2024-08-10, 18:46
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det är ju som det är. Demokratier slår alltid en diktatur i slutänden, helt enkelt för att kraften i en demokrati är uthållighet och enighet. I en diktatur erhålls enighet endast genom fruktan, och när den försvinner så försvinner även diktaturen.

Så du håller med om att det är riskabel strategi att stötta zelensky i hans rövartåg för att skrämma ryssar?
Skrämda ryssar är vad Putin behöver enligt din tes!
Citera
2024-08-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ryska sidan? Det här har du nog fått om bakfoten.
Det har aldrig passerat några 10000 eftersläntrare.
Till idag har ryssarna slagit ut drygt tusen så det verkar inte ske så mycket mer nu.
Så enligt dina inlägg under dagen så invaderade Ukraina med ca 1000 soldater, av dessa dödades 300 omgående (och inte 950 som diskuterats i tråden och som du varit tydlig med är fel). Sedan har ytterligare mer än 1000 dödats och det har inte varit några eftersläntrare. Så 130% av trupperna är således redan stupade

Eller är det bara det vanliga ryska, alla positiva siffror multipliceras med 10, alla negativa divideras med 10. Så egentligen stupade 30 av 10000, och sedan ytterligare drygt 100.
Citera
2024-08-10, 18:47
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Mm, det har ni sagt ett bra tag nu.

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Konstigt att du skriver det i ett svenskt forum. Här är det nog väldigt få som tror på just det slutet.

T.o.m allmänsvensken kommer tillslut att förstå det.

Svårt dock med konstant propaganda från Aftonbladet och SVT.
Citera
2024-08-10, 18:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Jag räknade lite hastigt och fick det till åtta inlägg, än så länge, i dag. En ganska hög aktivitet för att vara något du ”skiter i”. Tycker du inte det själv, vatnik?

Posta pro-ryzzk propaganda och bli kallad pro-ryzz. Det borde inte vara så svårt att förstå. Eller hur, vatnik.

Lille vän, känner du dig stursk när du får skriva "vatnik"? Jag kan skriva inlägg även om jag inte är särskilt engagerad i frågan, dessutom får jag frågor som jag ibland bara måste besvara...

Ukraina och Zelensky = Dynga!

Ryssland och Putin = Dynga!

Ser ni detta nu alla, eller har ni så svårt med läsförståelsen?
Citera
2024-08-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
T.o.m allmänsvensken kommer tillslut att förstå det.

Svårt dock med konstant propaganda från Aftonbladet och SVT.

Propagandan från kreml verkar svår för dig att kritisk granska.
Citera
2024-08-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
En stor anledning att göra detta, iallafall ifall jag var general är att dom kommer över den skyddande gränsen fort och har där med inte övervakning på vad som kommer in i landet på ett tag. Skulle inte bli förvånad ifall hundratals sabotörer osv har smitit i Rysslands inland och kommer utföra attentat mot civil och militär infrastruktur.

vore dumt om de inte tog den chansen.
Citera
2024-08-10, 18:50
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så enligt dina inlägg under dagen så invaderade Ukraina med ca 1000 soldater, av dessa dödades 300 omgående (och inte 950 som diskuterats i tråden och som du varit tydlig med är fel). Sedan har ytterligare mer än 1000 dödats och det har inte varit några eftersläntrare. Så 130% av trupperna är således redan stupade

Eller är det bara det vanliga ryska, alla positiva siffror multipliceras med 10, alla negativa divideras med 10. Så egentligen stupade 30 av 10000, och sedan ytterligare drygt 100.
Nej det har dödats eller fångats ungefär 300 om dagen men senaste dagem bara runt 100, det är drygt tusen nu enligt rysk media.

Och?
Citera
2024-08-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Verkar kolonnen med Akhmat Tjejener som filmade kolonnen och avslöjade koordinater blev bombade om det nu stämmer.

Tror du inte att det svenska spaningsplanet är en viktig ingrediens i det hela?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Lysande att ta en del av Ryssland. Sedan är det bara att annektera skiten, sno alla vitvaror och tortera lokalbefolkningen.

jo det har ju liksom varit ukrainas signum hela tiden.
förutom annekteringen då... de är lite dålig på att ta land, tortyr, stöld och förföljelse är de bättre på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Putin verkar mer bekymrad än du med tanke på evakueringar av de civila i närområdet.

JA såklart, han är ju ytterst ansvarig, det är inte jag.
Citera
2024-08-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Du tror att man talar om vad man är?Det som är viktigt är att dom är Välkomna som befriare

som ryssarna i donbass menar du?

jag har inte sett eller hört något som du påstår, men det låter som propaganda
Citera
2024-08-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag förstår att det blir svårt att hålla sig till ämnet eftersom ukraina inte slagit till mot "städer" men vad var det som hände?

Runt 1000 personer gick in i ryssland och dödade 5 civila och 21 civila skadades när civila flyktvägar minerades och besköts?
Några gubbar tog selfies vid ryska vägskyltar?
Sen kom ryssarna och dödade ukrainarna och införde antiterrorlagar i kursk, belgorod och bryansk?
Nu håller ryssarna på med någon plan av nåt slag, evakueringar, förflyttningar, förstärkningar.

Känns som att ukraina blottade sin svaghet istället för sin styrka eller? 1000 döda gubbar för en selfie?!
Den här tråden kan döpas om nu för inga städer har attackerats, allt har varit i utkanterna.
Nja det var en väldigt planerad offensiv som tog Ryssland på sängen. De gick in på en plats där Rysslands gräns var som svagast. De håller väl halva Sudzha där det finns en gasledning, så jag skulle säga att stället är känsligt att bomba. NATO personal är också där då man hört diverse andra språk.

Det finns ett flertal möjliga mål med det här, förutom att ta lite ryska gränsvakter och soldater som de kan byta mot egna POWs. Men att de ännu inte tagit något stort har du rätt i.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2024-08-10 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in