2024-08-09, 17:26
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Nej, Rysslands ekonomi är en krigsekonomi för tillfället. De kan inte ställa om till civilekonomi eftersom för många unga har antingen dött, flytt eller skadats. Ryssland är i starkt behov av invandring.

Vinner inte Ryssland och tar över Ukrainas befolkning, kommer de sakna arbetskraft för att ställa om. Kriget måste fortsätta.

De kan inte förlora. De kan vara vinna. Vinner Ryssland måste de fortsätta mot Moldavien. Punkt!
Dumheter. Vem har lurat i dig det där? Patrik Oksanen?

Ryssland har nästan 150 miljoner invånare. Man har förlorat kanske ett par hundratusen personer i Ukraina, mestadels reservister och icke önskade tredje klassens samhällsmedborgare. Eller som ni ukrotroll brukar kalla dem, homosexuella mongoler och straffångar. Det enda avtrycket i den ryska folkbilden det här kriget har gjort är att det är färre förbrytare ute på gatorna och att den illegala försäljningen av Krokodil har gått ner.

Men jag förstår naturligtvis att ni ukrotroll måste hålla narrativet igång att ”efter Ukraina är det något annat land och sedan är det Baltikum och Gotland”. Det är på den lögnen hela er russofobi hänger.
Citera
2024-08-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Hur tänker du nu? Karl XII, Napoleon och Turkiet har väl i vart fall anfallit Ryssland? Även om Karl XII också bara var ett försvarskrig.
Det som är Ryssland idag är spillrorna av en kommunist diktatur 1992, allt före detta datum är historia som tillhör historien. Kulturellt och intellektuellt något helt annat än Tsar Ryssland som försvann 1918. Man har bara återanvänt namnet i något patetiskt försök att återkoppla med historiken. Kommunisterna utplånade det som var Ryssland. Lika lite som Italien skulle kunna bli en stormakt igen genom att kalla sig Rom är dagens "Ryssland" ett arv från Tsardömet eller för den delen dess föregångare Mongol väldet.
Citera
2024-08-09, 17:32
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Och där började konspirationerna att flöda, i vanlig ordning från er proryssar. Det slår aldrig fel.
Är det en konspirationsteori att zelensky vill ha regimbyte i ryssland? Han skickade igår fram en PR-snubbe som rättfärdigade att skrämma ryska civila för rädslan ska leda till att de inte vågar stödja putin men att de vågar störta honom.

Det är inte så det fungerar. När folket är rädda vänder de sig till staten för säkerhet. Eftersom säkerhet är statens specialitet så stärks staten. Detta är väl känd mekanism.
Citera
2024-08-09, 17:35
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Frågan är bara vilken fred det blir, och hur länge.
Det är onekligen frågan. Om väst slutar tönta runt och skickar en rännil av sina överskottslager tror jag Ryssland får det svårt vid förhandlingsbordet.
Citera
2024-08-09, 17:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Här dönar BMP från 22 brigaden för någon dag sedan.
https://x.com/alexcmhwee/status/1821353454465397101
Nej, videon är från Mariupol 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Det är onekligen frågan. Om väst slutar tönta runt och skickar en rännil av sina överskottslager tror jag Ryssland får det svårt vid förhandlingsbordet.
Plus om ett antal av Natos F16-piloter tar "semester" och flyger sortier över Ukraina och in i Ryssland.
Senast redigerad av Xelious 2024-08-09 kl. 17:37.
Citera
2024-08-09, 17:38
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ryssland har presenterat vilka villkor som gäller för fred.
En fredsförhandling där annat än ukrainsk eller rysk kapitulation diskuteras ligger inte på bordet.
Citera
2024-08-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Är det en konspirationsteori att zelensky vill ha regimbyte i ryssland? Han skickade igår fram en PR-snubbe som rättfärdigade att skrämma ryska civila för rädslan ska leda till att de inte vågar stödja putin men att de vågar störta honom.

Det är inte så det fungerar. När folket är rädda vänder de sig till staten för säkerhet. Eftersom säkerhet är statens specialitet så stärks staten. Detta är väl känd mekanism.

Nej, just det har jag inte hävdat är en konspirationsteori, Zelensky och väldigt många andra vill nog gärna se att Putin blir avsatt och Ryssland får en ljusare framtid istället för att bli isolerat i många, många år framöver. Däremot yrar du om Zelenskys "checkar från Washington" bland annat, vilket såklart är en konspirationsteori.
Citera
2024-08-09, 17:40
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nej, just det har jag inte hävdat är en konspirationsteori, Zelensky och väldigt många andra vill nog gärna se att Putin blir avsatt och Ryssland får en ljusare framtid istället för att bli isolerat i många, många år framöver. Däremot yrar du om Zelenskys "checkar från Washington" bland annat, vilket såklart är en konspirationsteori.
Det är ingen konspirationsteori att zelensky får checkar från washington. Har du missat hur miljarderna rullar in? Zelensky och washington är bästa kompisar!
Citera
2024-08-09, 17:43
Medlem
Citat:
Vi vill inte förhandla nu är målet avsluta ryzzar
Citera
2024-08-09, 17:45
Medlem
Citat:
Det är ingen konspirationsteori att zelensky får checkar från washington. Har du missat hur miljarderna rullar in? Zelensky och washington är bästa kompisar!

Putin miljarder, är dessa från hårt hederligt arbete eller stöld från den ryska befolkningen genom korruption?
Citera
2024-08-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ryssland har presenterat vilka villkor som gäller för fred.
En fredsförhandling där annat än ukrainsk eller rysk kapitulation diskuteras ligger inte på bordet.
Våra vilkor är att ni går ned på knä och blir våra slavar tills ni vet hur man beter sig.Jag förutspår att ryssarna jobbar hos oss för svältlön som jon.
Citera
2024-08-09, 17:47
Medlem
Citat:

Jepp, det har jag missat. Bifoga gärna några källor som bekräftar dina påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in