Då var det dags igen då. 
År 2021 så misshandlade Magnus en kvinnlig ordningsvakt i tunnelbanan och blev dömd för det. Magnus förklaring är att det är en i raden av konspirationer mot honom från ordningsvakter i tunnelbanan som har pågått i många år. Särskilt fixerad har han blivit vid en ung kvinnlig ordningsvakt då han har svårt att hantera att han dömdes för misshandel av henne. Sedan dess så ringer han återkommande in till SLs trygghetsjour och skriker hot och förolämpningar, alla samtal slutar med att Mange lägger på luren.
Kvinnan berättar i förhör:
FL: "Varför hotar han dig?"
Mä: "Han misshandlade mig 2021 och blev dömd för misshandeln i mars 2022. Han är
missnöjd med domen. Hans hot är personligen mot mig, han namnger alltid mig och detta
pågår ännu. Jag har träffat honom två gånger dels när han misshandlade mig och dels vid
rättegången. Jag vet inte om han bara pratar eller om han menar allvar med hoten men jag
sitter alltid som på nålar när jag åker kollektivtrafik."
Bland annat har Magnus i telefon uttalat:
- "Nästa gång ni ingriper mot mig kommer det smälla ordentligt"
- "Jag upplever att hon kommer åka på en sån jävla käftsmäll, jag kommer slå ihjäl henne mer eller mindre"
- "Den här jävla fittan hon kommer få ångra det, att hon har stått och ljugit i en jävla rättegång"
Magnus själv berättar i förhör att det är han som är offret (surprise, surprise) och att ordningsvakterna är...nazister (såklart):
- Ja jag har haft alkoholproblem men håller på att ta tag i det. Jag har pratat med läkare om
att jag har ett fruktansvärt hat, mår illa när jag se de på Gullmarsplan.
- Den som har blivit övergripen är ju jag, jag har suttit fängslad på grund av att hon har
ljugit, det anser jag är ganska tydligt om man läser på det initiala brottet som inte ens har
skett, där polisen inte tagit ut film från tunnelbanan där jag blivit överfallen av ordningsvakterna.
- Jag önskar och har all rätt i världen att få min rätt. Men ordningsvakterna på Gullmarsplan är fucking jävla nazister och det har jag belägg för.
Ur stämningen:
Magnus Brodin Hansson har med hot om våld angripit Linnéa Hägglund för
att hon i domstol lämnat uppgifter om brott som Magnus Brodin Hansson
begått mot henne. Angreppet bestod i att Magnus Brodin Hansson i samtal
till SL:s trygghetscentral sagt "Nästa gång ni ingriper mot mig kommer det
smälla ordentligt", "hon kommer åka på en käftsmäll, jag kommer slå ihjäl
henne", "fittan kommer få ångra det, att hon stått och ljugit i en jävla
rättegång" eller uttalanden med liknande innebörd.
Därmed så åtalas Magnus Brodin Hansson för flera fall av övergrepp i rättssak, vilket är ett brott med minimum fängelse i skalan. Kvinnan han förföljer förväntas också beviljas ett kontaktförbud så att Magnus Brodin Hansson förbjuds kontakta eller förfölja henne.
Tingsrätten har sekretessbelagt stora delar av förundersökningen som innehåller Magnus Brodin Hanssons läkarjournal.
Stämning i Södertörns tingsrätt mål B 13211-23:
https://smallpdf.com/file#s=40afd745-7498-409a-b31a-4c631f269973
Förundersökning:
https://smallpdf.com/file#s=87acf7b8-b157-4153-985e-da49ada4e057
Brottsregister:
https://smallpdf.com/file#s=022e6f3d-db72-4617-9566-bbbb8f5121dd

År 2021 så misshandlade Magnus en kvinnlig ordningsvakt i tunnelbanan och blev dömd för det. Magnus förklaring är att det är en i raden av konspirationer mot honom från ordningsvakter i tunnelbanan som har pågått i många år. Särskilt fixerad har han blivit vid en ung kvinnlig ordningsvakt då han har svårt att hantera att han dömdes för misshandel av henne. Sedan dess så ringer han återkommande in till SLs trygghetsjour och skriker hot och förolämpningar, alla samtal slutar med att Mange lägger på luren.

Kvinnan berättar i förhör:
FL: "Varför hotar han dig?"
Mä: "Han misshandlade mig 2021 och blev dömd för misshandeln i mars 2022. Han är
missnöjd med domen. Hans hot är personligen mot mig, han namnger alltid mig och detta
pågår ännu. Jag har träffat honom två gånger dels när han misshandlade mig och dels vid
rättegången. Jag vet inte om han bara pratar eller om han menar allvar med hoten men jag
sitter alltid som på nålar när jag åker kollektivtrafik."
Bland annat har Magnus i telefon uttalat:
- "Nästa gång ni ingriper mot mig kommer det smälla ordentligt"
- "Jag upplever att hon kommer åka på en sån jävla käftsmäll, jag kommer slå ihjäl henne mer eller mindre"
- "Den här jävla fittan hon kommer få ångra det, att hon har stått och ljugit i en jävla rättegång"
Magnus själv berättar i förhör att det är han som är offret (surprise, surprise) och att ordningsvakterna är...nazister (såklart):
- Ja jag har haft alkoholproblem men håller på att ta tag i det. Jag har pratat med läkare om
att jag har ett fruktansvärt hat, mår illa när jag se de på Gullmarsplan.
- Den som har blivit övergripen är ju jag, jag har suttit fängslad på grund av att hon har
ljugit, det anser jag är ganska tydligt om man läser på det initiala brottet som inte ens har
skett, där polisen inte tagit ut film från tunnelbanan där jag blivit överfallen av ordningsvakterna.
- Jag önskar och har all rätt i världen att få min rätt. Men ordningsvakterna på Gullmarsplan är fucking jävla nazister och det har jag belägg för.
Ur stämningen:
Magnus Brodin Hansson har med hot om våld angripit Linnéa Hägglund för
att hon i domstol lämnat uppgifter om brott som Magnus Brodin Hansson
begått mot henne. Angreppet bestod i att Magnus Brodin Hansson i samtal
till SL:s trygghetscentral sagt "Nästa gång ni ingriper mot mig kommer det
smälla ordentligt", "hon kommer åka på en käftsmäll, jag kommer slå ihjäl
henne", "fittan kommer få ångra det, att hon stått och ljugit i en jävla
rättegång" eller uttalanden med liknande innebörd.
Därmed så åtalas Magnus Brodin Hansson för flera fall av övergrepp i rättssak, vilket är ett brott med minimum fängelse i skalan. Kvinnan han förföljer förväntas också beviljas ett kontaktförbud så att Magnus Brodin Hansson förbjuds kontakta eller förfölja henne.
Tingsrätten har sekretessbelagt stora delar av förundersökningen som innehåller Magnus Brodin Hanssons läkarjournal.
Stämning i Södertörns tingsrätt mål B 13211-23:
https://smallpdf.com/file#s=40afd745-7498-409a-b31a-4c631f269973
Förundersökning:
https://smallpdf.com/file#s=87acf7b8-b157-4153-985e-da49ada4e057
Brottsregister:
https://smallpdf.com/file#s=022e6f3d-db72-4617-9566-bbbb8f5121dd