2024-08-07, 19:54
Avstängd
Professor Angus Dalgleish, en mycket välmeriterad brittisk läkare och cancerforskare diskuterar (aggressiv) cancer efter covid-injektionerna.

https://www.youtube.com/watch?v=PnJ5T1Enwq4
Citera
2024-08-07, 23:21
Avstängd
"Class switch toward noninflammatory, spike-specific IgG4 antibodies after repeated SARS-CoV-2 mRNA vaccination"

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36548397/

Det här ser inte bra ut för vaxxers.
Citera
2024-08-08, 03:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det finns inte EN korrekt genomförd studie som ger stöd för tesen att Ivermectin skulle ha någon effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. Det är bara ointelligenta fåntrattar m fortfarande gått på den lögnen.

Ge mig ETT exempel på en korrekt genomförd studie som visar att Ivermectin fungerar. EN.

Här är en lång lista av publicerade studier. Nu får du gå igenom alla o förklara varför varje studie varför den inte är "korrekt".

Du är en sanslös pajas som slänger ur dig svepande argument utan grund. Lite "Trump" likt att uttrycka sig så oproffsigt som du gör.

https://c19ivm.org/meta.html
Citera
2024-08-08, 08:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här är en lång lista av publicerade studier. Nu får du gå igenom alla o förklara varför varje studie varför den inte är "korrekt".

Du är en sanslös pajas som slänger ur dig svepande argument utan grund. Lite "Trump" likt att uttrycka sig så oproffsigt som du gör.

https://c19ivm.org/meta.html
Svepande argument? Jag talar om EXAKT varför man enligt vetenskapliga principer kan räkna bort studier som inte håller högre nivå än att man avfärda dem som rent trams. Jag har dessutom redan förklarat det här tidigare för dig. Typ hundra gånger. Räcker inte det? Jävla pajas.

Citat:
Jag kan redogöra för vilka som skall avfärdas:

1. De studier som inte förregistrerats (för att undvika publikationsbias)
2. De studier som inte har någon kontroll
3. De studier som inte är DB RCT
4. De studier där man inte publicerar all rådata
5. De studier där urvalet är mindre än 100
6. De studier där man parallellt behandlar kontrollgruppen med andra läkemedel
7. De studier där man upptäckt att avsnitt i studien är rena plagiat

Jag påpekar igen för den goda sakens skull att det ännu inte är bevisat att Ivemectin INTE har den profylaktiska effekt som man hävdar på IVMM. Det kanske är så. Det kanske ÄR så bra som vissa påstår. Men det finns inte vetenskaplig evidens för dylika påståenden eftersom de studier som gjorts är så överjävligt urusla att halva forskarkåren har börjat undra om folk tappat allt förstånd.

Det stora problemet med majoriteten av de studier som ingår i IVMM:s berömda metaanalys - som jag ser det - är multiplicity bias i kombination med publikationsbias. Nu inser jag direkt att jag kommer tala över huvudet på 99.99% av de som läser och skriver här, men om man gör 200 RCT och från början accepterar ett nominellt P-värde på 0.05 så kommer i genomsnitt 10 av dessa försök att vara positiva i enlighet med de villkor som definierats innan du startade försöken. Du har alltså från början accepterat och definierat att några av dessa försök kommer ge exakt de resultat du (möjligen) hoppas på.

Problemet med det här (omsatt i Ivermectin-terminologi) är att om det görs 200 försök så kommer 10 av dessa per definition att visa att Ivermectin fungerar. De 190 som visade att det INTE fungerade på något vis kommer av naturliga skäl INTE publiceras (de bara kastas i en papperskorg) och det är sannolikt vad som skett i fallet med Ivermectin. Det är därför ett RCT skall FÖRREGISTRERAS, så man vet vad som skedde alldeles oavsett utgången. I fallet med med Ivermectin har det inte skett och då uppstår vad vi i branschen kallar publikationsbias = det publiceras en massa studier som visar att Ivermectin fungerar (alla studier visar det!), medans de studier som visar motsatsen INTE ens rapporterats.

