2024-08-09, 22:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej det är bara tom spekulation.

Det har inte kommit någon trovärdig uppgift om en större invasion än de cirka 1000 som ryssland ursprungligen sa det var. C.a 950 av dom är utslagna.

Men vad vet jag, du kanske har nya uppgifter som ingen annan har?
Nej, jag följer bara de nyheter som resten av universum följer. Du vet de där filmerna med ryska soldater som ger upp, lite brinnande lastbilar och stridsfordon med mera.

De där 50 som fortfarande lever verkar gå hårt åt Ryssland. Men du som vet hur det ligger till - om hur många timmar är Ryssland tillbaka vid gränsen?
Citera
2024-08-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
INGEN har nåt som stödjer nåt just nu. Ukrainarna håller käften om vad dom sysslar med just nu. Är det för svårt för vatniks som du att fatta?

Du har inte bara fel i dina påståenden om vad andra har sagt du går dessutom till personangrepp när du blir påkommen med att ha fel.
Är det din taktik? Varför inte bara be om ursäkt o säga som det är. Att du läser slarvigt och du försvarar folk som sprider falska rykten.

Det finns uppskattningar över storleken på styrkan och ingen pratar om tiotusentals man. Första talet jag såg var 300 och sist pratade man om tusen man.
Så ditt påstående om att ingen har något är fel.
Citera
2024-08-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det där är trams.

Varför är det trams?
Citera
2024-08-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Just sådant här trams kan man bespara tråden. Påhittat nonsens som inte fyller någon funktion överhuvudtaget.
Kom med tyckande över taktiken men att dra siffror över storleken på armén blir bara larvigt. Speciellt när man påstår att det är tiotusentals man som stormar fram genom Ryssland. Dessutom siffror som man inte kan backa upp med en endaste länk.

4 brigader? Lägg ner.
Kom med en länk stället.

på tal om trams.
Jag bidrar med det jag hört
Källor/länk
är youtube:
Willy OAM
Military Summary
Weeb union
Defense Politics Asia

alla har uppskattningar.

men du tycker att vi skall diskutera taktiken?
Låter vettigare att se vem som är var än att försöka leka generalen här
Citera
2024-08-09, 22:15
Medlem
DrJolls avatar
Underbart! Putin är så jävla skitnödig nu. Han kommer åka helikopter till sin egen bunker igen så som förra gången. När Wagnergruppen gick emot Moskva. Ryssland kommer aldrig att kunna inta Ukraina och vinna. Det är stört omöjligt! Ukraina är till ytan ett enormt stort land med många invånare. Och har modernare vapen och motivation än ryssarna. Ryssland fastnade ju i Afghanistan t ex. Detta är en helt annan historia. Om Putin hade facit i hand innan hur det skulle bli, hade han knappast gått in i Ukraina. Total missbedömning och inkompetens. Ryssland kommer kollapsa inom ngt år.
Citera
2024-08-09, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du har inte bara fel i dina påståenden om vad andra har sagt du går dessutom till personangrepp när du blir påkommen med att ha fel.
Är det din taktik? Varför inte bara be om ursäkt o säga som det är. Att du läser slarvigt och du försvarar folk som sprider falska rykten.

Det finns uppskattningar över storleken på styrkan och ingen pratar om tiotusentals man. Första talet jag såg var 300 och sist pratade man om tusen man.
Så ditt påstående om att ingen har något är fel.

Uppskattningar ja.
Citera
2024-08-09, 22:20
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
på tal om trams.
Jag bidrar med det jag hört
Källor/länk
är youtube:
Willy OAM
Military Summary
Weeb union
Defense Politics Asia

alla har uppskattningar.

men du tycker att vi skall diskutera taktiken?
Låter vettigare att se vem som är var än att försöka leka generalen här

Bra ide. Ukrainska enheter håller Sudhy och är i Snagost, Olgovka, Mirnyy och nära Martynovka i Kursk oblast som bekräftad utbredning. Var är ryssarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina har alltså inlett ett anfallskrig och en fullskalig invasion.

Då är det dags att införa massiva sanktioner mot Ukraina.

Ja jag tycker att ryzzfan ska sluta exportera högteknologi till Ukraina.
Tror att det är bra om NK, Iran och Belarus borde kanske även dom sluta exportera spetsteknologi till Ukraina. 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Min fråga var seriös. Jag följer den sidan regelbundet och ser inga förändring av kartan till nackdel för Ukraina och vad gäller förstärkningar har jag bara sett nyheter om utslagna ryska konvojer. Du verkar ha sett något annat? Ge tidpunkt för nyheten du syftade på så man kan kolla. Är ju trådrelevant.

Jag har sett annat, men de som inte är pro-ukraina kräver medlemskap, men just live ua brukar vara ganska ok med någon dags försening. JAg ser oftast youtobe reportage från dessa olika bloggers med händelser från olika håll.
Citera
2024-08-09, 22:23
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nej, jag följer bara de nyheter som resten av universum följer. Du vet de där filmerna med ryska soldater som ger upp, lite brinnande lastbilar och stridsfordon med mera.

De där 50 som fortfarande lever verkar gå hårt åt Ryssland. Men du som vet hur det ligger till - om hur många timmar är Ryssland tillbaka vid gränsen?

Vem har sagt att ryssland vill ha fronten i ukraina? De kanske vill att ukrainarna ska skicka fler nu när de har förstärkning?
Är det inte den fällan ni vill ukraina ska chansa på?
Ni hoppas och tror att ukraina ska satsa allt på kursk nu va? Kursk är er nya favoritplats i forna sovjet?

Ni hittar på att 30 tusen är i kursk men ingen har sett dom på hela dan.

Svårt att fatta att självmordsbrigaden har avslutat sitt projekt och är döda nu?

Frågan är alltså, varför rullar inte zelensky in allt han har? Kursk är väl nya Bahmut nu?
Citera
2024-08-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Bra ide. Ukrainska enheter håller Sudhy och är i Snagost, Olgovka, Mirnyy och nära Martynovka i Kursk oblast som bekräftad utbredning. Var är ryssarna?

de börjar komma på plats,

Ukraina har lyckats flytta fram sitt artilleri, m777 har synts och video finns på utslagna sådana. en hel del utslagna bradleys och strykers oxå av drönare/lancets
de har tre mils räckvidd ungefär, så ukraina kan fortsätta kanske, kanske befästa något område.

att vara på plats innebär inte kontroll.

men ukraina kan gå framåt verkar det som.
Citera
2024-08-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Inget, de lastar väl i smyg?
Vad ska NATO göra om de ser någon lasta en container på en färja i iran? Skicka James Bond?

Du är inte lite naiv. Tror du inte USA har bättre underrättelser än så? Skulle de annars gått ut med denna nyhet tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in