Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag förstår inte hur du kan ha åsikter utan att faktiskt ha läst en riktig utredning i sin helhet och förstått hur socialtjänsten gör när de klipper ihop utredningen från råmaterialet de jobbar med. För detta behöver du dels tillgång till utredningen men också råmaterialet i form av journalanteckningar och loggar/anteckningar.
Läsa domar räcker inte heller, eftersom domstolen inte har allt material, utan bara det socialtjänsten väljer att dela med sig av, eller om föräldrarna faktiskt har koll och begärt ut allt material de kan från soc.
Nej man kan inte bara läsa en utredning för att förstå problemet. Även om man förstår en hel del om vad som kan tänkas fela med tanke på den bristande bevisföringen som socialsekreterarna använder sig av. För att förstå problemet från grunden behöver man tillgång till ALLT material och det har ingen i denna tråd. Därför är det meningslöst att diskutera dessa LVU-fall eftersom materialet som delas på nätet är ofullständigt.
Nu är jag förvirrad, det var du som sa att det räcker med att läsa en lvu-utredning för att förstå hur de jobbar, men nu kan man inte det längre eller vadå?
För att sammanfatta, och kanske så du kan förtydliga om jag misförstått något.
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men jag är förvånad att du inte kan ta in det allvarliga i hur soc utredningar ser ut och vad de använder för slags "bevis" för att omhänderta barn. Det är faktiskt skrämmande om man tittar närmare på det och exakt alla som har barn kan drabbas.
Detta är vad du skrev, och då svarar jag, att jag är öppen för att ta in detta, det låter ju allvarligt.
Då hänvisar du mig till att gå och läsa en lvu-utredning, och att det räcker.
Mina frågor som fortfarande är obesvarande.
1. Vilken lvu-utredning ska jag använda, du föreslog någon av fallen som finns i tråden, men finns inget sånt material, men nu när du säger emot dig själv igen och säger att det inte längre räcker så blir ju den frågan ganska irrelevant i så fall.
2. Hur kan det räcka att läsa en lvu-utredning för att dra slutsatser om socialtjänsten, (även med dina nya uppgifter om att det numera inte räcker) så kvarstår detta obesvarat, hur kan man dra några slutsatser om socialtjänsten baserat enbart på ett fall?