Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Social medierna kring dumpen intresserar mig inte o jag känner ingen samhörighet med de som okritiskt stödjer dumpen "no matter what". Är för dumpen som en protestauktion o inte som ngn permanent lösning. Tycker att det akut behöver göras ngt åt dessa män. Bara här i fb:s tråd andra ser mig som ngn slags dumpenfanatiker.
Barn råkar på porr överallt - tom i skolan. Dumpens bilder är tyvärr light i sammanhanget. Har porrfilter o fick skolan i sverige att införa det.
Nu minimerar du Dumpen igen, eftersom det är light så är det rätt okej enligt dig. Och det är knappast porr i skolan, däremot kan inte skolan blockera barnens mobiler. Vet inte hur det är nu, men förr kunde en sida som Dumpen bli porrmarkerad och därmed kunna spärras av filter. Är nyfiken, når du Dumpen med filtret inkopplat. Förr kunde tom Facebook bli spärrad.
Och behövs Dumpens porriga bilder för att få den uppmärksamhet Dumpen vill? Ja visst, alla kommer skrolla dumparna för att se om gäddan visar sin. Men de behövs inte för det påverkansarbete som Dumpen hävdar att de finns för.
I min värld kan personer eggas till att ta kontakt, men i min värld gör inte barn detta, så därmed är detta redan löst. Att slå in öppna dörrar, som man brukar säga.