Citat:
Jag refererade till en studie som var utförd på korrekt vis. Var det inte exakt det du efterfrågade? Vill du ha referensen till ytterligare studier som visar samma sak? DU påtalar brister? Vilket skämt, du har ju inte ens examen från femte klass.

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2801827

Skillnaden mellan de studier som jag refererar till är just att de är utförda på korrekt vis.
1. Dubbelblinda, randomiserade med kontroll
2. Förregistrerade
3. Peer reviewed
4. Publicerade

Den skit som du konsekvent kommer dragandes med har i de allra flesta fall blivit påkomna med att vara ren bluff. Du länkar till https://ivmmmeta.com och https://c19ivm.org/ utan att fatta att det är två bluffsidor som är skapade för att lura lågintelligenta idioter att sprida skiten. Hur fan är man skapt när man är så jävla dum att man inte ens fattar att man är lurad när man har det svart på vitt?

Länka till EN studie som uppfyller kraven på en korrekt utförd studie som visar att Ivermectin har någon som helst effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. EN! Det finns ingen såda. Du är en jävla nolla, en lurad lågintelligent liten mask.

Du fattar alltså inte att det är DIG läkarna gapskrattar åt? Är det så illa?

Citat:
Men herregud. Varför skall jag sitta och mata dig med uppenbara fel som andra redan noterat?

Men ok, vi tar den som står först på IVMM:s lista för skojs skull. Chowdhury. Påstådd RCT med 116 deltagare. Ingen kontroll (kontrollen genomgår andra terapier). Studien är inte förregistrerad. Metoden är bristfällig och selektionen oklar. Rent praktiskt har man först identierat deltagare som testat positivt för SARS-CoV-2 med milda eller inga symptom. Alla patienter med någon form av underliggande sjukdom sorterades bort. Alla patienter som hade en syremättnad under 95% sorterades bort. Ergo: man såg till att samtliga patienter var de som var bäst rustade att klara en infektion utan komplicerat sjukdomsförlopp.

Och sedan blev de 60 personerna friska efter att genomgången sjukdom. Precis som förväntat. Frågan är vad som gjorde att de blev friska? Vad är det som säger att de inte blev friska pga att de åt ris och kyckling? Hänger du med? Nej? Var är kontrollen? Svaret är: Det finns ingen, de fick andra läkemedel. Och den här studien är en av de som ingår i Kory's meta-analys som "bevis" på att Ivermectin fungerar.

Jag skulle kunna gå igenom samtliga av dessa studier på samma vis, men du fattar poängen (well...).

Chowdhury: https://ejmo.org/pdf/A%20Comparative%20Study%20on%20IvermectinDoxycycli ne%20and%20HydroxychloroquineAzithromycin%20Therap y%20on%20COVID19%20Patients-16263.pdf

Att du hänvisar till en metaanalys som inte följer en enda regel för en metaanalys visar bara att du är en okunnig outbildad tönt. Det där är en bluffsida som satts upp för att lura lågintelligenta klappmongon. Fattar du inte att du är blålurad!? Det är en bluffsida!

Haha, antivaxxar-patrasken är så urblåsta och ointelligent desperata att de går på vad som helst.

Ät hur mycket Ivermectin du vill, men det funkar inte mot SARS_CoV-2 eller COVID-19. Hur svårt skall det vara att fatta?

"Nu får du gå igenom alla o förklara varför varje studie varför den inte är "korrekt".

Herregud, detta ointelligenta pack är sannerligen helt jävla sanslösa....
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-08 kl. 08:48.
Citera
2024-08-09, 00:19
Avstängd
Citat:
Svepande argument? Jag talar om EXAKT varför man enligt vetenskapliga principer kan räkna bort studier som inte håller högre nivå än att man avfärda dem som rent trams. Jag har dessutom redan förklarat det här tidigare för dig. Typ hundra gånger. Räcker inte det? Jävla pajas.

