Citat:
Som sagt ni som vill påskina att ni är "Neutrala" i denna konflikt har förvånansvärt ofta en lösning som går ut på att ryzzland bör få göra som de vill utan något motstånd eller opposition.
Vi vuxna som anser att internationella avtal och gränser samt fria länders suveränitet ska respekteras håller inte med er, Vi är beredda att stötta Ukrainas rättigheter med vad som krävs oavsett hur mycket det kostar.
Ryzzland kan ju inte ens försvara sina egna erkända gränser längre - är det inte lika bra att de ger upp och söker fredsförhandlingar så de kan spara ryzzka liv?
Vi vuxna som anser att internationella avtal och gränser samt fria länders suveränitet ska respekteras håller inte med er, Vi är beredda att stötta Ukrainas rättigheter med vad som krävs oavsett hur mycket det kostar.
Ryzzland kan ju inte ens försvara sina egna erkända gränser längre - är det inte lika bra att de ger upp och söker fredsförhandlingar så de kan spara ryzzka liv?
Jag är absolut förespråkare av att internationell rätt skall efterföljas, där av skall Ryssland lämna tillbaka de delar man olaglig ockuperar. Men jag är inte naiv och korkad. Skall vi försöka va lite realistiska och lösa denna konflikt innan varannan ukrainare samt ryss blir en komposthög ute på någon åker så måste vi se på realistiska alternativ, så lämnar vi önsketänkandet åt alla tokstollar här på FB. Fredsförhandlingar är jag helt öppen för, men eftersom att Ryssland redan nekat Ukrainas fredsförslag som helt orealistiska så utesluter jag det alternativet som sannolikt. Dock så kan det i framtiden skrivas om så att båda sidor kan leva med ett avtal. Exakt hur detta avtal ser ut vet jag inte, och jag bryr mig inte. Målet är att få stopp på kriget så fort det går innan det eskalerar till något mycket värre