2024-08-10, 08:00
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Bara om det blir nödvändigt. Istället för den svenska doktrinen att kämpa till sista man.

Vilken svensk doktrin tänker du på då? Och vad har den för relevans för det Ukrainska anfallet in i Kursk? Har du uppgifter att det finns svenska enheter med i anfallet? Vore sensationellt! Källa tack.

När tror du det blir nödvändigt för Ryssland att använda kärnvapen? Varför tror du inte Ryssland kan klara att mota anfallet med konventionella vapen?
Citera
2024-08-10, 08:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
OK. Då är det sant i en absolut mening? Det är ju inte direkt så att ryssporopagandan i tråden godkänner västerländska källor om de inte finns i den imbecilla sfär som kallas "alternativmedia".
Rysslands försvarsdoktrin är alltså rysspropaganda på Flashback där man drömmer att få gå in i Ryssland och döda ryssar skyddade av USA.
Citera
2024-08-10, 08:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vilken svensk doktrin tänker du på då? Och vad har den för relevans för det Ukrainska anfallet in i Kursk? Har du uppgifter att det finns svenska enheter med i anfallet? Vore sensationellt! Källa tack.

När tror du det blir nödvändigt för Ryssland att använda kärnvapen? Varför tror du inte Ryssland kan klara att mota anfallet med konventionella vapen?
Vad jag menar är att Ryssland är beredda att använda kärnvapen för att avvärja allvarliga invasionsförsök. Det finns ingenting som heter ge upp och överlämna sig till angriparen.
Citera
2024-08-10, 08:05
Medlem
Citat:
Rysslands försvarsdoktrin är alltså rysspropaganda på Flashback där man drömmer att få gå in i Ryssland och döda ryssar skyddade av USA.
Nej det har jag inte sagt.

Jag bara konstaterar att västliga källor, eventuellt kan ha sanna uppgifter.

Håller du inte med?
Citera
2024-08-10, 08:08
Medlem
En av ryssarnas förflyttningar mot Kursk har gått i ett bakhåll rapporteras det:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryska-militarbloggare-rasar-mot-egna-strategin/

I videon ser jag minst 11 fordon, vissa totalförstörda. Vet ej ur många man klämmer in i varje lastbil.
Varning för starka bilder.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1821804091112354156?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1821804091112354156%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=
Citera
2024-08-10, 08:09
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
En av ryssarnas förflyttningar mot Kursk har gått i ett bakhåll rapporteras det:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryska-militarbloggare-rasar-mot-egna-strategin/

I videon ser jag minst 11 fordon, vissa totalförstörda. Vet ej ur många man klämmer in i varje lastbil.
Varning för starka bilder.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1821804091112354156?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1821804091112354156%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Läs i tråden så slipper du posta gamla bilder.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej det har jag inte sagt.

Jag bara konstaterar att västliga källor, eventuellt kan ha sanna uppgifter.

Håller du inte med?
Nästan all information på internet kommer från västliga källor och en stor del av källorna strävar efter objektivitet. Men nationella intressen vill desinformera allmänheten i syfte att uppnå militära fördelar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Självklart, du har full koll och vet bäst

Jo, tänk att inte CIA visste vad du vet... fundera på det du
Hur tycker du själv att Ryzzland klarar sig i detta krig mot en utfattigt land utan sjöstridskrafter, ordentligt flygvapen, utan särskilt moderna vapensystem?

Hahahahaaaa!!!!!!!!!!!!!
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Vad jag menar är att Ryssland är beredda att använda kärnvapen för att avvärja allvarliga invasionsförsök. Det finns ingenting som heter ge upp och överlämna sig till angriparen.

Kan du då förklara varför Ukraina tagit ett relativt stort antal fångar i operationen? Gav de inte upp och överlämnade sig?

Ser du Ukrainas anfall in i Kursk oblast som ett allvarligt invasionsförsök som kan mötas med kärnvapen redan nu eller bara som en försvarsstrid mot den ryska invasionen av Ukraina? När skulle den i det senare fallet byta karaktär enligt dig? När ryssarna inte klarar möta det med konventionella vapen eller när det nåt en viss punkt eller annat?
Citera
2024-08-10, 08:11
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Bara om det blir nödvändigt. Istället för den svenska doktrinen att kämpa till sista man.
När blir det nödvändigt? Mer kött till kvarnen är ryzzdoktrinen
Citera
2024-08-10, 08:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ingen aning. Jag bara tänker att om man nu kan utsättas för anfall här och där och är en stormakt så kommer det inte att tolereras. Så min slutsats blev att Ryssland behöver mer buffertar.
Men tiden får utvisa.
I övrigt som du frågar vet jag inget om.

Tack för ditt svar.

När det kommer till buffertar, gäller detta enbart Ukraina eller även fler geografiska områden?
Citera
2024-08-10, 08:12
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Kan du då förklara varför Ukraina tagit ett relativt stort antal fångar i operationen? Gav de inte upp och överlämnade sig?

Ser du Ukrainas anfall in i Kursk oblast som ett allvarligt invasionsförsök som kan mötas med kärnvapen redan nu eller bara som en försvarsstrid mot den ryska invasionen av Ukraina? När skulle den i det senare fallet byta karaktär enligt dig? När ryssarna inte klarar möta det med konventionella vapen eller när det nåt en viss punkt eller annat?

I initialskeden sker just detta. Det intressanta är om man kapitalisera på det eller om Ukraina kommer att hamna i skiten på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in