2024-08-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Givetvis pågår det ett spel nu, putin mjölkar detta nu.
950 ska va dödade så det är nog ganska lugnt nu men ryssarna kan ju ha andra anledningar att utrymma kursk och slå på stora trumman, ryssland är utsatt för en terrorattack från ukraina, ganska bra reklam för putin!

Vad skulle det vara för anledningar menar du, vatnik?
Citera
2024-08-10, 17:14
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
950 ska va dödade så det är nog ganska lugnt nu men ryssarna kan ju ha andra anledningar att utrymma kursk och slå på stora trumman, ryssland är utsatt för en terrorattack från ukraina, ganska bra reklam för putin!

Bra reklam? När man inte kan försvara sin gräns? Snacka om att greppa efter halmstrån.
Citera
2024-08-10, 17:16
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:

Skitbra reklam. Först får Wagner och farbror Fester härja loss bäst de vill förra året och nu Ukraina.

Samhalls PR-byrå som har kläckt den kampanjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Som flickan sa.

Aja, när jag konsulterat akutpsykvården för min hälsa får någon här gärna presentera lite källor på att ukrainska förband i Kursk oblast skulle vara i närheten av att bli avskurna.
Skriv vad du menar istället. Men du klarar väl inte det.
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Verkar kolonnen med Akhmat Tjejener som filmade kolonnen och avslöjade koordinater blev bombade om det nu stämmer.
Najs!👌
Har du nån källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur mycket vågar du slå vad - de finns, nu blev jag taggad att finna dem själv. Hoppas de inte raderats men finns ingen anledning till det. Hur mycket vill du slå vad om? Nej, Moskva kommer såklart inte intas av Ukraina, hur mycket mången än önskar detta. Jag bryr mig inte nämnvärt om vilket.

Det finns säkert några enstaka förvirrade proukrainska själar som tror att syftet med operationen är att inta Moskva, men den överväldigande majoriteten tror såklart inte det. Men hojta när du hittar inläggen!
Citera
2024-08-10, 17:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Bra reklam? När man inte kan försvara sin gräns? Snacka om att greppa efter halmstrån.
Det är världens största land. Jag tror inte att ryssar begär att hela gränsen ska va tungt bevakad men de begär att putin ska lösa problemet.
Lyckas Putin med det kan han rulla ut röda mattan igen.

Ni kan ju inte bortse från att provokationen gav en möjlighet för putin att iscensätta en reaktion men jag förstår det är lockande då man lättare kan bortse från hur usel ukrainas strategi är om man inte tänker efter.
Citera
2024-08-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du tänker att de kommer atombomba sitt eget land? Snacka om att ta brända jorden till en ny nivå.

Om de nu vill ha en buffertzon så kan man väl offra en bit av det enormt stora landet, nu tror jag ju inte att det är det som är tanken förstås, jag försökte googla på evakueringen, det kan vara de som bor närmast kärnkraftverket som det gäller.
Citera
2024-08-10, 17:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ja självklart utrymmer man av någon annan anledning, ni stoppade ju detta dag 1 😄. Ska vara om tattarna boende i området vill plocka pootin på 1200 spänn som han lovat orcherna som springer hemifrån
Citera
2024-08-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Najs!👌
Har du nån källa på det?

Njae som sagt svårt försöka hänga med allt vad som skrivs men skulle inte förvåna mig då det är lätt att avslöja koordinater med mobiltelefon.
Citera
2024-08-10, 17:20
Avstängd
Citat:

Tja Ukriana kan ju knappast klaga nu med tanke på att dom gör samma sak själva…
Nu har man iallafall fått ett kvitto på att Ukraina inte är intresserade av att jobba för fred.
Ska dock bli otroligt intressant och se om dom kommer kunna hålla det här annars blir det ju förbannat pinsamt för dom om det blir samma flopp med offensiven i södra Ukraina..
Citera
2024-08-10, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Glöm flera år, ryzzen kommer inte ha råd att kriga så länge till så bara hoppas stödet till Ukraina fortsätter oavbrutet

Hahaha det där sa ni för två år sedan också. ”Ryzzen” och Pruttler kommer kollapsa. Inom ett halvår hahaha ja det går ju jättebra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in