2024-08-09, 19:59
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Har du sett videon? Jag uppfattar att han är i uniform. Om han klär sig i uniform och befinner sig i ett krigsområde får han nog skylla sig själv även om han skulle vara ”civil”. Sen är han väl propagandist? Såna blev väl dömda för folkmordet i Ruanda? I högsta grad del av den ryska krigsmaskinen alltså.

Sen skickar ju ryssarna sina förstärkningar i civila bilar. Kan vara svårt se skillnad då.

Dessutom. Ryssland har angripit civila i Ukraina i flera år. Du känner dig inte löjlig att nu grina över att/om Ukraina gör detsamma?
Jag har inte grinat över att ryssarna bombar ukraina. Det är du som bölat om det.
Men nu verkar du snarare glädjas åt att civila bombas. Han får skylla sig för han har grå skjorta och byxor, han ser ut som en möp?!
Alltså antingen är han civil eller inte, det spelar ingen roll om han går klädd i nåt gammalt överskottslager!
Citera
2024-08-09, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Men det har inte hänt. Det här anfallet har inte lett till en betydande försvagning av fronten i donbass. Om ryssland visar att de inte behöver ha så mycket gränspersonal för de kan slå ned gränsprovokationer ändå, då har aktionen inte lett till det du påstår.

F16 räcker så länge i Donbass. Ryssarna har inget luftvärn kvar i det frontavsnittet, allt är utraderat av F16
Citera
2024-08-09, 20:02
Medlem
Citat:
Typ möpar brukar det...
Rätt så dumt att möpa i en krigszon.
Citera
2024-08-09, 20:05
Medlem
Detta är så pinsamt för Ryssland och Putin att huvuden lär rulla. Vilken jävla förnedring.

Däremot undrar man ju lite vad anhöriga till ukrainarna känner. Man skickar 1000 man på ett uppdrag där man vet att inte en enda kommer att komma hem levande.

Sorgligt.
Citera
2024-08-09, 20:06
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
F16 räcker så länge i Donbass. Ryssarna har inget luftvärn kvar i det frontavsnittet, allt är utraderat av F16
Ok så luftvärnet är borta i donbass men istället för att avancera i donbass öppnar zelensky en ny front inne kursk?

Är det bara en avledningamanöver för att ukraina torskade när de fifflade med jihadister i mali eller är det den nya inkallningslagen som de vill flytta fokus från?

Eftersom ingen synlig strategisk vinst finns får man nog se det som mestadels en psykologisk operation.
Men jag går inte på det tricket!
Citera
2024-08-09, 20:07
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte. Jag önskar man kunde snabbspola så gubbarna dör fortare. Det här kriget är för segt och för många konstigheter.
Det är inte normalt att öppna en tredje front när man redan håller på och förlora två andra.
Om man ändå gör det så är det ett desperat drag.

Ni lyckas inte heller bevisa att något mål är uppnått med äventyret.
Normalt? I mina öron låter det helt genialiskt!
Eller "anfall är bästa försvar", som ni ryssjävlar och er Fuhrer hävdar.
Citera
2024-08-09, 20:07
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jag har inte grinat över att ryssarna bombar ukraina. Det är du som bölat om det.
Men nu verkar du snarare glädjas åt att civila bombas. Han får skylla sig för han har grå skjorta och byxor, han ser ut som en möp?!
Alltså antingen är han civil eller inte, det spelar ingen roll om han går klädd i nåt gammalt överskottslager!

Nu är du bra förvirrad, stackare. Nej, du grinar över Ukrainas anfall på Ryssland som denna tråd handlar om då det drabbar ryska civila trots att Ryssland i flera år anfallit Ukraina och drabbat ukrainska civila. Varför grinade du inte då? Läs om och läs rätt. Varför bryr du dig om en ryss som skadats? När Ryssland dödat tiotusentals ukrainska civila? Jobbar ni på samma propagandaavdelning?
Citera
2024-08-09, 20:12
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De som jobbar där evakuerar inte. Båda nationerna behöver dom. Ryssarna för att ha kvar kärnkraftverket utan olyckor och Ukraina om de tar över av samma anledning.

Det vet jag, men kaos, evakueringar och stridigheter kan göra att personalsituationen blir svår ändå.
Citera
2024-08-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ok så luftvärnet är borta i donbass men istället för att avancera i donbass öppnar zelensky en ny front inne kursk?

Är det bara en avledningamanöver för att ukraina torskade när de fifflade med jihadister i mali eller är det den nya inkallningslagen som de vill flytta fokus från?

Eftersom ingen synlig strategisk vinst finns får man nog se det som mestadels en psykologisk operation.
Men jag går inte på det tricket!

Ryssarna tar det som är närmast först dvs från fronten vid Kharkiv. Sen handlar det inte om vad som händer kommande timmar/dagar utan vad Ryssland gör närmaste veckorna/månaderna. Kommer de behöva avsätta mer trupp (och framför allt bättre förband) för att vakta gränsen mot Ukraina? Det verkar ju inte räcka med lite gränsvakter som ger upp en masse direkt.
Citera
2024-08-09, 20:13
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Rätt så dumt att möpa i en krigszon.
Har ukraina förklarat krig?
Så om vi skickar 1000 gubbar till ryssland då får de skjuta drönare på civila bilar för ryska militären använder civila bilar. Om det vinglar ut en grönklädd ryss ur bilen räknas det som en dödad rysk soldat.

Då vet jag vilka spelregler som gäller.
Det förklarar kanske de uppblåsta siffrorna?
Citera
Medlem
bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Detta är så pinsamt för Ryssland och Putin att huvuden lär rulla. Vilken jävla förnedring.

Däremot undrar man ju lite vad anhöriga till ukrainarna känner. Man skickar 1000 man på ett uppdrag där man vet att inte en enda kommer att komma hem levande.

Sorgligt.

Nu är det rysk propaganda att man redan dödat alla och redan vunnit slaget om Kursk.

Men visst är det tungt. Det dör och skadas minst 1000 personer om dagen vid den stillatående fronten och det bara tickar på dag efter dag och år efter år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in