2024-08-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Vem tar ombytes kläder med sig om det nu skulle vara så att dom bara skulle spöa och förnedra E.
Vilket jag inte tror dom skulle göra.

Jag tror inte dom hade några ombytes kläder med sig.

Dom kanske? Jag vet inte det är vad jag tror.

Tror dom planerat detta, både innan och efter hon dog. R var i stan innan morse hon kan förberett.
Citera
2024-08-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hon säger något till BO när hon tar fram påsen.
Lät som att "stoppa något i den".
Kunde inte lyssna mer än en gång för att E's ångest är fruktansvärt att höra.

Kanske någon annan som kan fylla i bättre vad som sades där med påsen?
R säger:
"Emilia, jag svär jag svär att jag har en påse redo om du lägger din.." Sen börjar horan från Irak att prata så det är väldigt svårt att höra.
Citera
2024-08-09, 13:37
Medlem
Citat:
Eller skyldig till skyddande av brottsling om hon tex tvättat blodiga kläder.
Säkerligen både och.
Citera
2024-08-09, 13:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Vem tar ombytes kläder med sig om det nu skulle vara så att dom bara skulle spöa och förnedra E.
Vilket jag inte tror dom skulle göra.

Jag tror inte dom hade några ombytes kläder med sig.

Nej inte dom kanske, men E hade ju ombyten med i sin bag.
Tror ni dom tog på sig dom, alltså stal hennes kläder efter mordet?
Så borde vara deras egna blodiga kläder i bagen dom dumpade.
Citera
2024-08-09, 13:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
R säger:
"Emilia, jag svär jag svär att jag har en påse redo om du lägger din.." Sen börjar horan från Irak att prata så det är väldigt svårt att höra.

Mm undrar också vad som inte uppfattades.

Med tanke på att E var bunden - vad specifikt ville då R att E skulle lägga i påsen som hon själv inte lätt hade kunnat ta ifrån/av henne?
Inte logiskt.
Citera
2024-08-09, 13:42
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om det stämmer med tidigare utlagda bilder av en polishämtning av R.
Så ringde mamman (som inte har vårdnaden om R) efter hämtning av R vid en tidigare rymning, pappan var tokig på henne, gick i klinch & filmade de 6 poliserna samt skrek om övervåld.
Mja, så tror inte hon är den som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Pappan har ju skyddat henne tidigare, försvarat henne & försökt upphäva SIS beslutet.

Det stämmer, jag som la ut bilderna - screenshots från ett filmklipp då Raffe greps förra året utanför mammans bostad.
Citera
2024-08-09, 13:45
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Så kan dom ha gjort, men tvivlar på att dom haft ombyteskläder med sig.
Senvet inte jag hur dom har gått. Om dom gått centralt eller bakgator.

Jo fast om det skulle vara en "sleepover" så är det kanske inte orimligt att de "sagt" de ska sova i vagnarna för att vara ostörda- speciellt om de nu skulle dricka och träffa andra.

Så de kan ju haft ombyte i någon väska.
Tror inte de direkt kom bärandes på silvertejpen, handskarna och knivarna för allas åskådning.
Citera
2024-08-09, 13:45
Medlem
Citat:
Fast vad är sannolikheten att två blodiga ungdomar promenerar genom Landskrona?

Är det inte mer troligt att de torkade av sig, bytte kläder i en av vagnarna (som undersöktes) för att sedan dumpa allt det inuti E's sportsbag och göra sig av med den i hamnbassängen?

Om de haft med sig ombyte låter detta som ett troligt scenario

Citat:
Så kan dom ha gjort, men tvivlar på att dom haft ombyteskläder med sig.
Senvet inte jag hur dom har gått. Om dom gått centralt eller bakgator.

Jag tror inte heller att de hade ombyte med sig. Iaf R hade ju mörka kläder och blod syns väl inte mycket på mörka kläder, speciellt inte i mörker. Och om iaf R hittar bra i stan så kan de ha gått bakgator hemåt.
Citera
2024-08-09, 13:47
Medlem
Citat:
Mm undrar också vad som inte uppfattades.

Med tanke på att E var bunden - vad specifikt ville då R att E skulle lägga i påsen som hon själv inte lätt hade kunnat ta ifrån/av henne?
Inte logiskt.
ja men de pratade ju en massa strunt och osammanhängande också, så de kanske egentligen menade att de skulle lägga nånting i påsen.
Citera
2024-08-09, 13:50
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Om de haft med sig ombyte låter detta som ett troligt scenario

Jag tror inte heller att de hade ombyte med sig. Iaf R hade ju mörka kläder och blod syns väl inte mycket på mörka kläder, speciellt inte i mörker. Och om iaf R hittar bra i stan så kan de ha gått bakgator hemåt.

Fullt rimligt.
Men som någon skrev - om de träffat aortan - så bör väl blodet ha sprutat ut, speciellt med E's puls och adrenalinpåslag.
Om någon satt över henne då borde väl den fått blod över ansiktet med?
Eller kanske inte..
Ingen Dexter direkt.
Citera
2024-08-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om det stämmer med tidigare utlagda bilder av en polishämtning av R.
Så ringde mamman (som inte har vårdnaden om R) efter hämtning av R vid en tidigare rymning, pappan var tokig på henne, gick i klinch & filmade de 6 poliserna samt skrek om övervåld.
Mja, så tror inte hon är den som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Pappan har ju skyddat henne tidigare, försvarat henne & försökt upphäva SIS beslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Det stämmer, jag som la ut bilderna - screenshots från ett filmklipp då Raffe greps förra året utanför mammans bostad.

Ser att det är hennes pappa o platsen är Viktoriagatan/Tranegatan precis utanför mammans port.

Så ingen behöver tvivla på att bilden inte har med R att göra.
Citera
2024-08-09, 13:57
Medlem
Citat:
Fullt rimligt.
Men som någon skrev - om de träffat aortan - så bör väl blodet ha sprutat ut, speciellt med E's puls och adrenalinpåslag.
Om någon satt över henne då borde väl den fått blod över ansiktet med?
Eller kanske inte..
Ingen Dexter direkt.

Vill man få bort blodet från ansiktet kan man nog göra på flera sätt; ett är att gnugga bort med saliv, ett annat är att gå till en hamnbassäng, eller om det finns vatten ännu närmare. Eller så kan man väl gå med nedsänkt huvud och leka full, bara fantasin sätter gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in