2024-08-09, 23:15
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Är inte ryssvänlig, men Ryssland är 3ggr så stort land så de har 3ggr så mycket soldater. Ryssland kommer kunna täppa till mot Kursk så Ukrainarna inte kommer längre.

Min liknelse är för jag tycker Ukraina inte har överläget i kriget just nu, därför påminnde de som tyskarnas offensiver 1944 & 1945.

Så ett lands storlek har direkt korrelation till antalet kompetenta soldater? Du är inte ryssvänlig… men Du tror väl inte Ukraina kommer marschera mot Moskva?
Citera
2024-08-09, 23:16
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Zelensky sa ingenting om de 1000 döda ukrainarna i kursk på sitt senaste tal, däremot pratade han om en ny app som alla befälhavare skulle ladda ner.
Är det kanske denna nya app som är ukrainas wunderwaffen? Vad är army + för app?
Konstigt och snacka om en app nu?!

Det är deras egna krypterade sambands app. Där du bland annat kan uppge info om ammunition, vapen, mat och vatten osv.
Direkt inventering typ.
Samt information och orders .
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Gregg verkar vara helt opålitlig. Ryssar i allmänhet är pålitliga som folk i allmänhet. Putin är i stort sett bara pålitlig som källa till sina egna uttalanden.

Släpp krigspropagandan.
Gregg får nog komma med bevis innan jag tror på att ukrainska förband hyllas som befriare.
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Förmodligen för att det inte finns 1000 döda ukrainare i Kursk. Och om det fanns så otroligt många döda ukrainare finns det ingen anledning till att bekräfta det.
Så det finns levande ukrainare i kursk? Vad gör de där nu? Sover?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Oj, vad smart du är. Inte.

Australiens demografi består till allra största delen av personer med europeiskt ursprung.

Mindre än 4 % tillhör ursprungsbefolkningen.
Oj, detta var alltså ett seriöst försök från din sida att låta smart?

Yajx...😬
Citera
2024-08-09, 23:17
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Så det finns levande ukrainare i kursk? Vad gör de där nu? Sover?
Vad är det för idiotiskt svar?
Citera
2024-08-09, 23:18
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Zelensky sa ingenting om de 1000 döda ukrainarna i kursk på sitt senaste tal, däremot pratade han om en ny app som alla befälhavare skulle ladda ner.
Är det kanske denna nya app som är ukrainas wunderwaffen? Vad är army + för app?
Maslows behovstrappa, om livet är bra så varför inte prata om en app, han kan ju inte tala om nåt som inte hänt i Kursk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Vad är det för idiotiskt svar?

Förvänta dig inget intelligent svar från hen. Hen får betalt i vodka och är således svårt alkoholiserad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Inte dragit slutsatser utan redogjorde för uppfattat nuläge. Sen tror jag inte 4-6 brigader med knappt 10 000 man totalt är en stor del av Ukrainas resurser.
Men, intressant att följa.

jag kanske inte håller med, men intressant är det.

ca 10 000 man motsvarar fem brigder vid full styrka
8 Ukraina sägs ha 8 brigader i reserv.

kvalitet och vilka de är är inte uttalat, och om dessa som gått in i ryssland används för detta.

faktum kvarstår att ukraina förlorar mark i östra donbass fortfarande.
Citera
2024-08-09, 23:19
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Zelensky sa ingenting om de 1000 döda ukrainarna i kursk på sitt senaste tal, däremot pratade han om en ny app som alla befälhavare skulle ladda ner. Är det kanske denna nya app som är ukrainas wunderwaffen? Vad är army + för app? Konstigt och snacka om en app nu?!
Jag kan läsa mig till att den nya appen heter Armiia, i appen skall den enskilde kunna föra in tillgång på ammunition och status på övrig utrustning. Informationen överförs till central upphämtning vilket ger direkt överblicksbild om försörjningsläget. Dessutom har den en krypterad chat. Jag tycker detta är supersmart... och tror ingen annan krigsmakt har något sådant. Den ukrainska armén är antagligen den mest moderna och nytänkande som finns just nu.
Senast redigerad av annica, sthlm 2024-08-09 kl. 23:22.
Citera
2024-08-09, 23:20
Medlem
Rodrigos avatar
Blir det inte lite komiskt om man lever i ett land som så noggrant har använt ordet militär operation. 2+ år av militär operation rullar på med blandat resultat och sedan fortplantar den militära operationen på något sätt in sig i hemlandet. Låter ganska mycket som krig.

Vilken obehaglig insikt i kursk när man sitter där på morgonen med sitt kaffe och sin tjocka Tass-tidning med information om den framgångsrika militäroperationen och så helt plötsligt dundrar det in en pansarvagn med ukrainska flaggan vajande.
Citera
2024-08-09, 23:20
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Han kanske snackade om telegram, så att befälhavarna kan få sig ett gott skratt åt all efterbliven ryzZpropaganda som sprids där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in