2024-08-09, 15:03
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu är Rune tillbaka på land igen. Han la upp en bild från Vaxholms gästhamn. I så fall har han inte åkt långt.

Bilden från när han spelade mini-biljard med sina ungar var tagen i Vaxholm.
Dock så undrar jag om det är nån form av fejk... för det fattas en brygga på den bilden.

Biljardspelet för övrigt, det kostar max 199 kr på "Dollarstor" och är sånt som var högvinsten på lotterier på Tivoli när det var "vinst varje gång".

När man ser på bilderna så tror jag att han har varit till Möja-Sandhamnshållet, inte mkt längre.
Citera
2024-08-09, 15:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Bilden från när han spelade mini-biljard med sina ungar var tagen i Vaxholm.
Dock så undrar jag om det är nån form av fejk... för det fattas en brygga på den bilden.

Biljardspelet för övrigt, det kostar max 199 kr på "Dollarstor" och är sånt som var högvinsten på lotterier på Tivoli när det var "vinst varje gång".

När man ser på bilderna så tror jag att han har varit till Möja-Sandhamnshållet, inte mkt längre.
Om han ens var ute med båten så har han i så fall tagit tre dagar på sig att färdas till Vaxholm. Antar att han i så fall legat vid kaj där en vecka? Hade väl inte mer bensinpengar? Amadeus dök aldrig upp heller, trots kärleksfulla lockrop. Ingen bild på Runar ombord heller.
Citera
2024-08-09, 15:12
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Nu är Rune tillbaka på land igen. Han la upp en bild från Vaxholms gästhamn. I så fall har han inte åkt långt.
Han ger en känga åt sina kritiker och säger att han inte känner några behov att förklara sig. Tio dagar till sjöss blir i Runes värld ”några veckor”. Nu ska han tydligen byta båt mot häst. Han skriver att han ser fram emot att komma upp på hästryggen igen. Igen? Någon gång har han sagt och ljugit att hans bästa minne var i USA när han fick jaga från hästryggen. Men Rune kan inte rida. Däremot körde han omkull med en sulky i TV för några år sedan. Hans påhittade flickvän kanske kan hjälpa honom upp i sadeln?
Jag kanske missminner mig, men har för mig att jag sett Rune stolt posera i chaps?
Därmed inte sagt att han någonsin ridit en häst!
Typ som när han poserade bredvid Carolas HD

Kanske ligger det till som Rune själv skulle sagt: Det viktiga är inte vad du gör, utan vad du ser ut att göra!
Senast redigerad av osnuten 2024-08-09 kl. 15:31.
Citera
2024-08-09, 15:35
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag kanske missminner mig, men har för mig att jag sett Rune stolt posera i chaps?
Därmed inte sagt att han någonsin ridit en häst!
Typ som när han poserade bredvid Carolas HD

Kanske ligger det till som Rune själv skulle sagt: Det viktiga är inte vad du gör, utan vad du ser ut att göra!
Tror det var när han fyllde 30 som Carola ville hylla honom med en cowboyfest. Tror han möjligen fick rida en sväng då. Men det var nog en hästkunnig person som höll i selen.
Citera
2024-08-09, 15:56
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Tror det var när han fyllde 30 som Carola ville hylla honom med en cowboyfest. Tror han möjligen fick rida en sväng då. Men det var nog en hästkunnig person som höll i selen.
Kanske ungefär som en vanlig dag på Skansen?
Folk står i kö för att prova på att rida runt en slinga på ett gammalt ök. Rune var förberedd med chaps, och kanske t o m hatt?
Citera
2024-08-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Jessicas tidigare villa som norsken bosatte sig i strax innan de gifte sig, ligger vid Skurusundet i Nacka.
Samma villa som norsken fick Jessica att belåna upp till skorstenen.

Hade den där Jessica inga föräldrar vid liv som kunde ge sin dotter goda råd?

Undrar om Carola frågar sig varför Gud lät henne gifta sig och skaffa barn med en kriminell jubelidiot? Vad hade Carola gjort för hemskt att hon skulle straffas så hårt?
Citera
2024-08-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Undrar om Carola frågar sig varför Gud lät henne gifta sig och skaffa barn med en kriminell jubelidiot? Vad hade Carola gjort för hemskt att hon skulle straffas så hårt?
Man kan se det ur den ljusa sidan också. Hon fick en fin son.
Citera
2024-08-09, 17:33
Medlem
osnutens avatar
Citat:

Precis före Runes bröllop med J dök det väl upp en släkting?!
Typ Hallå! Du kan inte gifta dig med den där tölpen utan äktenskapsförord! En hjälte
Senast redigerad av osnuten 2024-08-09 kl. 17:36.
Citera
2024-08-09, 19:26
Medlem
Citat:
Han ger en känga åt sina kritiker och säger att han inte känner några behov att förklara sig. Tio dagar till sjöss blir i Runes värld ”några veckor”. Nu ska han tydligen byta båt mot häst. Han skriver att han ser fram emot att komma upp på hästryggen igen. Igen? Någon gång har han sagt och ljugit att hans bästa minne var i USA när han fick jaga från hästryggen. Men Rune kan inte rida. Däremot körde han omkull med en sulky i TV för några år sedan. Hans påhittade flickvän kanske kan hjälpa honom upp i sadeln?

Nu skall du inte vara orättvis Magictrix. Tro det eller ej, men av någon anledning kan faktist Rune rida. Han har tydligen gjort det sedan han var ung. Han ljuger inte om allt - men nästan.
Man undrar ju bara då vad det innebär att "han skall upp på hästryggen igen". Är det rid-semester eller är det rida ponny på skansen.....eller är det lögn.
Låter som Fulnar försöker slå i folk att han maxar sin sommar med en massa roliga aktiviteter innan det blir allvar och rättegång och han förhoppningsvis åker i "spjället" igen. Det han är åtalad för är allvarligt och bevisnibgen mot honom bly-tung.
Citera
2024-08-09, 19:32
Medlem
Kent.Kottes avatar
Citat:
Nu skall du inte vara orättvis Magictrix. Tro det eller ej, men av någon anledning kan faktist Rune rida. Han har tydligen gjort det sedan han var ung. Han ljuger inte om allt - men nästan.
Man undrar ju bara då vad det innebär att "han skall upp på hästryggen igen". Är det rid-semester eller är det rida ponny på skansen.....eller är det lögn.
Låter som Fulnar försöker slå i folk att han maxar sin sommar med en massa roliga aktiviteter innan det blir allvar och rättegång och han förhoppningsvis åker i "spjället" igen. Det han är åtalad för är allvarligt och bevisnibgen mot honom bly-tung.

Vet du att han kan rida för att du sett honom göra det, eller för att han själv sagt att han kan?
Citera
2024-08-09, 19:34
Medlem
Citat:

Jessicas far hade dött några år innan hon gifte sig med Fulnar. Det var honom hon fick ärva mycket pengar efter. Som tur var hörde en morbroder till Jessica av sig strax innan hennes och Fulnars bröllop och hjälpte henne komma i kontakt med familje advokat som hjälpte henne att upprätta ett ordentligt äktenskapsförord som stängde norsken ute från hennes miljoner.
Tack gode gud för det!🙏
Det sägs att Carolas föräldrar var starkt kritiska till Carolas äktenskap med Fulnar, för att han var med i Livets Ord. Kriminell hade han inte hunnit bli INNAN äktenskapet med Carola, det kom sedan.....
Citera
2024-08-09, 20:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Jag tror det när jag ser det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in