2024-08-10, 20:48
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nu efter att azov blivit bort lyfta från USA's shitlist och dom får ta del av väst arsenalen så har dom gått in i Ryssland med. Spännande tider.

https://x.com/korpoga/status/1822339935497490722?s=12&t=9EMUzLJsRd5LuTsFpXijxw
Har inte nazisterna i pmc wankergroup anlänt från Mali?
Citera
2024-08-10, 20:48
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Skriv vad du menar istället. Men du klarar väl inte det.
Jodå.

Jag får väl upprepa det. Jag vill ha lite källor på att de ukrainska förbanden håller på eller riskerar att bli avskurna. För som det är nu verkar ju TikToksoldaterna vara bättre på att bli dödade än att skära av angreppet.
Citera
2024-08-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tror ryssarna saknar resurser och möjligheter att omringa ukrainarna. Särskilt om du tittar på en karta och ser inbrytningens omfattning.

Sen dör ukrainarna i försvar av sitt land och för fred och frihet medan ryssarna dör för sin fascistiska diktators maktambitioner. Det är svaret på varför de inte ger upp. Varför ger inte ryssarna bars upp utan dör helt i onödan när de deltar i det ryska övergreppet?

Jag har inte haft möjlighet att studera kartor och geografi än i detta område Kursk, men misstänker att när nu ryssarna blev överraskade och inte kunde bjuda på motstånd så lyckades ukrainarna ta viktiga positioner som kan bli riktigt svåra att ta tillbaka.
Citera
2024-08-10, 20:52
Avstängd
Okej så majoriteten av ukroperna här inne sa att det var frivilliga ryska trupper som gått in i Kurks.. och tyckte att det var rysk propaganda när Ryska nyheter skrev att det var ukrainska FM som gått in i Kursk..

Så ännu ett kvitto att Ryssland och ryska nyheter skrev korrekt.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/zelenskyj-bryter-tystnaden-om-ukrainska-offensiven/
Citera
2024-08-10, 20:55
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Därför att ryssarna har flytt och bara övergivit sina stridsvagnar utan att ens ta strid. Vilket framgår här:

https://x.com/Osinttechnical/status/1821934443033956758

Varför skulle ukrainarna ge upp när ryssarna inte gör motstånd utan bara kapitulerar eller flyr? Det verkar råda full panik i Kursk.
Så om ryssarna springer iväg då springer ukrainarna efter?
Sen när ryssarna ser att det inte kommer fler ukrainare vet dom att det var en skenmanöver och behöver inte omgruppera snabbt, istället kan de ta det lugnt, de vet ju om att det bara var en provokation.
Vad ska ukrainarna göra om ryssarna flyr?
Springa efter rakt i fällan såklart!

Det kanske är därför det kallas självmordsuppdrag?
Citera
2024-08-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Sen när ryssarna ser att det inte kommer fler ukrainare vet dom att det var en skenmanöver och behöver inte omgruppera snabbt, istället kan de ta det lugnt, de vet ju om att det bara var en provokation.

Jag tror inte att ukrainarna springer efter några ryssar som springer. De kör nog efter med en stor tank och skriker pang, pang, pang.
Citera
2024-08-10, 20:59
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tydligen hade dom bara åkt dit för att filma det här och sen dragit hem igen snabbt som fan..

Så enligt er så har Ukraina skickat in 1000 män utrustade med kameror, varav 950 är nedskjutna. Men 50 lyckades ta sig hem

Under tiden så spelar Putin 4-D schack och evakuerar 75 tusen, sätter in antiterrorlagar. För att skapa en false flag operation för att öka sitt stöd?

Har jag missat något?
Citera
2024-08-10, 20:59
Avslutad
Med krim så ockuperar Ryssland 90 000 km2 av Ukraina.

Nu har Ukraina tagit kanske 1000 km2 av ryssland. En bit kvar innan man kan uppnå byteshandel.

Jag tror man bör komma upp i 20 000 km2 rysk mark för att kunna ha en bra byteshandel
Citera
2024-08-10, 21:00
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida

Aha! Så ryssarna lämnar kvar sina få moderna stridsvagnar bara för att lura ukrainarna? Gud vad smarta ni kommunister är!
Citera
2024-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Oväntat men oxå ett rent förlustdrag. Ryssarna kommer att omringa dem och alla ukrainare dör i onödan.

Varför ger dem bara inte upp?
Hur är det med tankeverksamheten?

Om Ryssland förflyttar trupper till Kursk för att mota bort Ukraina, vem ska då hålla de positioner som det tagit dem 2,5 år att ta och hundratusentals soldater?

Och vi ska se hur trevligt det blir när dessa trupper ska förflyttas i kolonner till Kursk. Hej HIMARS och drönare.
Citera
2024-08-10, 21:02
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej så majoriteten av ukroperna här inne sa att det var frivilliga ryska trupper som gått in i Kurks.. och tyckte att det var rysk propaganda när Ryska nyheter skrev att det var ukrainska FM som gått in i Kursk..

Så ännu ett kvitto att Ryssland och ryska nyheter skrev korrekt.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/zelenskyj-bryter-tystnaden-om-ukrainska-offensiven/

Vad snackar du om? Vilka ”ukroper” vad det nu är, påstod att det var ryska frivilliga som gick in i Ukraina? I första inlägget i tråden skrevs det ”Ukraina har gått in militärt med både manstyrka, fordon, stridsvagnar osv..” Citera gärna. Från dag 1 har vi vetat att det var fråga om reguljära ukrainska förband.

Sen skrev ju rysk media dag 2 att anfallet var tillbakavisat och alla ukrainare döda. Var den nyheten korrekt?
Senast redigerad av FockeWulf190d 2024-08-10 kl. 21:12.
Citera
2024-08-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Med krim så ockuperar Ryssland 90 000 km2 av Ukraina.

Nu har Ukraina tagit kanske 1000 km2 av ryssland. En bit kvar innan man kan uppnå byteshandel.

Jag tror man bör komma upp i 20 000 km2 rysk mark för att kunna ha en bra byteshandel

Jag är faktiskt osäker på om Ukraina ens vill ta såpass stora områden. Men det är klart att om motståndet bryter ihop finns ju inget kvar som hindrar att Ukraina tar alla 17 098 242 kvadratkilometerna.

För det är ju det som är den stora frågan nu. Klarar ryssarna av att stoppa ukrainarna överhuvudtaget eller bryter deras militära kapacitet ihop totalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in