Att du hänvisar till en metaanalys som inte följer en enda regel för en metaanalys visar bara att du är en okunnig outbildad tönt. Det där är en bluffsida som satts upp för att lura lågintelligenta klappmongon. Fattar du inte att du är blålurad!? Det är en bluffsida!

Haha, antivaxxar-patrasken är så urblåsta och ointelligent desperata att de går på vad som helst.

Ät hur mycket Ivermectin du vill, men det funkar inte mot SARS_CoV-2 eller COVID-19. Hur svårt skall det vara att fatta?

"Nu får du gå igenom alla o förklara varför varje studie varför den inte är "korrekt".

Herregud, detta ointelligenta pack är sannerligen helt jävla sanslösa....

Skärp dig din pajas. Du bortser från över 100 studier och hänvisar till en enstaka studie från ett universitet som tagit emot 375 miljoner dollar av Bill Gates. Samme Bill Gates som investerar stort i vaccinbranschen.

Den studien kan vi alltså strunta i.
Citera
2024-08-09, 00:48
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Skärp dig din pajas. Du bortser från över 100 studier och hänvisar till en enstaka studie från ett universitet som tagit emot 375 miljoner dollar av Bill Gates. Samme Bill Gates som investerar stort i vaccinbranschen.

Det kanske är bärskungen som har feltolkat informationen den tanken måste du ändå ha öppen? Det kanske inte är som du är helt övertygad om 🙂
Citera
2024-08-09, 08:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Det förkommer mycket snurr och galenskaper från antivaxxar-patrask, men aldrig tidigare har väl världen hört att Ivermectin skulle ha ett 'medvetande'.

Den låginteligenta och outbildade fåntratten ovan menar nämligen att Ivermectin har en inbyggd intelligens och beslutsförmåga som gör att substansen beter sig annorlunda beroende på vem som betalar. Haha....

Vad sägs om den, mina damer och herrar, är inte det veckans dummerjönseri på Flashback? Borde vara värt någon form av pris.

Nej, din pajas. En studie bedöms efter sin trovärdighet och risk of bias. Det är lustigt eftersom den 'metaanalys' du ideligen hänvisar till inte ens innehåller någon sådan analys (det skall en metaanalys alltid göra, men bluffmakarna på c19ivm.org verkar snickra ihop sina analyser lite hur de vill). Jag får väl påpeka att funding bias inte bedöms annorlunda.

Jag har tidigare listat vilka kriterier som gäller vid en första gallring. Frågan är varför du vill sätta dig tilltro till en studie som inte förregistrerats, som inte är någon RCT, som inte ens har någon kontroll, eller jämför Ivermectin mot en 2:a intervention och sedan kommer till slutsatsen att Ivermectin är bättre än en 3:e som inte ens var med i försöket. Det är bland det värsta slaget pajaseri jag sett. Bara en komplett vettvilling och outbildad clown skulle gå på smörjan. D.v.s. du.

Undrar om inte du är den sämsta förlorare jag sett. Småkomiskt, faktiskt.

Herregud...
Citera
2024-08-09, 12:22
Avstängd
Citat:
Det förkommer mycket snurr och galenskaper från antivaxxar-patrask, men aldrig tidigare har väl världen hört att Ivermectin skulle ha ett 'medvetande'.

Den låginteligenta och outbildade fåntratten ovan menar nämligen att Ivermectin har en inbyggd intelligens och beslutsförmåga som gör att substansen beter sig annorlunda beroende på vem som betalar. Haha....

Vad sägs om den, mina damer och herrar, är inte det veckans dummerjönseri på Flashback? Borde vara värt någon form av pris.

Nej, din pajas. En studie bedöms efter sin trovärdighet och risk of bias. Det är lustigt eftersom den 'metaanalys' du ideligen hänvisar till inte ens innehåller någon sådan analys (det skall en metaanalys alltid göra, men bluffmakarna på c19ivm.org verkar snickra ihop sina analyser lite hur de vill). Jag får väl påpeka att funding bias inte bedöms annorlunda.

