2024-08-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Uppfödaren Kennel Ledsagaren har vi knappt diskuterat alls. Såvitt jag vet finns inget uttalande eller något annat angående Essie.

Så Ledsagarens skulle ha hämtat Essie? För hon ville rädda henne eller rädda P?
Tråden har blivit rörig, kan ha missat något.
Vad gäller uppfödaren så har denne sålt Essie till HH. Som i sin tur sedan kört resten av programmet med ev fodervärd till 12månaders ålder. Därefter påbörjat skolningen.
Tror knappt att uppfödaren skulle vilja rädda P,det är så sabla tabu att utsätta ens avelsdjur för missdåd
Citera
2024-08-10, 19:35
Avslutad
Citat:
Jag skulle ha rört upp himmel och jord vare sig jag var uppfödaren eller tränaren JS. Jag tror JS visste hon sålt en hund till en olämplig, att det inte gått rätt till.

Ledsagarens har inte sagt ett barrolin, det enda jag vet är att hon föder upp många hundar. Fabriks uppfödning? Pga stor efterfrågan på passiva hundar?

Bara funderingar

Ja verkligen. Jag tror också JS visste. Klart hon gjorde. Det framkommer ju av anmälningen att de gett information om hur Essie kunde skyddas från A.

Hm, ja nej... Finns nog massor av anledningar till att uppfödaren inte säger något. Allt ifrån att hon inte bryr sig till att hon vet mer än någon annan, till att hon inte vill bli "publik", till att hon har dåligt samvete etc etc. Samtidigt borde alla som haft samröre med Essie vägas in som möjliga "hundnappare/räddare" tänker jag. För alla kan ha haft motiv. Om nu inte Essie dödats av familjen.
Citera
2024-08-10, 19:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja jag tror mer på omplacering faktiskt om han skulle ha gjort så än för att begrava. Men familjen är ju inte logiskt tänkande någonstans så man vet ju inte .

Men gällande mamman, släkt uppvuxen i Trosa? Har någon på hennes sida uttalat sig överhuvudtaget eller är det bara Pappa P släkt?

Har inte sett minsta lilla från Cs sida. Inte en delning, inte kommentar, ingenting alls.

Nån delade hennes Pinterest med exklusiv heminredning men hon är fru Osynlig. Inte inne på sociala medier eller så är allt dolt.

Har inte kollat upp släkten. Mamman är solklart inblandad fast hon gömmer sig bakom P. Släkten kanske inte vill blanda sig i.
Citera
2024-08-10, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja verkligen. Jag tror också JS visste. Klart hon gjorde. Det framkommer ju av anmälningen att de gett information om hur Essie kunde skyddas från A.

Hm, ja nej... Finns nog massor av anledningar till att uppfödaren inte säger något. Allt ifrån att hon inte bryr sig till att hon vet mer än någon annan, till att hon inte vill bli "publik", till att hon har dåligt samvete etc etc. Samtidigt borde alla som haft samröre med Essie vägas in som möjliga "hundnappare/räddare" tänker jag. För alla kan ha haft motiv. Om nu inte Essie dödats av familjen.

Och jag tror inte att det är en random tjuv som tagit henne utan i sådana fall någon som känt eller känner Essie.
Citera
2024-08-10, 19:41
Medlem
Citat:
Jag skulle ha rört upp himmel och jord vare sig jag var uppfödaren eller tränaren JS. Jag tror JS visste hon sålt en hund till en olämplig, att det inte gått rätt till.

Ledsagarens har inte sagt ett barrolin, det enda jag vet är att hon föder upp många hundar. Fabriks uppfödning? Pga stor efterfrågan på passiva hundar?

Bara funderingar
Det är väl P som skrivit på pappret,sen räknas A även som en brukare med fysisk funktionsnedsättning utöver sin psykiska funktionsnedsättning.
Det är en del fram och tillbaka i denna tråd, huruvida det är jag har hört,en kompis kompis, fakta.
Hur mycket info fick egentligen bedömmarna vid certifieringen.
Var A med
Finns frågor obesvarade faktariktiga
Citera
2024-08-10, 19:42
Avslutad
I facebooktråden:

"Det är jag som lade ut inlägget anonymt om att Malins Nosar varit där och sökt. Jag har pratat med Malin över telefon och hon bekräftade detta. Mer information om ex område eller markeringar fick jag inte.
Jag har även varit i kontakt med personen som utbildar ID-hundar i området och personen hade ingen kännedom
om att någon ID-hund varit ute och sökt.

