2024-08-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror inte folk förstår vilka enorma resurser Ryssland har på lager.
Vi pratar om tusentals av stridsvagnar, pansar, artilleri osv.

Vi pratar om att de är förbrukade nu.
Citera
2024-08-10, 00:00
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:

Jaha. Du igen.

Exakt HUR bra har rysk materiel presterat under det här kriget som Ryssland startat????

Uppemot 50-60 % av allt pansar är förintat.
Svarta Havsflottan är sänkt till en tredjedel - resten har flytt till Georgien och kan inte bidra alls.

Flygvapnet förlorar plan varje dag. Numer går Ukraina även mot flygplatserna. Inga av de här förlusterna kan Ryssland ersätta på decennier.
Citera
2024-08-10, 00:00
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nu verkar invånarna sympatisera med ukrainska soldaterna

Japp det vänder nu!!
Citera
2024-08-10, 00:01
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jaha. Du igen.

Exakt HUR bra har rysk materiel presterat under det här kriget som Ryssland startat????

Uppemot 50-60 % av allt pansar är förintat.
Svarta Havsflottan är sänkt till en tredjedel - resten har flytt till Georgien och kan inte bidra alls.

Flygvapnet förlorar plan varje dag. Numer går Ukraina även mot flygplatserna. Inga av de här förlusterna kan Ryssland ersätta på decennier.

Dessutom är Putin döende. Glöm inte det.
Citera
2024-08-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Det här har man ju hört sen en vecka ett när den där en mil långa konvojen körde fast. Då lät det "Ryssarnas taktik är att vis sig svaga, för att sen ge igen på riktigt".

Nu har det gått några år, när kommer de visa sig starka?

den berömda tattar cirkusen som stod och bolmade på tomgång. ryska soldater som letade i soptunnorna efter mat 😁 ryssland i ett nötskal
Citera
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Dessutom är Putin döende. Glöm inte det.

Han är redan en icke-fråga.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, kärnvapen också. Vet inte hur sjuk människan blivit, men antar han bryr sig om sina närmaste? Kanske ingen makt längre?
Senast redigerad av King Devil 2024-08-10 kl. 00:04.
Citera
2024-08-10, 00:03
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ja, kärnvapen också. Vet inte hur sjuk människan blivit, men antar Putin bryr sig om sina närmaste? Har han barn?

Enligt Aftonbladet så är han dement sedan länge. Vet inte om det är i klass med Biden men man borde kanske vara orolig?
Citera
2024-08-10, 00:12
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Men artiklar är ju vinklade, sanningen dog för många år sedan. Men om deras armé varit skrot så skulle USA roffat åt sig alla resurser för länge sedan.

Oligarkerna finns även i väst, Bill Gates, Elon, Trump listan är lång.

Min poäng är att kriget pågår onödigt länge och Ukraina står mer eller mindre ensamt inom ett par månader. Dödsryckningen är med för att dra till sig uppmärksamheten nu när proxy kriget byter ut slagfältet.

Ryssland kommer vinna över Ukraina och USA kommer dra dig ur NATO och måste idagsläget försäkra sina baser i Mellanöstern samt att Israel behöver alla stöd som de kan få, därmed så har både Kamala och Trump varit tydliga att de stödjer Israel och Ukriana hamnar i skuggan.

Var inte alls oväntat att Ukriana skulle göra något för att man skulle se att äntligen så kom offensiven. Men som sagt, det är rena självmordet att gå in i Ryssland.

Ryssland kommer mobilisera hela armen nu som sagt. Ge det en månad så får vi se utgången, men det ser jäkligt mörkt ut för Ukraina.

När det kommer till atomvapen så är det inte aktuellt att använda dessa vapen men om de nu ger terrorister atomvapen som kan smygas ner till Iran för spränga amerikanska baser eller köra en offensive mot Israel.

Det jag tänkte på länge är, vad skulle hända om Turkiet anfaller Israel och Israels skjuter in mot Turkiet. Enligt NATO så ska alla NATO-länder då anfalla Israel.

Scenariot för detta är väldigt nära och jag har inte hört en enda expert i Sverige uttala sig om man skulle ske ifall scenariot jag beskrev blev aktuellt.

https://www.etc.se/utrikes/ryska-kaernvapen-kan-vara-i-foer-daaligt-skick-att-anvaendas

Jag tror fortfarande inte att de pengarna har gått till att underhålla & serva ryska kärnvapen.
Om du tror på det är det upp till dig. Vissa tror på oskulder, andra på jultomten, vissa tror t.o.m på politikerna. Väljer man att vara naiv så, visst!

Resten av din textvägg orkar jag inte kommentera. Den består mest av gissningar, siande & önsketänkande. Jag är LÅNGT ifrån övertygad om att någon rysk seger är inom räckhåll.

Vilken " seger " i sådana fall. Dom har gjort sig bankrutt, deras krigsmakt kommer att vara så utmattad och sargad att det kommer att ta decennier att bygga upp det igen.

För att inte nämna alla kostnader som det kommer att kosta med sjukvård av alla krigsinvalider, arbetslösheten & inflationen kommer att vara enorm i Ryssland! Det blir tillbaka till den tiden de fick köa i fem timmar för att köpa bröd.

Sen när man äntligen kommit fram, så kanske det inte fanns något bröd kvar ens. Ryska pengar kommer att vara värda mindre än pappret de trycks på, många har utvandrat och det kommer att vara ett gigantiskt underskott på män i arbetsför ålder.

De har gjort sig till en paria i nästan alla normala länder. Det är bara efterblivna länder som Nordkorea, Iran & Syrien som stöttar den flintskallige, lille dvärgen Putler. De kommer att få svårt att få in utländsk valuta eftersom ingen kommer att vilja åka dit som turist.

Och allt detta, för vad? För att tillfredsställa en patetisk dvärg med Napoleon - komplex!(?)
Verkligen intelligent handlat! Värdig en maktgalen despot! Det bästa vore om Putler äter en kula! Helst igår!
Citera
2024-08-10, 00:14
Avstängd
JymdKjams avatar
Det kan gå fort det här! Ett F16 kan flyga från Ukraina till Moskva på ca 35 minuter. Marktrupp kan följa på ca 12 till 16 timmar.

Sedan är det upp till huvudstaden att bestämma om den vill fortsätta på diktatorns väg. Eller inte.
Citera
2024-08-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ditt inlägg är of topic och felspäckat, borde flyttas till forumet fria fantasier

Hurså? Han har ju rätt, och du också. Men jag tror inte ryssarna heller har koll på sin materiell, och den börjar bli väldigt gammal och sliten vid det här laget när de börjar närma sig mob-förråden från 2:a världskriget.
Citera
2024-08-10, 00:15
Medlem
Äntligen!
Det var på tiden.
Nu avgörs ryssens framtid.
Som han trodde var intakt och säker!

Men icke!!

Bevare, om än ryssen vinner detta slag, kan han aldrig dominera Ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in