Jag har tidigare listat vilka kriterier som gäller vid en första gallring. Frågan är varför du vill sätta dig tilltro till en studie som inte förregistrerats, som inte är någon RCT, som inte ens har någon kontroll, eller jämför Ivermectin mot en 2:a intervention och sedan kommer till slutsatsen att Ivermectin är bättre än en 3:e som inte ens var med i försöket. Det är bland det värsta slaget pajaseri jag sett. Bara en komplett vettvilling och outbildad clown skulle gå på smörjan. D.v.s. du.

Undrar om inte du är den sämsta förlorare jag sett. Småkomiskt, faktiskt.

Herregud...

375 miljoner dollar ger en väldigt stor risk för bias.

Utöver det verkar de ha satt in Ivermectin sent (upp till 7 dagar efter symptom). Ivermectin ska ges inom 48 h. De skriver inte heller vilka ytterligare behandlingar de gett.

Det är en totalt oseriös studie med starka finansiella kopplingar till vaccininvesteraren Bill Gates.
Senast redigerad av borskungen 2024-08-09 kl. 12:25.
Citera
2024-08-09, 13:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
375 miljoner dollar ger en väldigt stor risk för bias.

Utöver det verkar de ha satt in Ivermectin sent (upp till 7 dagar efter symptom). Ivermectin ska ges inom 48 h. De skriver inte heller vilka ytterligare behandlingar de gett.

Det är en totalt oseriös studie med starka finansiella kopplingar till vaccininvesteraren Bill Gates.
Studien är oerhört seriös. Den uppfyller ALLA krav och resultatet är reproducerbart. Det HAR även reproducerats av andra studier med lika hög grad av kvalitét.

Som vanligt kommer ointelligenta och fakta-resistenta antivaxxar-patrask med beskyllningar om fusk som de inte kan belägga annat än med barnsliga och tramsiga påståenden blandat med rena lögner. Studien är förregistrerad, granskad, och publicerad. Frågan är om en mer väl genomförd studie i ämnet går att designa. Allt data är tillgängligt för den som vill ta del av det. Faktum är att INGEN lyckats hitta ETT ENDA avsnitt där det finns brister. Författarna själva påpekar att självrapporteringen KAN ha påverkats då personerna kan ha påverkats av den mediala hype runt Ivermectin som förelåg, och att detta KAN ha varit orsaken till att man i vissa avseenden kunde notera små skillnader.

Citat:
The findings of small differences in self-reported recovery outcomes may have been influenced by high expectations of benefit from ivermectin treatment as the drug had been prominently featured in the media.

Men det spelar ingen roll för ointelligenta och okunniga antivaxxar-patrask. De väljer istället att förlita sig på studier som inte uppfyller ETT ENDA krav på kvalitét.

Jag vill uppmana ALLA att läsa Jack Goodmans artikel på BBC där man grävt och rotat i Ivermectin.hysterin och den bluff-forskning som är orsaken till att lågintelligenta personer som borskungen blir så grundlurade. Det är naturligtvis inte lätt att som det klappmongot befinna sig på samhällets botten och förväntas kunna bedöma vad som utgör bra forskning.
The BBC can reveal that more than a third of 26 major trials of the drug for use on Covid have serious errors or signs of potential fraud. None of the rest show convincing evidence of ivermectin's effectiveness.

Dr Kyle Sheldrick, one of the group investigating the studies, said they had not found "a single clinical trial" claiming to show that ivermectin prevented Covid deaths that did not contain "either obvious signs of fabrication or errors so critical they invalidate the study".

Major problems included:
* The same patient data being used multiple times for supposedly different people
* Evidence that selection of patients for test groups was not random
* Numbers unlikely to occur naturally
* Percentages calculated incorrectly
* Local health bodies unaware of the studies

The scientists in the group - Gideon Meyerowitz-Katz, Dr James Heathers, Dr Nick Brown and Dr Sheldrick - each have a track record of exposing dodgy science. They've been working together remotely on an informal and voluntary basis during the pandemic.

