Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Men artiklar är ju vinklade, sanningen dog för många år sedan. Men om deras armé varit skrot så skulle USA roffat åt sig alla resurser för länge sedan.
Oligarkerna finns även i väst, Bill Gates, Elon, Trump listan är lång.
Min poäng är att kriget pågår onödigt länge och Ukraina står mer eller mindre ensamt inom ett par månader. Dödsryckningen är med för att dra till sig uppmärksamheten nu när proxy kriget byter ut slagfältet.
Ryssland kommer vinna över Ukraina och USA kommer dra dig ur NATO och måste idagsläget försäkra sina baser i Mellanöstern samt att Israel behöver alla stöd som de kan få, därmed så har både Kamala och Trump varit tydliga att de stödjer Israel och Ukriana hamnar i skuggan.
Var inte alls oväntat att Ukriana skulle göra något för att man skulle se att äntligen så kom offensiven. Men som sagt, det är rena självmordet att gå in i Ryssland.
Ryssland kommer mobilisera hela armen nu som sagt. Ge det en månad så får vi se utgången, men det ser jäkligt mörkt ut för Ukraina.
När det kommer till atomvapen så är det inte aktuellt att använda dessa vapen men om de nu ger terrorister atomvapen som kan smygas ner till Iran för spränga amerikanska baser eller köra en offensive mot Israel.
Det jag tänkte på länge är, vad skulle hända om Turkiet anfaller Israel och Israels skjuter in mot Turkiet. Enligt NATO så ska alla NATO-länder då anfalla Israel.
Scenariot för detta är väldigt nära och jag har inte hört en enda expert i Sverige uttala sig om man skulle ske ifall scenariot jag beskrev blev aktuellt.
https://www.etc.se/utrikes/ryska-kaernvapen-kan-vara-i-foer-daaligt-skick-att-anvaendas
Jag tror fortfarande inte att de pengarna har gått till att underhålla & serva ryska kärnvapen.
Om du tror på det är det upp till dig. Vissa tror på oskulder, andra på jultomten, vissa tror t.o.m på politikerna. Väljer man att vara naiv så, visst!
Resten av din textvägg orkar jag inte kommentera. Den består mest av gissningar, siande & önsketänkande. Jag är LÅNGT ifrån övertygad om att någon rysk seger är inom räckhåll.
Vilken " seger " i sådana fall. Dom har gjort sig bankrutt, deras krigsmakt kommer att vara så utmattad och sargad att det kommer att ta decennier att bygga upp det igen.
För att inte nämna alla kostnader som det kommer att kosta med sjukvård av alla krigsinvalider, arbetslösheten & inflationen kommer att vara enorm i Ryssland! Det blir tillbaka till den tiden de fick köa i fem timmar för att köpa bröd.
Sen när man äntligen kommit fram, så kanske det inte fanns något bröd kvar ens. Ryska pengar kommer att vara värda mindre än pappret de trycks på, många har utvandrat och det kommer att vara ett gigantiskt underskott på män i arbetsför ålder.
De har gjort sig till en paria i nästan alla normala länder. Det är bara efterblivna länder som Nordkorea, Iran & Syrien som stöttar den flintskallige, lille dvärgen Putler. De kommer att få svårt att få in utländsk valuta eftersom ingen kommer att vilja åka dit som turist.
Och allt detta, för vad? För att tillfredsställa en patetisk dvärg med Napoleon - komplex!(?)
Verkligen intelligent handlat! Värdig en maktgalen despot! Det bästa vore om Putler äter en kula! Helst igår!