2024-08-08, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Driver du med oss?

Kadyrovs getknullare var de första som flydde.
Citera
2024-08-08, 19:49
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jodå, över 4 minuter gnäll.

Ultimate vatnik tears from Sudzha
https://x.com/Teoyaomiquu/status/1821592854856417294

Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Dom ber till Putin

Ha! Vilket patetiskt snyftande. De ser inte särskilt utsatta ut. "Vissa var tvungna att ge sig av i bara t-shirts" säger snubben i t-shirt.
Citera
2024-08-08, 19:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jävla rysspack, dom har 0 sympati från mig eller nån annan med en själ.
Det är ju bara civila ryssar som just förlorat allt de äger och gråter lite för den sakens skull.
Citera
2024-08-08, 19:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Jag tror Ryssland kommer bli ett land ännu mer i periferin om man snackar inflytande minus skrajsenhet att någon trots allt kan få för sig att atombomba skiten ur en. Tror Putin är för rationell, och han döljer det sämre nu som 70+.

ja där är vi överens på helt lång sikt.

Jag menade på kort sikt, det är vad jag uppfattar att tråden handlar om.
Citera
2024-08-08, 19:52
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Min tanke också…eller så är det ett sött att påverka den ryska hemma opinionen, ingen i Moskva eller St:Petersburg bryr sig om en fattig nedsupen skuldsatt halvmongol dör för ryssland, efter han anmält sig som frivillig till kriget i Ukraina. Men när deras egna söner som gör värnplikten i Kursk stryker med blir det en annan ton i tunnan.

Whynotboth.gif

Som vanligt i det här kriget är det svårt att dra några rationella slutsatser. Faktum är dock av de två stridande parterna så är det bara en som lyckats utnyttja motståndarens strategiska svagheter genom snabba manövrar som ändrat spelplanen dramatiskt på kort tid och det är inte Ryssland.
Citera
2024-08-08, 19:53
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Finns det någon möjlighet för Ukraina att slå till mot flanken eller baksidan på de ryska trupperna i Kharkiv med den här manövern?

Absolut. Det finns inget som hindrar dem att vika av söderut när de väl tagit sig igenom de ryska försvarslinjerna. Jag skulle dock tro att målet inte är att göra så utan att tvinga ryssarna att avsluta offensiven och tvinga dem att flytta trupper och därmed försvaga fronten. Jag tror att vi bara har sett början på vad som kommer att bli en större offensiv. Ukraina väntade bara på att ryssarna skulle köra slut på sig själva. De har lurat alla, inte bara ryssarna utan också sina allierade och svensk media om hur dåligt kriget går. I själva verket har de hållit ryssarna stången och i god ordning retirerat med rätt små förband och bara väntat på rätt tillfälle..
Citera
2024-08-08, 19:55
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ja där är vi överens på helt lång sikt.

Jag menade på kort sikt, det är vad jag uppfattar att tråden handlar om.

Jävlas på rysk mark tror jag helt klart har en positiv effekt.
Citera
2024-08-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det var ju samma när Prigozjin med sitt följe luffarsoldater tågade mot Moskva. Ryssarna hade inget att sätta emot på egen mark. Rosgvardija är på det hela taget ett skämt. Lustigt initiativ alltihopa faktiskt, jag hoppas de går långt.

Det var ju en viss skillnad då flertal tog parti för prigge.
Tror inte ryska befälhavare/styrkor skulle gå i säng med Ukrainas styrkor.

Bara en reflektion
Citera
2024-08-08, 19:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Ryska försvarsministern har gått ut med uppgifter om ukrainska förluster, vad menar du med inga officiella siffror? kan det bli mer officiellt än försvarsministern aaaa nu kommer jag bli kallad för Rysstroll

Jag har inte skrivit ett spår om officiella siffror - jag skrev om bekräftade siffror. Det är en helt annan sak.

Citat:
Alla skriker här hur dom hatar Putin, lite vet dom att det finns krafter som vill använda alla vapen Ryssland har mot ukraina. Nu försvagas Putin och de som vill ha riktigt hårda tag får mer gehör, vi får se om Putin tvingas ge efter och utradera ukraina.

Att hata Putin förefaller som en rimlig känslostämning. Av det följer förstås inte att det inte kan stå ännu värre figurer i kulisserna och vänta. Dessa måste veta att Väst kan och vill slå tillbaka om ryssarna är dumma nog att ta till det värsta de har.
Citera
2024-08-08, 19:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ja, precis. Det var ju till slut Lukashenka som fick förhandla fram en lösning på situationen. Putin själv verkade inte klara av att förmå Wagner att sansa sig.

Apropå Luka ska det bli intressant att se om Putin försöker aktivera försvarsavtalet med Vitryssland. Risken är väl att det får honom att se svag ut.
Citera
2024-08-08, 19:57
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är ju bara civila ryssar som just förlorat allt de äger och gråter lite för den sakens skull.

De var säkert jätteledsna över alla civila ukrainare som förlorat familj och egendom i Putins lilla specialoperation över gränsen. Nu vet dom vad det innebär i praktiken. Kul att dom på allvar tror att Putin skulle bry sig ett skit om vad hänt några bybor ute på vischan i Ryssland.
Citera
2024-08-08, 19:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
De var säkert jätteledsna över alla civila ukrainare som förlorat familj och egendom i Putins lilla specialoperation över gränsen. Nu vet dom vad det innebär i praktiken. Kul att dom på allvar tror att Putin skulle bry sig ett skit om vad hänt några bybor ute på vischan i Ryssland.
Ukrainska civila har också gråtit och förlorat sin egendom och snart kommer vi alla att gråta och förlora vad vi äger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in