They formed a group looking deeper into ivermectin studies after biomedical student Jack Lawrence spotted problems with an influential study from Egypt. Among other issues, it contained patients who turned out to have died before the trial started. It has now been retracted by the journal that published it.

The group of independent scientists examined virtually every randomised controlled trial (RCT) on ivermectin and Covid - in theory the highest quality evidence - including all the key studies regularly cited by the drug's promoters.

RCTs involve people being randomly chosen to receive either the drug which is being tested or a placebo - a dummy drug with no active properties.
https://www.bbc.co.uk/news/health-58170809

De har alltså inte hittat EN ENDA randomiserad studie, med påstådd effekt av Ivermectin mot COVID, som inte innehåller misstankar om fusk eller felaktigheter så allvarliga att hela studien ogiltigförklaras. Inte en enda.

Och det blir ännu värre. BBC tittade också på observationsstudier:
The team also looked at six particularly influential observational trials. This type of trial looks at what happens to people who are taking the drug anyway, so can be biased by the types of people who choose to take the treatment.

[b]Out of a total of 26 studies examined, there was evidence in five that the data may have been faked - for example they contained virtually impossible numbers or rows of identical patients copied and pasted.

In a further five there were major red flags - for example, numbers didn't add up, percentages were calculated incorrectly or local health bodies weren't aware they had taken place.

On top of these flawed trials, there were 14 authors of studies who failed to send data back. The independent scientists have flagged this as a possible indicator of fraud.
...
A recent study in Lebanon was found to have blocks of details of 11 patients that had been copied and pasted repeatedly - suggesting many of the trial's apparent patients didn't really exist.
...
Another study from Iran seemed to show that ivermectin prevented people dying from Covid.

But the scientists who investigated it found issues. The records of how much iron was in patients' blood contained numbers in a sequence that was unlikely to come up naturally.

And the patients given the placebo turned out to have had much lower levels of oxygen in their blood before the trial started than those given ivermectin. So they were already sicker and statistically more likely to die.
Jag uppmanar som sagt alla - även dummerjönskungen - att läsa artikeln. Den skit som han sitter och spyr ur sig dagligen kommer alltså från forskning som är rent fusk, lögner och antivaxxar-patraskeri.

Herregud...
Citera
2024-08-09, 20:34
Avstängd
Citat:
Studien är oerhört seriös. Den uppfyller ALLA krav och resultatet är reproducerbart. Det HAR även reproducerats av andra studier med lika hög grad av kvalitét.

Som vanligt kommer ointelligenta och fakta-resistenta antivaxxar-patrask med beskyllningar om fusk som de inte kan belägga annat än med barnsliga och tramsiga påståenden blandat med rena lögner. Studien är förregistrerad, granskad, och publicerad. Frågan är om en mer väl genomförd studie i ämnet går att designa. Allt data är tillgängligt för den som vill ta del av det. Faktum är att INGEN lyckats hitta ETT ENDA avsnitt där det finns brister. Författarna själva påpekar att självrapporteringen KAN ha påverkats då personerna kan ha påverkats av den mediala hype runt Ivermectin som förelåg, och att detta KAN ha varit orsaken till att man i vissa avseenden kunde notera små skillnader.

Men det spelar ingen roll för ointelligenta och okunniga antivaxxar-patrask. De väljer istället att förlita sig på studier som inte uppfyller ETT ENDA krav på kvalitét.

Jag vill uppmana ALLA att läsa Jack Goodmans artikel på BBC där man grävt och rotat i Ivermectin.hysterin och den bluff-forskning som är orsaken till att lågintelligenta personer som borskungen blir så grundlurade. Det är naturligtvis inte lätt att som det klappmongot befinna sig på samhällets botten och förväntas kunna bedöma vad som utgör bra forskning.
The BBC can reveal that more than a third of 26 major trials of the drug for use on Covid have serious errors or signs of potential fraud. None of the rest show convincing evidence of ivermectin's effectiveness.

