2024-08-10, 13:53
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det var i norr någonstans och enligt någon i gruppen bekräftades det att det var Essie efter lite efterforskning och efter att PÖ eller andra i familjen hade kontaktats, men det är lite konstigt då denna hund förmodligen följdes runt tullstationen i terrängen för att inte tulltjänstemännen skulle se den...

Ok..ja jag kommer ihåg det om tullstationen..och att mannen väntade en viss tid innan han åkte...
Citera
2024-08-10, 13:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Ok..ja jag kommer ihåg det om tullstationen..och att mannen väntade en viss tid innan han åkte...
ja och om den här historien skulle vara sann förstår jag inte hur familjen kunde bekräfta att det här inte var Essie om de inte visade att Essie befann sig någon annanstans vid den tiden, d.v.s. död och begravd eller med familjen Ö...
Citera
2024-08-10, 14:01
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
ja och om den här historien skulle vara sann förstår jag inte hur familjen kunde bekräfta att det här inte var Essie om de inte visade att Essie befann sig någon annanstans vid den tiden, d.v.s. död och begravd eller med familjen Ö...

Nej... precis....
Det inlägget "skaver" av någon anledning... det togs bort med blixtens hastighet...🤔
Citera
2024-08-10, 14:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nej... precis....
Det inlägget "skaver" av någon anledning... det togs bort med blixtens hastighet...🤔
det försvann nog när folk började ställa frågor det också, om jag minns rätt...
men det är också fler som frågat om det tipset och alla jag såg raderades som att allt annat som PÖ fruktade kunde gå emot hans historia...
Citera
2024-08-10, 14:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tror det är detta inlägg på K9narcs sida

https://www.facebook.com/share/p/v8Q7Kv4sn6VFQ2RW/
De vill att Essie ska komma hem. Är de förryckta?
Citera
2024-08-10, 14:33
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
det försvann nog när folk började ställa frågor det också, om jag minns rätt...
men det är också fler som frågat om det tipset och alla jag såg raderades som att allt annat som PÖ fruktade kunde gå emot hans historia...
Ja ..det var ett flitigt raderande där... alla frågor raderades oavsett vad ..
Ja ... ska försöka "forska" lite kring det... kan inte riktigt släppa det.
Citera
2024-08-10, 14:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja ..det var ett flitigt raderande där... alla frågor raderades oavsett vad ..
Ja ... ska försöka "forska" lite kring det... kan inte riktigt släppa det.

var nog en hel del ångest för att bli genomskådad vilket låg bakom alla raderingar i den tråden där...
men antingen har det inget med Essie att göra eller så känner familjen till PÖ folk i Norge som Essie är med, annars hade det inte varit någon idé att ta bort detta från tråden...
Citera
2024-08-10, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
De vill att Essie ska komma hem. Är de förryckta?

Ja jag blev förvånad. Även fundersam kring detta citat från PÖ:s inlägg:

[I]"Vi önskar av allt i världen att Essie kommer hem så att min dotter får tillbaka sin livskamrat och får visa alla (via korrekta instanser) hur fantastisk hon är med sina djur."

Här tänker jag på ett par saker (och kanske övertänker jag men jag kör ändå får vi se):

1. "Vi önskar" - vilka är vi?
2. För sedan står det "min dotter" och inte "vår dotter". Lite märkligt. Var är mamman här eller hennes åsikt? Känns som om PÖ skriver utan frun.
3. "sin livskamrat" - återigen är det fokus på att dottern ska få sina behov tillgodosedda. Inte konstigt kanske, för det verkar ju PÖ önska, men tror en att hunden är stulen och bryr sig om hunden, skriver en kanske också att en är bekymrad för vovven och önskar hem den för DENS skull med. Det står inget här att de tror att Essie exempelvis längtar efter A.
4. Vad är "korrekta instanser"?
5. "sina djur" - är det då katten som PÖ syftar på här?
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-08-10 kl. 14:45.
Citera
2024-08-10, 14:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja jag blev förvånad. Även fundersam kring detta citat från PÖ:s inlägg:

[I]"Vi önskar av allt i världen att Essie kommer hem så att min dotter får tillbaka sin livskamrat och får visa alla (via korrekta instanser) hur fantastisk hon är med sina djur."

Här tänker jag på ett par saker (och kanske övertänker jag men jag kör ändå får vi se):

1. "Vi önskar" - vilka är vi?
2. För sedan står det "min dotter" och inte "vår dotter". Lite märkligt. Var är mamman här eller hennes åsikt? Känns som om PÖ skriver utan frun.
3. "sin livskamrat" - återigen är det fokus på att dottern ska få sina behov tillgodosedda. Inte konstigt kanske, för det verkar ju PÖ önska, men tror en att hunden är stulen och bryr sig om hunden, skriver en kanske också att en är bekymrad för vovven och önskar hem den för DENS skull med. Det står inget här att de tror att Essie exempelvis längtar efter A.
4. Vad är "korrekta instanser"?
5. "sina djur" - är det då katten som PÖ syftar på här?

imponerande skrivet av någon som också skrev att A har sparkat Essie, helt klart så är mytoman-Patrik inte särskilt bekymrad över att ljuga hela tiden...
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-10 kl. 14:51. Anledning: korrektion
Citera
2024-08-10, 14:50
Medlem
vemedinmas avatar
Jag gick in och kollade P på ratsit. Han har varken hund eller katt registrerad på sig nu. Man tar väl inte bort hunden om man inte vet att den är död
Citera
2024-08-10, 14:51
Medlem
Ps hela tillvaro verkar vara uppbyggt på att kontrollera, övervakar, styra, bestämmer, hota assistenterna, grannarna och många flera inblandade. Hur har denna man tid och ork att göra detta dag in och ut?

Plus ha ett jobb, en villa som ska skötas, lagar mat, sova, träna...

Utöver är det polisärende, sociala medier full rulle just nu.

Hur länge håller hans fasad, hans psyke?
Citera
2024-08-10, 14:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Ps hela tillvaro verkar vara uppbyggt på att kontrollera, övervakar, styra, bestämmer, hota assistenterna, grannarna och många flera inblandade. Hur har denna man tid och ork att göra detta dag in och ut?

Plus ha ett jobb, en villa som ska skötas, lagar mat, sova, träna...

Utöver är det polisärende, sociala medier full rulle just nu.

Hur länge håller hans fasad, hans psyke?

är nog som andra sjuka människor att så länge han själv tror att fasaden håller så lyckas han hålla uppe fasaden också och resten spelar ingen roll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in