2024-08-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Som sagt ni som vill påskina att ni är "Neutrala" i denna konflikt har förvånansvärt ofta en lösning som går ut på att ryzzland bör få göra som de vill utan något motstånd eller opposition.

Vi vuxna som anser att internationella avtal och gränser samt fria länders suveränitet ska respekteras håller inte med er, Vi är beredda att stötta Ukrainas rättigheter med vad som krävs oavsett hur mycket det kostar.

Ryzzland kan ju inte ens försvara sina egna erkända gränser längre - är det inte lika bra att de ger upp och söker fredsförhandlingar så de kan spara ryzzka liv?

Jag är absolut förespråkare av att internationell rätt skall efterföljas, där av skall Ryssland lämna tillbaka de delar man olaglig ockuperar. Men jag är inte naiv och korkad. Skall vi försöka va lite realistiska och lösa denna konflikt innan varannan ukrainare samt ryss blir en komposthög ute på någon åker så måste vi se på realistiska alternativ, så lämnar vi önsketänkandet åt alla tokstollar här på FB. Fredsförhandlingar är jag helt öppen för, men eftersom att Ryssland redan nekat Ukrainas fredsförslag som helt orealistiska så utesluter jag det alternativet som sannolikt. Dock så kan det i framtiden skrivas om så att båda sidor kan leva med ett avtal. Exakt hur detta avtal ser ut vet jag inte, och jag bryr mig inte. Målet är att få stopp på kriget så fort det går innan det eskalerar till något mycket värre
Citera
2024-08-08, 22:10
Medlem
Putin är så svag, fattar inte att han överlevt så länge. Hämtar styrkor i Afrika , stormakt jovisst…
Citera
2024-08-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag är absolut förespråkare av att internationell rätt skall efterföljas, där av skall Ryssland lämna tillbaka de delar man olaglig ockuperar. Men jag är inte naiv och korkad. Skall vi försöka va lite realistiska och lösa denna konflikt innan varannan ukrainare samt ryss blir en komposthög ute på någon åker så måste vi se på realistiska alternativ, så lämnar vi önsketänkandet åt alla tokstollar här på FB. Fredsförhandlingar är jag helt öppen för, men eftersom att Ryssland redan nekat Ukrainas fredsförslag som helt orealistiska så utesluter jag det alternativet som sannolikt. Dock så kan det i framtiden skrivas om så att båda sidor kan leva med ett avtal. Exakt hur detta avtal ser ut vet jag inte, och jag bryr mig inte. Målet är att få stopp på kriget så fort det går innan det eskalerar till något mycket värre
"Jag vet inte hur avtalet ser ut men detta är det enda realistiska(TM) alternativet!" Hör du inte hur förståndshandikappat det låter? Edit: Speciellt som det är helt innehållslös då ja, *givetvis* kommer kriget sluta med avtal av olika former. Det är vägen dit du inte verkar ha några begrepp om.
Citera
2024-08-08, 22:11
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Klart de kan protestera, men de vågar inte. Ryssar är ett fegt folk som sen århundraden böjt sig för olika diktatorer.

Ryssarna verkar mer intresserade av stabilitet än ekonomisk utveckling och frihet.
Synd, att dom alltid ska hålla på med repressiva diktaturer. Ryssland verkar vara ett vackert land
Citera
2024-08-08, 22:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nog för att jag har förstått att det är nåt fel i generna på ryssar men att de skulle vara så här dåliga det förvånar mig faktiskt.

Nu fattar man att de måste dopa sig i sport för att vinna.

Ryssen -ryssar ÄR odugliga rent generellt, åtminstone männen, tjejerna är dom som håller upp landet.
Den enda sport dom duger till utan doping och fusk är ishockey.
Vi har delvis gått på våra egna myter om den stora starka björnen, den är genomfalsk.
Citera
2024-08-08, 22:12
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Nu har det gått två och ett halvt år sedan invasionen började. Jag har inte örnkoll på allt back and forth, och man hör mycket motstridiga rapporter - Twitter/X är ju en djungel deluxe där det är svårt att veta vem och vad man kan lita på.

Ni som har koll, ungefär hur mycket tror ni Putin ångrar det beslut han tog för två och ett halvt år sedan? Eller är han nöjd så länge jobbet blir gjort, oavsett hur lång tid det tar?
Citera
2024-08-08, 22:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Lite märklig strategi och ta krigsfångar i ryssland men inte säga att man gjort det. Vad ska man med fångarna till om inte för att växla krigsfångar?
Kanske lär märkas vem som tog dom ändå?

Det är inte strategi, och båda länder gör likadant, och visst kan de senare utväxlas om dessa verkligen vill tillbaka till Ryssland.
Citera
2024-08-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ryssarna väljer att sätta in wagner pmc som just nu är i Mali, detta tyder på att det finns inga reserver enligt militära analytiker. Varför sätter man in soldater som befinner sig längst bort dvs är i Afrika?
Jo man har inget annat att sätta in.

En kvinna grät i ryssland då hennes hus förstörts JA så har hundratusentals Ukrainare haft det i 2,5 år! Vissa behöver vakna och det brutalt.

Blev också något förvånad över att Wagner kallas hem från Mali. Sedan kan man förstås fundera på hur många soldater det kan vara fråga om.

Bara för en vecka sedan blev Wagners också utsatta för en massaker där nästan 100 dödades.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Nu har det gått två och ett halvt år sedan invasionen började. Jag har inte örnkoll på allt back and forth, och man hör mycket motstridiga rapporter - Twitter/X är ju en djungel deluxe där det är svårt att veta vem och vad man kan lita på.

Ni som har koll, ungefär hur mycket tror ni Putin ångrar det beslut han tog för två och ett halvt år sedan? Eller är han nöjd så länge jobbet blir gjort, oavsett hur lång tid det tar?
Putin är en mongolhövding. De ångrar inget. De tror på ödet, predestination. Att det var menat bli som det blir. Ryssar har det i generna och förstöra och attackera andra. De kan inte bygga sitt eget land. Ryssland är en hög med skit.

Ukraina verkar nu ha lyckats dra ryska trupper från Ukraina till Ryssland.
https://x.com/TOGAjano21/status/1821609610392072287
Citera
Medlem
fernebos avatar
Om det stämmer att staden Sudzha har intagits, så lär den sista gaskranen till Europa vara avstängd. Kan bli jobbigt för de få länder som har fortsatt importera rysk gas.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Underrättelsefiasko av sedvanlig art:

Rysk militär underrättelsetjänst hade observerat sammandragning av ukrainska styrkor i trakterna av Sumy sedan två veckor tillbaka. Informationen stannade dock hos generalstaben och dess chef general Gerasimov, som bedömde uppgifterna som ointressanta. Ingen information överhuvudtaget nådde Kreml och president Putin; inga förberedande åtgärder vidtogs.

Anonyma ryska källor till Bloomberg News: https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-08-08/russia-calls-kursk-emergency-after-kyiv-sends-troops-over-border
Senast redigerad av Ken Dryden 2024-08-08 kl. 22:20.
Citera
2024-08-08, 22:20
Medlem
Storstark68s avatar
Såg på nyheterna en kvinna i Kursk som grät över sitt sprängda hus. Fy fan vad jag njööööööt av att se den ruttna ryzzslampan lida! Nästa gång borde de gulblå grabbarna ta med sej fittorna och spela klädpoker några timmar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-de-kan-ligga-bakom-pastadda-anfallen-i-kursk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in