Dr Kyle Sheldrick, one of the group investigating the studies, said they had not found "a single clinical trial" claiming to show that ivermectin prevented Covid deaths that did not contain "either obvious signs of fabrication or errors so critical they invalidate the study".

Major problems included:
* The same patient data being used multiple times for supposedly different people
* Evidence that selection of patients for test groups was not random
* Numbers unlikely to occur naturally
* Percentages calculated incorrectly
* Local health bodies unaware of the studies

The scientists in the group - Gideon Meyerowitz-Katz, Dr James Heathers, Dr Nick Brown and Dr Sheldrick - each have a track record of exposing dodgy science. They've been working together remotely on an informal and voluntary basis during the pandemic.

They formed a group looking deeper into ivermectin studies after biomedical student Jack Lawrence spotted problems with an influential study from Egypt. Among other issues, it contained patients who turned out to have died before the trial started. It has now been retracted by the journal that published it.

The group of independent scientists examined virtually every randomised controlled trial (RCT) on ivermectin and Covid - in theory the highest quality evidence - including all the key studies regularly cited by the drug's promoters.

RCTs involve people being randomly chosen to receive either the drug which is being tested or a placebo - a dummy drug with no active properties.
https://www.bbc.co.uk/news/health-58170809

De har alltså inte hittat EN ENDA randomiserad studie, med påstådd effekt av Ivermectin mot COVID, som inte innehåller misstankar om fusk eller felaktigheter så allvarliga att hela studien ogiltigförklaras. Inte en enda.

Och det blir ännu värre. BBC tittade också på observationsstudier:
The team also looked at six particularly influential observational trials. This type of trial looks at what happens to people who are taking the drug anyway, so can be biased by the types of people who choose to take the treatment.

[b]Out of a total of 26 studies examined, there was evidence in five that the data may have been faked - for example they contained virtually impossible numbers or rows of identical patients copied and pasted.

In a further five there were major red flags - for example, numbers didn't add up, percentages were calculated incorrectly or local health bodies weren't aware they had taken place.

On top of these flawed trials, there were 14 authors of studies who failed to send data back. The independent scientists have flagged this as a possible indicator of fraud.
...
A recent study in Lebanon was found to have blocks of details of 11 patients that had been copied and pasted repeatedly - suggesting many of the trial's apparent patients didn't really exist.
...
Another study from Iran seemed to show that ivermectin prevented people dying from Covid.

But the scientists who investigated it found issues. The records of how much iron was in patients' blood contained numbers in a sequence that was unlikely to come up naturally.

And the patients given the placebo turned out to have had much lower levels of oxygen in their blood before the trial started than those given ivermectin. So they were already sicker and statistically more likely to die.
Jag uppmanar som sagt alla - även dummerjönskungen - att läsa artikeln. Den skit som han sitter och spyr ur sig dagligen kommer alltså från forskning som är rent fusk, lögner och antivaxxar-patraskeri.

Herregud...

Nej, din dumma fan. Problemet är att din studie, som gjorts av ett universitet som mutats av 375 miljoner dollar av vaccininvesteraren Bill Gates, producerar resultat som inte stämmer överens med hundratals andra studier. Eller med observationer från tusentals läkare. En enstaka studie kan heller aldrig falsifiera ett stort antal studier där man sett statistisk signifikans.

Att den publicerades efter att pandemin var över är något som ytterligare ligger den i fatet.

Du yrar om bias, men struntar i 375 miljoner anledningar till att fuska.

Du yrar om förregistrering. Förregistrering är ett sätt för att minska forskningsfusk från Big Pharma. Men då handlar det om preparat som egentligen inte har effekt, men som kan visa effekt i någon enstaka studie av många. Men förregistrering har dålig effekt om man har en feldesignad studie som har som syfte att inte visa effekt.
Citera
2024-08-09, 22:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej, din dumma fan. Problemet är att din studie, som gjorts av ett universitet som mutats av 375 miljoner dollar av vaccininvesteraren Bill Gates, producerar resultat som inte stämmer överens med hundratals andra studier.
Har Oxford University mutats? Och National Institute for Health Research, de har också mutats? Och University if Exeter, de har mutats? Och Berry Consultants, de har mutats de också? Och Uiversity of Southampton, de har också mutats? ALLA har mutats och ingår i en gigntisk sammansvärjning där ALLA arbetar för att fuska? Och så springer du runt och kallar andra dumma? Haha, hur jäkla blåst kan man bli.

