2024-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
0,55. Ligger det en bakbunden död ryss i lastbilen?

Nej. Bara någon som är död.
Citera
2024-08-09, 18:29
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Kanske inte. Om man inte fixar en kortare frontlinje, vad gör att man skulle klara en längre?
Gräver man ner sig på ett nytt ställe är man ju försvarare, och det är något helt annat än att behöva avancera.
Citera
2024-08-09, 18:29
Medlem
Kaptagons avatar
Bilder på fler ryska POW i Kurskoffensiven.

https://x.com/NOELreports/status/1821929795778687260?t=OfMC91c8tAu-ZZjf2ee5hQ&s=19

https://x.com/Azovsouth/status/1821933560372019395?t=a9RQ1eiwWGb8Z1HkS-wOIw&s=19
Citera
2024-08-09, 18:32
Medlem
Citat:
Kanske inte. Om man inte fixar en kortare frontlinje, vad gör att man skulle klara en längre?

Ukraina tjänar på att man gör en längre frontlinje för de var redan från börja tvungna att ha trupper längs med hela gränsen. Detta har Ryssland kunnat strunta i eftersom de antog att Ukraina aldrig skulle gå in i Ryssland.

Trots att rysk-ukrainska soldater gjorde en räd för längesedan in i Ryssland så valde ryssarna att bara ha lite bemanning längs med gränserna.

Så med en längre frontlinje så är det definitivt ryssarna som får problem för nu behöver de mer soldater och militär material, medan Ukraina redan har allt på plats.
Citera
2024-08-09, 18:32
Medlem
Kursk oblast med en yta på 29 800 km² och en befolkning på cirka 1,1 miljoner invånare
skall alltså hållas av några tusen ukrainska soldater.
Hur fan tänkte Zelinsky här?
Citera
2024-08-09, 18:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Någon som sett ryska kommentarer från soldater som befinner sig i ockuperade Ukraina? Funderar lite på vad de tänker om att sitta i en skyttegrav och se sitt land attackeras, medan man själv knappt kan sticka ut huvudet utan att få en drönare på sig. Känslan av att vara på fel plats.
Precis så och känslan hos dem när de fattar att Ukrina kapar försörjning så de kommet bli utan vodka.
Ingen kunde väll tro att ryssens försvar var så dåligt.
Citera
2024-08-09, 18:34
Medlem
Citat:

Tydligen är Ukraina ganska bra på att hålla linjerna efter ryzzfans attack. Ni har inte tagit många km2 sista halvåret.
Däremot är ni nakna vid alla era gränser typ kejsarens nya kläder.
Varför stångas med en köttmur när man kliva in en bit bort där dörren står på vid gavel?

Önskar att Georgien med fler skulle ta tillbaka sitt rättmätiga land.
Citera
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Gräver man ner sig på ett nytt ställe är man ju försvarare, och det är något helt annat än att behöva avancera.

Jag förstår. Kursk är ju ganska platt har jag för mig, så svårt att försvara?
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Vet inte varför du går bananas som en galning.
Ukraina tar territorium i ryzzland för att dom bedömer det taktiskt rätt.
Möjligt, eller så utför de ryska rövartåg mot beställning, beroende på hur man vill se det. Det är underförstått att väst vill att vapnen används så det är antagligen såhär väst vill att de ska användas.

Det är bara ett problem, det är en högriskoperation som kan resultera i ett bakslag för den övergripande strategin att störta putin. Det ser ut som att putin stärks, särskilt om han svarar adekvat på zelenskys provokation.
Eftersom zelenskys provokation verkar ha självdött utan att några taktiska mål uppnåtts eller att putin försvagats är det ganska säkert, i nuläget verkar denna aktion ha varit ett mindre självmordsuppdrag som inte uppnått något av strategiskt värde.

Citat:
Vad du förstår och drar för slutsatser skiter dom flesta av oss i.
Budanov och Zelensky skulle småle åt ditt befängda ömsom snyftande och ifrågasättande.
Gilla läget putte startade ett krig för att berika sig själv och sina oligarker. Nu är det hos er.

Ta ett bloss på pipan och lugna ner dig, surgubbe!
Senast redigerad av Eurypterida 2024-08-09 kl. 18:40.
Citera
2024-08-09, 18:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2024-08-09, 18:37
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Tydligen är Ukraina ganska bra på att hålla linjerna efter ryzzfans attack. Ni har inte tagit många km2 sista halvåret.
Däremot är ni nakna vid alla era gränser typ kejsarens nya kläder.
Varför stångas med en köttmur när man kliva in en bit bort där dörren står på vid gavel?

Önskar att Georgien med fler skulle ta tillbaka sitt rättmätiga land.

Är dom? Rysslands tydliga strategi är att förstöra deras militära förmåga och det gör man i Donbass. Att göra en offensiv som Ukraina gör nu lär visa sig som ett allvarligt tankefel.
Citera
2024-08-09, 18:38
Medlem
Citat:

Kursk är en jättebra plats för rörlig krigsföring. Speciellt som där inte finns några större minfält (ännu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in