2024-08-09, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Pizzerior tjänar på att folk är lata och hungriga. Det går ju typ 3 pizzerior per invånare i alla städer, så du behöver ju inte gå längre än 5 min för att handla.
Lata och dumma utan känsla för kvalité. Har man ätit skit hela livet kanske man inte uppfattar att det är skit?
Citera
2024-08-09, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Araber och andra grupper som inte har anning om hur en pizzia skall smaka har tagit över.

Kör dom både pizzia och Kebab, vänd i dörren.
Juggar och greker var dom sista som kunde baka pizza helt ärligt. Dom gör annat nu.

Vill inte stödja babbarna.
Citera
2024-08-09, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Juggar och greker var dom sista som kunde baka pizza helt ärligt. Dom gör annat nu.

Vill inte stödja babbarna.

Smaka inte ens gott. Kebab skall man se upp med ,det är cancer framkallade.
Citera
2024-08-09, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Smaka inte ens gott. Kebab skall man se upp med ,det är cancer framkallade.
Det var nog i början av året senast jag åt en pizza. Gillar mer en god planka eller en nice lokal thai (ingen chopchop!) priset är liksom samma eller billigare speciellt thaimaten trots att råvarorna är dyrare och rätten betydligt godare. Eller dagens lunch någonstans folk väljer skräp när det finns andra valmöjligheter.
Citera
2024-08-09, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det var nog i början av året senast jag åt en pizza. Gillar mer en god planka eller en nice lokal thai (ingen chopchop!) priset är liksom samma eller billigare speciellt thaimaten trots att råvarorna är dyrare och rätten betydligt godare. Eller dagens lunch någonstans folk väljer skräp när det finns andra valmöjligheter.

Många pizzior har problerm med kvalitén.. Den lokal thai kiosken har mejh som stamkund. Dom har en schysst attityd och dom är vänliga. Går man till den lokal pizzieran möter man en vresig arab.
Citera
2024-08-09, 16:33
Medlem
Jag brukar säga att de ska pressa vitlök innan gräddning då smakar det iaf
Citera
2024-08-09, 16:39
Medlem
Antivalents avatar
Gäller att hitta rätt restauranger
Citera
2024-08-09, 16:40
Medlem
Åk till Jönköping med omkringliggande städer så får ni god pizza. Det råder stor konkurrens och ingen har råd att servera en pizza med dåligt med topping.
Varje gång som vi kommer till Jönköping så käkar vi kebabpizza med kebabsås inte ngn jävla äcklig bearnaisesås till utan riktig sås.
Jönköpings pizzabagare är stolta över sin pizza kultur.

Faktiskt bästa pizzeriorna finns i Jönköping förutom en pizzeria som ligger i Filipstad som hade en top 10 kebab i bröd väldigt jämförbar med valfri pizzeria i Jönköping.
Citera
2024-08-09, 16:42
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
När jag var liten/yngre minns jag att oregano var en given sak som strösslades på pizzorna. Nu har i princip alla pizzerior slutat med det och man måste nämna det när man gör sin beställning. Inget som stör mig, men kanske därför de upplevs som äckliga av vissa?

Bristen på oregano är den avgörande faktorn för mig, tidigare köpte jag kanske 1-2 pizzor i månaden numera blir det väl ungefär så många om året.
Citera
2024-08-09, 16:50
Medlem
min närmaste pizzeria fick nya ägare för lite över 1 år sen ändå godare pizzor 109 kr för en med papperoni bacon ock mögelost inte så dyrt kanske men när jag kom in på placet senast fanns det ingen där .efter jag väntat ca 10 minuter dyker det en gubbe han hade varit i källaren beställer min pizza ock tänkte göra ett toabesök väldigt skitigt ,lyset funkar ej , dörrhandtaget ock låset hänger löst från dörren bestämmer mig för att pissa med öppen dörr efter det brukar jag köpa en stor dr oekers pizza på butiken en halva åt gången brukar jag grädda med lite extra ost mm en portion ca 25 kr tror även att det är mycket bättre hygien på frys pizzorna
Citera
2024-08-09, 16:55
Medlem
Också reagerat på det, 30-40% dyrare än för några år sedan och mycket sämre ingredienser.

Att svenskar hållt dessa sunkiga turkhak vid liv såhär länge är egentligen ett mysterium.
Citera
2024-08-09, 16:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Åk till Jönköping med omkringliggande städer så får ni god pizza. Det råder stor konkurrens och ingen har råd att servera en pizza med dåligt med topping.
Varje gång som vi kommer till Jönköping så käkar vi kebabpizza med kebabsås inte ngn jävla äcklig bearnaisesås till utan riktig sås.
Jönköpings pizzabagare är stolta över sin pizza kultur.

Faktiskt bästa pizzeriorna finns i Jönköping förutom en pizzeria som ligger i Filipstad som hade en top 10 kebab i bröd väldigt jämförbar med valfri pizzeria i Jönköping.
Alla pizzerior i Sverige köper sina ingredienser från samma grossister. Det spelar ingen roll om det är Jönköping eller något annat, du kommer få samma skinka på pizzan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in