2024-08-10, 16:56
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Ryssarna har ju nästan lite humor…

Inledde för 2,5 år sedan en special military operation.

Nu inleder de en anti terror operation.

Vad fan är det för fel på deras nomenklatur?
Citera
2024-08-10, 16:57
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nyheter på AB nu.
76000 evakuerade frå Kursk.

Haha, så lätt att skapa kaos i troglodyt-staten ryssland.
Citera
2024-08-10, 16:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Någon som sett någon information om senaste dygnets händelser i slaget om Kursk? Tänker att om Ryssland nu börjat få trupper på plats så bör väl striderna hårdna rejält och ganska mycket händer på slagfältet.

Bilder, videos på utslagna fordon, konvojer? Har Ryssland lyckats att svara på Ukrainas offensiv eller fortsätter Ukraina att köra djupare in i Ryssland?

Varifrån kommer Rysslands resursförstärkningar? Har de plockat från fronten i östra ukraina eller tagit in trupper från andra delar av Ryssland? Finns där någon information om tung militär utrustning? Har Wagners kommit fram till slagfältet ännu?

Är ryktena om att Ukraina brytit in över ryska gränsen på fler ställen sanna? Hur djupt har de då kommit? Har Ryssland överhuvudtaget några försörjningslinjer till ockuperade Ukraina eller uppstår det nu akuta problem för ryssarna där? Hur länge klarar sig ryssarna utan försörjningslinjer isåfall?

Enligt flera galningar i tråden så skulle Ukraina inta Moskva inom x antal dagar och detta läste jag i tråden, i går, så då borde de vara på väg nu då och gjort enorma framgångar på slagfältet... Någon som kan hjälpa till och hitta dessa inlägg - har sökt men ej funnit dem.

Hahahaha, Ukraina inta Moskva - vilka galningar!
Citera
2024-08-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Vet att klockan är mycket men du får läsa ordentligt ändå.
Men för att klargöra så fetar jag det du missuppfattade.

” Har det verkligen varit någon förändring i ryzzarnas favör sen Ukrainas SMO?
Verkar stå still där”

menar du ukrianas styrkor i ryssland?

idag har rysslarna tagit tillbaks några bosättningar/byar och uppträttat en frontlinje verkar det som.
Citera
2024-08-10, 16:59
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Enligt flera galningar i tråden så skulle Ukraina inta Moskva inom x antal dagar och detta läste jag i tråden, i går, så då borde de vara på väg nu då och gjort enorma framgångar på slagfältet... Någon som kan hjälpa till och hitta dessa inlägg - har sökt men ej funnit dem.

Hahahaha, Ukraina inta Moskva - vilka galningar!

Jag tror du drömde det och därför inte kan finna dem.

Tycker de som ägnar sig mest åt fantasi-scenarier är rysstrollen. Men det är väl ett sätt att bearbeta chocken antar jag.
Citera
2024-08-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ok så nu är vi alltså på riktig dagisnivå, du invaderade först så då får jag invadera dig, du anföll donbass först så då får jag anfalla dig...

Så bra att vi har en domstol i Haag som inte är jävig, obs ironi. En oberoende domstol borde titta på det där, jag bryr mig inte.

Hur ska ni ha det?

Minerade ukrainarna vägar eller inte?
Sköt de på civila bilar?
Dog 5 civila och 21 skadades varav några barn?

Om inte, varför minerade de inte försörjningslinjerna?

Om krig är dagisnivå så visst. Men det är så krig fungerar. Gillar du det inte så får du ta upp det med Putin som startade det här kriget.

Ukraina anföll inte donbas, donbas är en del av Ukraina men som ryssen skickade in soldater till 2014 och startade massor av elände. Ryssen tog även hela Krim vid det här tillfället.

Vad har Haag med det här att göra? Det är inte dom som avgör om Ryssens invasion av Ukraina är rättfärdigad eller om Ukrainas utflykt i Ryssland är det.

Jag vet inget om några minor.
Jag vet att ryska militären använder civila bilar för att transportera soldater, jag ahr länkat en video till dig redan som visar detta.
Jag vet inte hur många som är döda, men jag vet att Ryssen bombade Ukrainska civila i dagarna med de döda i tiotal.

Det är svårt att minera något man inte har närvaro vid.
Citera
2024-08-10, 17:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag tror du drömde det och därför inte kan finna dem.

Tycker de som ägnar sig mest åt fantasi-scenarier är rysstrollen. Men det är väl ett sätt att bearbeta chocken antar jag.

Absolut inte - det var några stollar som ansåg att intog de bara någon bro så låg vägen sedan öppen att inta Moskva inom ett par dagar. Helt sinnesslöa, med andra ord...
Citera
2024-08-10, 17:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ukraina bör passa på gå in i regionen Bryansk också för att jävlas med ryssråttorna ännu mer.
De var i Bryansk och tog foton på några gubbar som poserade med ukrainska flaggor.
Det verkar som de haft road trip och åkt runt och fotat gubbar bredvid vägskyltar. En del foton är tydligen bara för att förvilla ryssarna om var de är, andra används i propagandasyften.

Det verkar som de gör dessa roadtrips och spanar på en känd byggnad och sen poserar snabbt när ingen ser för närboende har inte sett några trupper.
Citera
2024-08-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag har inte grinat över att ryssarna bombar ukraina. Det är du som bölat om det.
Men nu verkar du snarare glädjas åt att civila bombas. Han får skylla sig för han har grå skjorta och byxor, han ser ut som en möp?!
Alltså antingen är han civil eller inte, det spelar ingen roll om han går klädd i nåt gammalt överskottslager!

Ska man kolla kvitton på alla klädesinköp innan man anfaller?
Citera
2024-08-10, 17:05
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Absolut inte - det var några stollar som ansåg att intog de bara någon bro så låg vägen sedan öppen att inta Moskva inom ett par dagar. Helt sinnesslöa, med andra ord...

Ja, det låter ju osannolikt, men i det här skeendet känns det som att vad som helst kan hända.

Såg även några rysstroll som trodde att Ukraina skickat in 600 man som skulle "förintas" inom 24 h. Vilka stolpskott!
Citera
Medlem
ok, enligt uppgifter jag nu fått så expanderar fortfarande slagfältet i Kursk. Men är oklart hur mycket motstånd man möter. Vi får väl tåla oss till mer information kommer.

Jävla jobbigt bara med tystnaden. Man vet ju att det borde vara hårda strider och väldigt många som skadas och dör i detta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nyheter på AB nu.
76000 evakuerade frå Kursk.

Verkar konstigt att evakuera 76k från Kursk när Ukrainas offensiv redan har slagits ned, som vi fått rapporterat från både ryska statliga kanaler och ett gäng förvirrade ryssapologeter här i tråden. Hm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in