2024-08-09, 19:19
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Väst söker egentligen inte någon rysk revolution. Vi vet ju redan att alla ryssar är galna, så det blir bara en ny galning som styr.
Idealet vore att försvaga Moskvas grepp, så att olika regioner och befolkningsgrupper fick utrymme att "öppna eget".
Citera
2024-08-09, 19:21
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Ukraina har nog velat men allierade nationer har tidigare nekat dom rätten.

Låter logiskt. Ska vi anta att dom fått ett ok på det nu eller att dom agerar ändå för att åstadkomma något innan Trump kliver in i VH?
Citera
2024-08-09, 19:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Bättre bild på "gräsbranden"

🇺🇦🇷🇺 Ammunition storage at Lipetsk Airbase, Russia, completely destroyed by Ukrainian UAS attack.
https://x.com/ColbyBadhwar/status/1821949584970572180

Ja där hade ryssen riktig otur med en gräsbrand då allt brann ner.
Citera
2024-08-09, 19:22
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag tror du fantiserar friskt. De 1000 gubbarna är typ döda eller fängslade nu, det har gått tre dar, om de är kvar är de slut.
Har du några fakta som visar att det är så?
På tron kan man som bekant bli salig..
Citera
2024-08-09, 19:23
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Ja det blir ju inte direkt en snabb respons, tror Ukraina kommer hänga kvar en vecka faktiskt.

Hade varit intressant att se om Ukraina tom börjar bygga försvarsverk på rysk mark.

Om man ändå hade en satellit...
Säkert har Ukrainarna en plan, kan inte tänka mig att man gör detta utan reell koll innan. Ryssen verkar tagen på sängen. Öppnar kanske upp för Ukraina, tar lite tid för ryssen att ta sig dit i sina golfbollar
Citera
2024-08-09, 19:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
De ukrainska styrkorna är inte utslagna på långa vägar ännu, hoppas du på att dom ska bli det eller?

Jag bryr mig inte. Jag önskar man kunde snabbspola så gubbarna dör fortare. Det här kriget är för segt och för många konstigheter.
Det är inte normalt att öppna en tredje front när man redan håller på och förlora två andra.
Om man ändå gör det så är det ett desperat drag.

Ni lyckas inte heller bevisa att något mål är uppnått med äventyret.
Citera
2024-08-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om jag bläddrar tillbaka några år i den här tråden så skulle;
1, Ukraina var krossad militärt
2. Ukrainska folket skulle hängt ”korrupta” Zelenskyy i en gatlykta
3. Tredje världskriget skulle brutit ut när väst började skicka offensiva vapen till Ukraina.

Hmm, vad hände?

Tråden är 2 dagar gammal? Hur som helst så trodde nog alla att Ryssland skulle vara starkare än Ukraina inledningsvis men tidigt såg vi inkompetensen. Nu känns det som att Ryssland har väldiga problem men kriget kan ju fortfarande hålla på i många år till det är svårt att avgöra utan insyn.
Citera
2024-08-09, 19:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Jag bryr mig inte. Jag önskar man kunde snabbspola så gubbarna dör fortare. Det här kriget är för segt och för många konstigheter.
Det är inte normalt att öppna en tredje front när man redan håller på och förlora två andra.
Om man ändå gör det så är det ett desperat drag.

Ni lyckas inte heller bevisa att något mål är uppnått med äventyret.
Alla ser ju hur svag ryzzen är, bara för fi att samla trupp och kliva in i dassriket. Det i sig är ett mål som är uppnått allt medan lillprez pootin erbjuder 1200 spänn till alla orcher som springer för livet
Citera
2024-08-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dessutom öppnar det upp för Ryssland att angripa Ukrainska kärnkraftverk, så det lär inte hända.

Det har dom redan gjort.
Citera
2024-08-09, 19:37
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Den ryska soldaten är underlägsen på alla vis, därför de dör så snabbt.
Citera
2024-08-09, 19:37
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så… Ukraina genomför alltså en fullskalig attack, en invasion, av rysk mark? Med västerländska vapen och fordon? Hur skiljer sig detta från vad ryssarna gjorde för två år sedan? Russofober behöver inte svara.
Jag är genuint nyfiken: lät ditt argument ens bra i ditt eget huvud?
Citera
2024-08-09, 19:38
Medlem
Citat:
Jag tror du fantiserar friskt. De 1000 gubbarna är typ döda eller fängslade nu, det har gått tre dar, om de är kvar är de slut.

Jag har inte sett bevis för en enda död ukrainsk soldat i operationen. Däremot är bevisligen dussintals ryssar tillfångatagna eller dödade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in