Skillnaden är att de studier som DU gapar och skriker om, de har man BEVISAT innehåller en massa fusk och påhitt. Hur kan man vara så urbota ointelligent att man går på den ormoljan?

Kan du inte ta de där galenskaperna i konspirationsforumet? Tönt.

Citat:
Eller med observationer från tusentals läkare. En enstaka studie kan heller aldrig falsifiera ett stort antal studier där man sett statistisk signifikans.
Stort antal? Det finns ju för fanken inte EN studie med kvalitét som visar annat än att Ivermectin inte har ett skit effekt. Du behöver hjälp, killen, ordentlig hjälp.

Citat:
Att den publicerades efter att pandemin var över är något som ytterligare ligger den i fatet.

Du yrar om bias, men struntar i 375 miljoner anledningar till att fuska.

Ja, det är en sammansvärjning. ALLA har gått samman för att ljuga ihop en hel studie. Patienter, personal, administration, lab etc. Tiotusentals personer har kommit överens om att lura dig. Nej, din jävla mupp.

Citat:
Du yrar om förregistrering. Förregistrering är ett sätt för att minska forskningsfusk från Big Pharma. Men då handlar det om preparat som egentligen inte har effekt, men som kan visa effekt i någon enstaka studie av många. Men förregistrering har dålig effekt om man har en feldesignad studie som har som syfte att inte visa effekt.
Nej, förregistrrering är ett att visa att man förbinder sig att visa vad studien gav för resultat oavsett vad det visade. Jag har talat över ditt dumma huvud förut, men här kommer det igen din ointelligenta tölp.

Citat:
Det stora problemet med majoriteten av de studier som ingår i IVMM:s berömda metaanalys - som jag ser det - är multiplicity bias i kombination med publikationsbias. Nu inser jag direkt att jag kommer tala över huvudet på 99.99% av de som läser och skriver här, men om man gör 200 RCT och från början accepterar ett nominellt P-värde på 0.05 så kommer i genomsnitt 10 av dessa försök att vara positiva i enlighet med de villkor som definierats innan du startade försöken. Du har alltså från början accepterat och definierat att några av dessa försök kommer ge exakt de resultat du (möjligen) hoppas på.

Problemet med det här (omsatt i Ivermectin-terminologi) är att om det görs 200 försök så kommer 10 av dessa per definition att visa att Ivermectin fungerar. De 190 som visade att det INTE fungerade på något vis kommer av naturliga skäl INTE publiceras (de bara kastas i en papperskorg) och det är sannolikt vad som skett i fallet med Ivermectin. Det är därför ett RCT skall FÖRREGISTRERAS, så man vet vad som skedde alldeles oavsett utgången. I fallet med med Ivermectin har det inte skett och då uppstår vad vi i branschen kallar publikationsbias = det publiceras en massa studier som visar att Ivermectin fungerar (alla studier visar det!), medans de studier som visar motsatsen INTE ens rapporterats.

Att du skulle fatta något av det här kan vi dock utesluta. Du är så outbildad och uppenbart okunnig att en bänkhyvel ter sig rejält smart ut i jämförelse. Om du har något att anmärka på i Haywards studie är det väl bara att tala ur skägget.

Herregud, killen slår världsrekord i dumskalle varje dag..
Citera
2024-08-09, 22:33
Medlem
DrJolls avatar
Enligt nya siffror och uppgifter från folkhälsomydighetens tales person ökar covid nu. Sen juli månad. Nya varianter kommit. De har uppmätt högre halter av det i avloppsvattnet i olika städer. Plus fler på IVA osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in