Hemma efter 1,5 v i solen. Det var en intressant upplevelse. Har absolut ätit mer och ”sämre” än veckorna innan, men utan Ozempic så hade jag garanterat ätit ÄNNU sämre. Valde t.ex. bort pommes till hamburgaren, räckte med en halv pizza istället för en hel, tackade nej till glass några gånger när resesällskapet köpte (utan att ens tycka det var svårt) m.m.
Har dock känt mig svullen och tung senaste dagarna, såpass att jag misstänkte att vågen skulle stå på typ +3 kg. Så blev inte fallet, utan -0,3 kg blev det, och det får jag vara nöjd med sett till omständigheterna. Hoppas att kroppen bär på lite onödigt vatten som försvinner kommande veckan.
En lite jobbig grej är dock att kolla på fotona från resan…. Ser (fortfarande) riktigt stor ut jämfört med mina ”normsmala” vänner, och det är lite galet att jag trots allt nyligen var nästan 10 kg tyngre. Det blev en liten jobbig käftsmäll för mig.
”Om inte minus 10 kg syns, varför ska jag då ens fortsätta?” liksom. Vet rent intellektuellt att jag absolut inte ska tänka så, men är lite skör med motivationsdipp idag.
0,1 kg kvar ner till 10 prick, och sen får målet bli att gå ner de sista 10 (eller ev. 15) kg till jul. Ska gräva mig upp ur hålet av självförakt först bara, haha.
Bakgrund: Kvinna, 35 år. 176 cm.
1 juni (start): 96 kg
14 juni (första sprutan Ozempic): 94,6 kg (-1,4 kg)
21 juni: 92,4 kg (-2,2 kg)
28 juni: 90,9 kg (-1,5 kg)
4 juli: 90,1 kg (-0,8 kg)
11 juli: 88,6 kg (-1,5 kg)
18 juli: 87,7 kg (-0,9 kg)
25 juli: 87,0 kg (-0,7 kg)
31 juli: 86,4 kg (-0,6 kg)
10 juli:
86,1 (-0,3 kg)
Totalt: -9,9 kg.