Eftersom många tror att det är P som skrev inlägget så väljer jag att gå ut med att det är jag.
Vill tillägga att jag inte är med i P-s fanclub och jag har anat att det är något som inte stämmer ifrån början. Men jag vill att rätt information ska komma ut så man kan fokusera på rätt saker.

Då jag själv har hund och själv är engagerad inom ”hundvärlden” så ville jag vara anonym. Men efter alla spekulationer så väljer jag att skriva detta inlägg."
Citera
2024-08-10, 19:44
Avslutad
Ska även finnas bild som bekräftar av Malins Nosar att det var hon som sökte. Såg den nu.
Citera
2024-08-10, 19:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ok. Om vi listar:

1. JS och HH. Kanske finns personal där också?

2. Kenneln Ledsagaren

3. Fodervärd. Kan ha tyckt illa om hela hanteringen.
Citera
2024-08-10, 19:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Det är väl P som skrivit på pappret,sen räknas A även som en brukare med fysisk funktionsnedsättning utöver sin psykiska funktionsnedsättning.
Det är en del fram och tillbaka i denna tråd, huruvida det är jag har hört,en kompis kompis, fakta.
Hur mycket info fick egentligen bedömmarna vid certifieringen.
Var A med
Finns frågor obesvarade faktariktiga

Vi har kommit fram till att certifieringen var felaktig.eftersom en psykisk hälsa assistanshund ska kunna skötas av föraren själv. Om det är fysiskt hinder kan någon annan träda in, men A är inte funktionsnedsatt på så vis.

Det finns inte på kartan A skulle klara det och vi vet ju också assistenterna fått uppdrag att skydda Essie från utbrotten

Det är sammanfattat så gott jag kan, är inte alls insatt utan går på vad som skrivits
Citera
2024-08-10, 19:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Men vem vet? Kanske A och mamma följde med farfar upp till Vilhelmina eller var de nu åkte? För alla försvann ju märkligt nog på resa jäkligt fort efter Essie försvann. Mamman. A. Farfar. Kanske var Essie med också, levande eller död.
De krängde ju av en husvagn samtidigt som husbilen, så vem vet. Mamma och A kanske hade den? Essie kanske bor med Molly i Sorsele
Citera
2024-08-10, 19:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
I facebooktråden:

"Det är jag som lade ut inlägget anonymt om att Malins Nosar varit där och sökt. Jag har pratat med Malin över telefon och hon bekräftade detta. Mer information om ex område eller markeringar fick jag inte.
Jag har även varit i kontakt med personen som utbildar ID-hundar i området och personen hade ingen kännedom
om att någon ID-hund varit ute och sökt.

Eftersom många tror att det är P som skrev inlägget så väljer jag att gå ut med att det är jag.
Vill tillägga att jag inte är med i P-s fanclub och jag har anat att det är något som inte stämmer ifrån början. Men jag vill att rätt information ska komma ut så man kan fokusera på rätt saker.

Då jag själv har hund och själv är engagerad inom ”hundvärlden” så ville jag vara anonym. Men efter alla spekulationer så väljer jag att skriva detta inlägg."

Ok. Då vet vi det. Men fortfarande undrar vi varför hon själv inte gått ut med fakta om sökningen och när hon var där. Det har sagts hon kom så snabbt. Varför locket på? (Men anar varför....)
Citera
2024-08-10, 19:58
Medlem
Citat:
Vi har kommit fram till att certifieringen var felaktig.eftersom en psykisk hälsa assistanshund ska kunna skötas av föraren själv. Om det är fysiskt hinder kan någon annan träda in, men A är inte funktionsnedsatt på så vis.

Det finns inte på kartan A skulle klara det och vi vet ju också assistenterna fått uppdrag att skydda Essie från utbrotten

Det är sammanfattat så gott jag kan, är inte alls insatt utan går på vad som skrivits
Fysiska funktionsnedsättningen skulle bestå av lindrig CP skada,enligt något inlägg bakåt i tiden. Vem har lämnat infon till ass om att hunden skall skyddas vid A's utbrott. Pappan eller någon annan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in