krona för krona, det finns ännu billigare ställen i området som attraherar dom mer.

Snackar du om någon parkbänk nu eller? Vilket ställe säljer öl för under 40kr och shot för under 50kr?
Citera
2024-08-10, 15:24
Medlem
SVT-inslag om Bar 08 och fejkrecensioner. Snyftigt värre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/restaurangagare-agnar-timmar-varje-dag-at-google-recensioner
Citera
2024-08-10, 23:18
Medlem
Bar 08 är ju kalas. Finns nästan alltid sittplats och barpersonalen är ju kalas trevliga. Pendlar lite mellan nivå22, 08 och theodoras för min afterwork. Så blir rätt mycket FHP på hemvägen och alldeles lagom att man har ca 2 timmar på sig innan dom stänger (om man då inte vill dricka mer än dom vanliga 8-10 bärsen och sitter på just theodoras). Har dock aldrig ätit på just 08 men käkar rätt ofta på nivå22, bra mat, stora portioner och är så gott som gratis. Sen måste man väl lite grand veta vad det är för typ av ställe och för typ av mat redan när man kliver in? Typiska stammis hak. Alltid där man har bästa kvällarna, speciellt som jga nästan alltid går ut själv.
Citera
2024-08-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Snackar du om någon parkbänk nu eller? Vilket ställe säljer öl för under 40kr och shot för under 50kr?
Nivå 22! Barnsprit säljes för 25:- 4an och 33cl flaska lika så.
Citera
2024-08-20, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaakakor
Nivå 22! Barnsprit säljes för 25:- 4an och 33cl flaska lika så.
25kr för 4cl batterisprit antar jag du åsyftar. Det är sinnessjukt billigt och väldigt svårt för mig att tro på. Sådan sprit i Göteborg kostar 22-25kr per centiliter på billiga hak.
Citera
2024-08-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
25kr för 4cl batterisprit antar jag du åsyftar. Det är sinnessjukt billigt och väldigt svårt för mig att tro på. Sådan sprit i Göteborg kostar 22-25kr per centiliter på billiga hak.

Nej, jag menade barnsprit som i godisshots. Batteri spriten tror jag är 64:- för en 4a om jag kommer ihåg rätt
Citera
2024-08-20, 21:20
Medlem
Citat:
Nej, jag menade barnsprit som i godisshots. Batteri spriten tror jag är 64:- för en 4a om jag kommer ihåg rätt
Men ja. Nu så för att hålla sig till bar 08 så kostar typ batterisprit plus lite annat just 50:-/4a och 40cl på fat 40 och 50cl på blandade flaskor vanlig lager 50:-. Jag var där senast i helgen
Citera
2024-08-21, 00:43
Medlem
Citat:
Men ja. Nu så för att hålla sig till bar 08 så kostar typ batterisprit plus lite annat just 50:-/4a och 40cl på fat 40 och 50cl på blandade flaskor vanlig lager 50:-. Jag var där senast i helgen
Har aldrig hört benämningen barnshots i hela mitt liv! Där ser man. Heller aldrig varit med om att det varit prisskillnad på t ex Gajol (barnsprit?) och batterisprit. På alla ställen jag besökt så har, mig veterligen, batterispriten inkluderat all den billigaste spriten och inte bara flaskorna som står i "batteriet". Är denna prisskillnaden vanlig i Stockholm?

12.5kr/cl för en Fernet är ju ~halva priset mot vad det kostar på alla hak i hela Göteborg (med undantag Silverkällan som är billigast i stan). Är du säker att du inte uppger dina stammispriser nu? Att sälja sprit så billigt är en ekonomisk förlust med alla utgifter och kostnader inräknade.
Citera
2024-08-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Har aldrig hört benämningen barnshots i hela mitt liv! Där ser man. Heller aldrig varit med om att det varit prisskillnad på t ex Gajol (barnsprit?) och batterisprit. På alla ställen jag besökt så har, mig veterligen, batterispriten inkluderat all den billigaste spriten och inte bara flaskorna som står i "batteriet". Är denna prisskillnaden vanlig i Stockholm?

12.5kr/cl för en Fernet är ju ~halva priset mot vad det kostar på alla hak i hela Göteborg (med undantag Silverkällan som är billigast i stan). Är du säker att du inte uppger dina stammispriser nu? Att sälja sprit så billigt är en ekonomisk förlust med alla utgifter och kostnader inräknade.

Faktiskt inte. Nog för att jag är stammis i perioder och inbland får stammispris på maten. Men han går typ back på 25:- ölen, men det lockar massa folk så snurrar väl på ändå. Eller ja. Beroende på om vi menar bar08 eller nivå22 nu då. Men lite same same. Billigt helt klart oavsett, där av jag hänger där. Stänger också 01 så det är alldeles lagom för aw, man hinner sitta i typ 2 timmar och dricka 8-10 bärs och sen åka hem
Senast redigerad av Smaakakor 2024-08-21 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in