2024-08-10, 21:13
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Haha vilket skitsnack, där är inga legosoldater från Nato 🙄
Men om det är det så är det bra.

Citera
2024-08-10, 21:13
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
10 000 ukrainska soldater ska det handla om och många av dom legosoldater från Nato.
Så ni ryzzka nazister har inte lyckats stoppa detta som ni sa dag 1?
Citera
2024-08-10, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag är faktiskt osäker på om Ukraina ens vill ta såpass stora områden. Men det är klart att om motståndet bryter ihop finns ju inget kvar som hindrar att Ukraina tar alla 17 098 242 kvadratkilometerna.

För det är ju det som är den stora frågan nu. Klarar ryssarna av att stoppa ukrainarna överhuvudtaget eller bryter deras militära kapacitet ihop totalt?

Om ukrainarna breder ut sig över ytan och rör
sig blir det svårt för ryssarna att kraftsamla och nöta ut dom.

Ju längre in i Ryssland desto mindre rysk militär förmåga finns det antagligen.

Här handlar det troligen om manöverkrigföring mot utnötningskrigföring i sin renaste form.
Citera
2024-08-10, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad är det du inte förstår? Sakfrågan rörde det jag påpekade och vad som är rätt och fel är självklart ett argument. Du påstod, objektivt felaktigt, att det "inte var ett argument".

Det finns inga självklarheter som du framför dem. Du verkar även så stollig att folk inte begriper om du menar Rysslands invasion av Ukraina (som var objektivt oberättigad oavsett vad Ryssland tycker) eller Ukrainas offensiv i Kursk (varför skulle Ryssland tycka något om berättigad vs oberättigad här ens) som är helt i ordning med internationell lag, vad vare sig Ukraina eller Ryssland tycker om saken.

Sluta relativisera. Jag svarade specifikt på vad du påstod "inte var ett argument". Om argumentet är bra eller dåligt, spelar ingen roll, men argumentet är helt legitimt.

Nej det är inte ett argument eftersom det inte har med saken att göra. Ryssland kommer skicka de män som krävs, precis som de gjorde när de belägrade Berlin skrev jag.

Då började du käbbla om att det var ett berättigat krig enligt internationell lag. Då skrev jag att det inte har med saken att göra eftersom Ryssland uppenbarligen inte tyckte det och gjorde det ändå.

Du får tycka vad du vill, men det det är per definition inte ett argument i saken.

Ryssland kommer att skicka precis hur många de vill ändå. Det var det vi diskuterade och de du svarar mig på. Hur oberättigat andra än Ryssland tycker om det är helt irrelevant.

Du verkar dock inte förstå det så du kommer bara fortsätta att käbbla. Det kan inte hjälpas, du är bara lite korkad.
Citera
2024-08-10, 21:19
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
10 000 ukrainska soldater ska det handla om och många av dom legosoldater från Nato.

Oj, ryssen medger 10 000 man nu? Många legosoldater i anfallet? Källa på det? Vad betyder legosoldater från Nato? Legosoldater från länder som är medlemmar i Nato?

Kommit många påståenden om legosoldater i Ukraina men hittills inga bevis. Bara frivilliga. Men förresten var det inte du som för flera år sen skrev om legosoldater och det visade sig att du trodde det var små plastgubbar från Danmark?
Citera
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Byt kanal! Civila står ju och vinkar glatt till de Ukrainska trupperna när de kör förbi på gatorna i Kursk

Verkar som att ingen i Kursk har minsta problem med invasionen, tvärtom de ser glada ut? Ser du inte det på din kanal?

Kan du länka? Vill gärna se
Citera
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Enligt uppgift så skall det finnas 50 st tyska nazistiska specialtrupper kvar vid gränsen som fortfarande stökar till det rejält för de heroiska ryssarna.

Men enligt samma uppgiftslämnare kommer besked om att även dessa skall förintas med taktiska kärnvapen och vacuumbomber.
Citera
2024-08-10, 21:20
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Nu förstår jag inte.
Varför skulle Putin vilka avsluta detta första dan när han kan dra ut på det lite till?
Det kanske är nyheter han gillar i Ryssland nu?
Citera
2024-08-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Jag måste fråga er Ukrainaälskare, tror ni att erat vurmande och drömmade påverkar konflikten, och om ni inte tror det varför skriver ni så mycket fantasier?

Temporärt kan det dra trupper från fronterna i Donbas och Kharkiv, på längre sikt kommer ryssen behöva stärka upp gränserna.med riktiga soldater som kommer kosta pengar vilket meniga i praktiken inte gör. Sedan är det en stor prestige förlust och ett svaghetstecken från Putin.

Det verkar kosta ryssen en hel del trupper med och de kommer behöva mer material vid gränserna vilket ger mindre till fronterna.
Citera
2024-08-10, 21:28
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nu förstår jag inte.
Varför skulle Putin vilka avsluta detta första dan när han kan dra ut på det lite till?
Det kanske är nyheter han gillar i Ryssland nu?

Så du hade fel när du dag 2 påstod att anfallet var slaget och alla ukrainare döda?

Hur går det med ditt svar om de nazityska spöksoldaterna från regementet Näktergalen som enligt dig deltog i anfallet. Är du feg eller oförmögen att svara?
Citera
2024-08-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Enligt uppgift så skall det finnas 50 st tyska nazistiska specialtrupper kvar vid gränsen som fortfarande stökar till det rejält för de heroiska ryssarna.

Men enligt samma uppgiftslämnare kommer besked om att även dessa skall förintas med taktiska kärnvapen och vacuumbomber.
En fråga, är det några som legat latent den WW2?
I så fall bör de vara rätt övetåriga?
Citera
2024-08-10, 21:30
Medlem
Eurypteridas avatar
MoD har släppt en video på när 15 ukrainare sägs träffas av en iskander vid en postering i kursk län.
Haha åker dumskallarna in och ställer sig i en klunga och väntar på en bomb eller?
Hur jävla dum får man bli?
Manöverkrigföring javisst, vi står här i en svärm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in