2024-08-10, 18:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Om man så enkelt kan eliminera 950st extremt snabbt, hur kommer det sig att man släpper in ytterligare ca 10 000 och sedan inte gör ett skit? Någon på den ryska sidan ljuger som in i helvete.
Ryska sidan? Det här har du nog fått om bakfoten.
Det har aldrig passerat några 10000 eftersläntrare.
Till idag har ryssarna slagit ut drygt tusen så det verkar inte ske så mycket mer nu.
Citera
2024-08-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
16 kilometer mäter jag på det som ukrainska MoD rapporterat
Du räknar inte med spjutspetsarna.
Citera
2024-08-10, 18:13
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Gorby har flera gånger nämnt att den enda gången han var riktigt rädd var när man införde hårda regler för alkoholkonsumtion i Sovjet. Mycket roligt om du frågar mig.
Tsaren införde också alkoholförbud under Första Världskriget och ett par år senare blev det revolution och han och hans familj avrättades...
Citera
2024-08-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Till idag har ryssarna slagit ut drygt tusen så det verkar inte ske så mycket mer nu.

Men då betyder det att det inte finns så många Ukrainare kvar. Varför evakuera 76000 pers då. Det är du som har fått det om bakfoten.
Citera
2024-08-10, 18:14
Medlem
Citat:
nädå, det skulle vara alldeles för tidskrävande bara JAg skriver vad jag hört och sett. Sedan får väl andra kolla det själva.

Under sånna här lägen är det inte många siffror och uttalanden som går att lita på då det faktiskt inte går att få sanningen.

Tror du det finns någon exakt sammanställning någonstans eller att någon är ärlig i ett informationskrig, i bästa för vi reda att något hänt på en viss plats, ibland dyker det upp foton och filmer efter någon dag och man kan säga sannolikt är det på ett visst sätt.

så sannolikt just nu är att ukraina har trupp på ryskt territorium som de kontrollerar i viss mån.
hur stort området är och hur många de är vet vi inte, ej heller vad ryssland har skickat för förstärkningar och hur många de är eller vart dessa är.

Självklart förekommer det många olika spekulationer om siffror, men min ursprungliga poäng var att det är orimligt att evakuera 76k människor om 945 av 1000 ukrainare besegrats (som Gerasimov faktiskt har påstått). Kalkylen går helt enkelt inte ihop men det går inte in i ryssapologeternas små ynkliga hjärnor som vi tydligt kan bevittna här i tråden.
Citera
Avstängd
I Ryska nyheter... "Mot bakgrund av pågående strider i Kursk-regionen arbetar Ukrainska sabotörer aktivt. De kan klä ut sig till rysk militär, journalister, civila och till och med präster. Dessutom använder fienden ambulanser för att kamouflera sig. Dessutom genomförde DRG:erna ytterligare en "mediaräd" i gränsbyar. Den här gången körde en liten grupp ukrainare in i Belgorods gränsområde för att spela in en video med flaggor framför en klubb på landsbygden och drog sig sedan snabbt tillbaka."- Gazeta... Det fetmarkerade var nog det roligaste jag läst idag.. hahah

Kan verkligen föreställa mig att det går till så för PR ....och media i väst tror på det 100%..
Senast redigerad av Menea 2024-08-10 kl. 18:21.
Citera
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Det hade varit anmärkningsvärt om man inte evakuerat och ett betydligt större politiskt problem.
Så kan man ju också försöka förminska saken, men jag vet inte om du själv tycker att det är övertygande?
Citera
2024-08-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Din propaganda hjälper inte ryzzland i framtiden.Ni har bevisat att ni bryr er om människor.Ni är slut som Nation..
Citera
2024-08-10, 18:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nyheter på AB nu.
76000 evakuerade frå Kursk.
Allt går enligt plan!
Helvete vad skitnödig Putin såg ut då lögnaren Gerasimov yrade om att de slagit tllbaka den Ukrainska invasionen
Citera
2024-08-10, 18:16
Medlem
Cigge3s avatar
Ukraina kommer upphöra att existera, ukraina valde:evilgrin39
Citera
2024-08-10, 18:17
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Utöver det så har Ukraina exponerat ryssland usla försvarsförmåga samt tagit över initiativet i striden. Vet inte riktigt varför du valde att ignorera de punkterna, men jaja.

Aktionen har inte exponerat en usel försvarsförmåga. Det kan vara önskat av Putin att ukraina tar detta initiativ.
Det passar in i Putins narrativ att han försvarar ryssland.
Det är därför väldigt osäkert om det lett till något resultat att visa på ryska svagheter.
Ryssar är väl vana vid att allt går åt helvete så varför skulle det gå ut över Putin denna gång?
Citera
2024-08-10, 18:18
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Enligt flera galningar i tråden så skulle Ukraina inta Moskva inom x antal dagar och detta läste jag i tråden, i går, så då borde de vara på väg nu då och gjort enorma framgångar på slagfältet... Någon som kan hjälpa till och hitta dessa inlägg - har sökt men ej funnit dem.

Hahahaha, Ukraina inta Moskva - vilka galningar!
Hur går det för er i Kursk? Man evakuerar tydligen 76000 personer därifrån. Sa inte Gerasimov att det var 1000 ukrainare som anfallit och att ryssarna dödat 900 av dessa. 50 st skulle tydligen vara kvar och ockuperade 25 kvadratkilometer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in