2024-08-10, 18:55
Medlem
Är det bara jag som tror att denna inbrytning i Ryzzland möjliggjorts genom stora mängder
av information från många av stödnationerna? Usa, GB, Frankrike, Tyskland, Polen mfl?
Samt hjälp av "informatörer" inne på den Ryzzka sidan? För att skaffa sig exakt kunskap
om hur det står till med olika saker?
Citera
2024-08-10, 19:22
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilder
Är det bara jag som tror att denna inbrytning i Ryzzland möjliggjorts genom stora mängder
av information från många av stödnationerna? Usa, GB, Frankrike, Tyskland, Polen mfl?
Samt hjälp av "informatörer" inne på den Ryzzka sidan? För att skaffa sig exakt kunskap

Drönare... kraftig radiostörning följt av mekaniserade förband. Fast det är klart, satellitbilder kommer väl till pass också.

Det är helt enkelt en moderniserad variant av det gamla tyska konceptet blitzkrieg. Det verkar inte heller finnas någon ordentlig front eller kontaktlinje utan det är slagkraftiga ukrainska förband som bara kör omkring och söker strid.

Det är strider över halva Kursk oblast, som jag har fattat det.
Citera
2024-08-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Drönare... kraftig radiostörning följt av mekaniserade förband. Fast det är klart, satellitbilder kommer väl till pass också.

Det är helt enkelt en moderniserad variant av det gamla tyska konceptet blitzkrieg. Det verkar inte heller finnas någon ordentlig front eller kontaktlinje utan det är slagkraftiga ukrainska förband som bara kör omkring och söker strid.

Det är strider över halva Kursk oblast, som jag har fattat det.
Vad är dina källor? I över halva Kursk oblast är ett fullkomligt enormt påstående.
Citera
2024-08-10, 19:33
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad är dina källor? I över halva Kursk oblast är ett fullkomligt enormt påstående.

Det är inga säkra uppgifter, "Paul US veteran" tror jag det var.
Citera
2024-08-10, 19:34
Medlem
Citat:
Det är inga säkra uppgifter, "Paul US veteran" tror jag det var.
Ja, ok. Har nämligen svårt att se att det kan vara strider över 15000 km² när alla andra siffror kongurent pekar på att Ukraina håller 300-600 km².
Citera
2024-08-10, 19:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, ok. Har nämligen svårt att se att det kan vara strider över 15000 km² när alla andra siffror kongurent pekar på att Ukraina håller 300-600 km².

De håller inte halva Kursk, för det kan de inte. Utan de gör räder med pansarfordon över stora områden.

Så fattade jag det. De åker för att slå till mot något mål och sedan kör de tillbaka.

Och nu verkar de ägna sig åt återhämtning, för de har ju varit igång i fyra dygn och mycket mer än så går inte.
Senast redigerad av Eerieye 2024-08-10 kl. 19:45.
Citera
2024-08-10, 21:23
Moderator
Eerieyes avatar
Ny inbrytning vid Belgorod, här verkar det emellertid handla om någon enstaka bataljon. Antar att denna kan ställa till det för ryssarna om de flyttar trupp från Belgorod till.Kursk.
Citera
2024-08-10, 21:33
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ny inbrytning vid Belgorod, här verkar det emellertid handla om någon enstaka bataljon. Antar att denna kan ställa till det för ryssarna om de flyttar trupp från Belgorod till.Kursk.

Eller så är det steg nummer två på ”kesselschlacht Kharkiv”.
Citera
2024-08-10, 22:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
De håller inte halva Kursk, för det kan de inte. Utan de gör räder med pansarfordon över stora områden.

Så fattade jag det. De åker för att slå till mot något mål och sedan kör de tillbaka.

Och nu verkar de ägna sig åt återhämtning, för de har ju varit igång i fyra dygn och mycket mer än så går inte.

Det går att se på google maps trafikstatus var det pågår strider och trafiken är stoppad. På de flesta vägar är det såpass många som kör med påslagna mobiler att vägen visar grönt (inga trafikstockningar). På de vägar som är helt stoppade så visar google att vägen är avstängd (vilket google maps automatiskt gör om inga mobiler längre rör sig längs med vägen).
Citera
2024-08-10, 23:18
Medlem
HRTs avatar
Ryska centralbanken har höjt räntan till 18%.
Reserverna snart slut och hösten, vintern kommer leverera en ekonomisk käftsmäll enligt Elvira Nabiullina, chef för Rysslands centralbank.
Tillväxten går snabbt från 4% till 1-1/5 förutspår man

Jag undrar om putin med snart 600 000 döda/sårade soldater, förlorat 70% av krigsmaterial, tappat sin position i världen, ens tänker att de här blev fel`jag tror inte det eftersom psykopater sällan inser sina fel och brister.
Citera
2024-08-10, 23:26
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilder

Enligt käller från Amerikanska försvaret (US nyheter) togs de helt på sängen av denna information.
För bara någon vecka sedan fick ryssland nys om en Ukrainsk specail operation och genast ringde USA och frågade om de gett sitt tillstånd till detta då ryssarna ansåg just den insatsen vedervärdig och ville veta om USA stod bakom, USA visste inget och stoppade Ukrainas tilltänkta operation. Vad det var och var vet vi inte. Men det är självklart att Ukraina gör vissa insatser utan att informera USA eller NATO
Anledningen är att USA bär skulden till att Ukraina inte haft de framgångar man önskat. Man har fått vapen av USA men tvingats slåss med händerna på ryggen då vapnen inte godkänts för mål i ryssland. Detta kommer nog diskuteras länge men Biden och has gelikar borde ha gett Ukraina allt de bad om, och inte haft några krav på att inte använda Amerikanska vapen mot mål i ryssland. Idag vet de att det var fel. Men kriget hade nog sett helt annorlunda ut om Ukraina fått använda de vapen de fått hur de vill.
Citera
2024-08-10, 23:28
Medlem
Citat:

Tror det återigen är försörjningslinjer som är målet även i Belgorod. Uppnår man att förstöra det även här så tappar ryssarna otroligt mycket i kapacitet när det gäller förmågan att försörja sina trupper i det ockuperade Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in