2024-08-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Det var ett svar på ett annat inlägg
Jo det såg jag, men vad vill du säga med inlägget?
Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?
Citera
2024-08-10, 19:24
Medlem
Lawlines avatar
Intressant artikel i Expressen

Citat:
Det som nu står på spel för Biden och Sullivan är legitimiteten i strategin att tvinga Ukraina att försvara sig med händerna bakbundna. Om Kyiv visar att man både kan göra framryckningar långt in i Ryssland och bomba viktiga ryska flygbaser utan att det leder till någon form av eskalation från rysk sida, då faller hela denna strategi samman som ett korthus.

https://www.expressen.se/debatt/ukrainas-markinvasion-visar-att-usa-haft-fel/
Citera
2024-08-10, 19:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Om usa slutar ge ukraina vapen så har ukraina inga vapen att slå till med. Ditt resonemang faller på sin egna rimlighet....

Så i din förvirrade lilla värld så finns det inga andra länder som ger vapen till Ukraina?
Citera
2024-08-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jo det såg jag, men vad vill du säga med inlägget?
Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?

"Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?"

Jag vet inte hur du fick mitt inlägg till att tro " Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?"

Du har sett mitt svar.

Nu ska jag gå och göra mig en elektrisk motor, då jag har annat för mig.
Citera
2024-08-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Fanns radar och annan utrustning för att hålla koll på Ukrainas rörelser
https://www.google.com/maps/place/46%C2%B033'20.3%22N+31%C2%B026'39.2%22E/@46.5522112,31.433635,12063m/data=!3m1!1e3!4m4!3m3!8m2!3d46.5556389!4d31.444222 2?entry=ttu
Syns dåligt men jag tror att det var denna som blev ett minne blott.
Det finns två ställen som brinner, ett är gasriggen men vad kan det andra vara?
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#d:24hrs;@33.0,45.0,7.7z
Citera
2024-08-10, 19:32
Medlem
Citat:
Så i din förvirrade lilla värld så finns det inga andra länder som ger vapen till Ukraina?

Stämmer USA sålde oss våra vapen så du vet det.
Citera
2024-08-10, 19:32
Medlem
Citat:
"Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?"

Jag vet inte hur du fick mitt inlägg till att tro " Är det att Ryssland blir alltmer likt Nordkorea?"

Du har sett mitt svar.

Nu ska jag gå och göra mig en elektrisk motor, då jag har annat för mig.
Toppen! Gå och gör dig en elektrisk motor. Det är fantastiskt bra terapi mot nordkoreanska demoner!
Citera
2024-08-10, 19:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det finns två ställen som brinner, ett är gasriggen men vad kan det andra vara?
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#d:24hrs;@33.0,45.0,7.7z

Zoomar man in så ser man att det är 3 röda prickar. Mer gasplattformar eller annat?
Citera
2024-08-10, 19:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Stämmer USA sålde oss våra vapen så du vet det.

Du tror inte att Tyskland, Frankrike, Australien, Nederländerna, Norge m.m har skickar vapen som inte är tillverkat av USA?
Citera
2024-08-10, 19:38
Medlem
Citat:
Zoomar man in så ser man att det är 3 röda prickar. Mer gasplattformar eller annat?
När det gäller bränder brukar det bli flera pixlar vid samma brand. Det är uppenbart två större bränder i Svarta havet.
Citera
2024-08-10, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-over-70-000-evakueras-fran-kursk

Ukrainska terrorister i Ryssland. Skenmanöver med soldater som kommer att offras. Sorgligt.
Jepp, det är väldigt tragiskt. Synd att det inte fanns någonting Ryssland hade kunnat göra för att undvika det hela.
Citera
2024-08-10, 19:45
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:

I ryzzrunkarnas värld så är det bara USA som tillverkar vapen och ammunition, vad SAAB, BAE Systems, FNL, Rheinmetall osv, osv håller på med för verksamhet har de ingen aning om.

En annan märklighet är att de tror Trumpo som president är som onkel Vova och säger ja och nej till allt. Att Trump på något märkligt vis kan lägga in ett veto mot att Nato länder och andra civiliserade länder fortsätter att leverera vapen till Ukraina. Newsflash, det kan han inte.

Skulle han stoppa allt amerikanskt stöd kommer han inte att kunna stoppa leveranserna av amerikanska vapen till Ukraina då det bara handlar om vem som skall faktureras för materielsen- istället för staten USA blir det EU som plockar upp notan. Vapenlobbyn kommer avrätta honom om han hindrar amerikanska tillverkare från att få sälja sina produkter.

En intressant väg hade varit om EU lägger en större vapen och ammunitionsorder specifikt avsett för Ukraina i Kina. Vad gör kineserna då? Tror de levererar, pengar är allt för kineserna.

De amerikanska leverantörerna som blir blåsta på ordern på grund av att deras president ägs av Putin lär ju inte vara glada att mista den affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in