Citat:
Det har du rätt i. Jag har inte läst Hermanssons rapport, ska sägas. Dock har jag alltid varit övertygad om att YN såg en springande man. Att han halkar omkring, ser sig om bakåt för att (förmodat) se om någon följer efter honom berättar inte att han var GM.
Min teori, är att den springande mannen i rock på DBG, är en farbror som blev livrädd av skotten och skriken från Sveavägen, därav lade han benen på ryggen. Inte konstigare än så.
Min teori, är att den springande mannen i rock på DBG, är en farbror som blev livrädd av skotten och skriken från Sveavägen, därav lade han benen på ryggen. Inte konstigare än så.
Så kan det säkert vara. Det fanns gott om springande män den här kvällen i Stockholm. Ett litet urval nedan:
D-370-00 Iakttagelse av springande man i blå täckjacka Hantverkargatan
E-15323-00 Tips om män i bil som sett springande man nära mordplatsen
EA-16938-00 Förhör om en lägenhet och om springande man på Döbelnsgatan
EAE-1089 E-1089 om springande man på Sveavägen, kvinna köper korv vid Adolf Fredriks kyrka
EAE-15568-00 Taxichaufför ser springande man som nästan blir påkörd Sveavägen Kungsgatan
EAE-16046-00 Tips om springande man Johannes kyrkogård
EAE-1812-01 Tips om springande man på Brunnsgatan Regeringsgatan
EAE-18194 Tips och vittnesmål om personer som rört sig på Malmskillnadsgatan mordkvällen, tips springande man Malmskillnadsg.
EAE-18430-00 Iakttagelse springande man Regeringsgatan Snickarbacken Karelia
EAE-21295, Alla handlingar i uppslaget EAE- 21295-XX. Springande man Malmskillnadsgatan
EAE-21295 Tips och vittnesmål om personer som rört sig på Malmskillnadsgatan mordkvällen, förhör vittne springande man i beige rock
EBB-20968-00 Biobesökare iakttog halvspringande man på Tegnérgatan
EBC-13200-00 Iakttagelse av springande man på Adolf Fredriks kyrkogata / kyrkogård kl 22:20
EBD-514 Två springande män på Drottninggatan Barnhusgatan
EBE-10324 Förhör med kvinna boende nära mordplatsen som sett springande man på Tunnelgatan och rivstartande bil
EBE-2341-00 Iakttagelse av två springande män Sveavägen Drottninggatan Apelbergsgatan
EBE-4694-00 Iakttagelse av springande man på Tunnelgatan Norra Bantorget norra Latin
EBE-500 Springande man på Drottninggatan
EBF-253-00 Går förbi restaurang och hör personal prata om en springande man
EDE-2263-00 Springande man med beige jacka på Döbelnsgatan Rådmansgatan
EDE-7738-00 Springande man med fladdrande jacka på David Bagares gata
EEE-11100-00 Kvinna står i kö till restaurang och ser man komma springande
EEE-1170-00 Springande nervös man slår sig ner vid ett bord på Smålandsgatan
EEE-173-00 Springande man på Norrlandsgatan Kungsgatan
EEE-18110 Tips inkommet till TV-programmet Efterlyst. UL sett man springande på Malmskillnadsgatan 23:30
EEE-18110 Person som besökt biograf ser springande man på Mäster Samuelsgatan Malmskillnadsgatan
EEE-62-00 Springande man på Östra Järnvägsgatan
EFE-6554-00 Kvinna iakttar springande man på Karlavägen vid Brahegatan
EH-1180 Iakttagelser springande man trappan Malmskillnandsg. Vittnet kan ej spåras.
KB-10393-01-A Sigge Cedergren blir stoppad av vit volvo på Luntmakarg och ser en springande 35-åring med blå jacka på Luntmakarg