2024-08-08, 19:38
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Få filmer ute
men det rapporteras of massor ..det finns åtminstånde något hundratal på filmer
sök o du skall finna...dock är det inte alla som vill veta ex rysstroll med ny reggade konton här
https://www.youtube.com/watch?v=qDrj50m64JY

Du har inget med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du menar att vi har fler såna här attacker på G?
Putins 3-dagars SMO är nu inne på tredja året och nu börjar Ukraina slå tillbaka på rysk mark.
Det känns som det går jävligt illa för Putin nu...

Ja nu är det snart 3 dagar på Ukrainas SMO.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Två saker som jag tänker på: Ukraina får ett fotfäste i Ryssland har stor betydelse - eftersom rapporteringen hittills bara gällt Ukrainska territorier. Nu blir det en helt annan sak när rapporter även kommer från fronten i Ryssland.
Kan detta vara en långsiktig plan från väst? Att ta sig in i Ryssland, via Ukraina?

Och är det någon som vet vad ryska folket nu säger?

Plan från väst? Det är ju Ukraina som gått in i Ryssland.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Jo Putin har hela tiden uttalt hot om kärnvapen vid olika röda linjer.
Någon hade räknat och i dag är vi uppe i över 10 såna röda linjer.
Även om han nu vid de 3 senaste linjerna påpekat att "Jag Bluffar inte" Är det nog inte många som tror på Putin.

Tacksamt så länge han bluffar. Att civila ryssar dör, kan tänkas vara en ny gräns vars konsekvenser vi inte vet om. Än.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Frånvaron av ett kraftfullt svar från Ryssland efter så här pass lång tid tyder på att i princip all deras militära kapacitet numera är verksam i Ukraina. Knappast ett styrketecken.

Det var ju samma när Prigozjin med sitt följe luffarsoldater tågade mot Moskva. Ryssarna hade inget att sätta emot på egen mark. Rosgvardija är på det hela taget ett skämt. Lustigt initiativ alltihopa faktiskt, jag hoppas de går långt.
Citera
2024-08-08, 19:39
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Hur tänker du nu? Karl XII, Napoleon och Turkiet har väl i vart fall anfallit Ryssland? Även om Karl XII också bara var ett försvarskrig.

Sverige har också intagit Moskva tidigare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/De_la_Gardieska_f%C3%A4ltt%C3%A5get
Citera
2024-08-08, 19:40
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Om det stämmer att Ukraina gått in med flera brigader så känns det som att detta är ett sätt att komma runt de kraftigt befästa ryska positionerna på ukrainsk mark och istället anfalla ryssarna i ryggen. Riskfyllt och kanske svårt att klara logistik till ukrainska styrkor via ryskt territorium men men om de lyckas så är det en mästerdrag. Vi får väl se vad som händer
Min tanke också…eller så är det ett sött att påverka den ryska hemma opinionen, ingen i Moskva eller St:Petersburg bryr sig om en fattig nedsupen skuldsatt halvmongol dör för ryssland, efter han anmält sig som frivillig till kriget i Ukraina. Men när deras egna söner som gör värnplikten i Kursk stryker med blir det en annan ton i tunnan.
Citera
2024-08-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så vitt känt finns det ännu inga bekräftade förlustsiffror från någon sida under offensiven. Emkelelrtid är nog inte avsikten från ukrainsk sida att långsiktigt hålla området, försåvitt det inte går oväntat bra, förstås.

För allt vad vi vet ännu så länge, så är detta ett större raidföretag, med en början och ett slut. Det krävs nog ett ovanligt stort misslyckande från ryssarna för att de ukrainska styrkorna skall stanna kvar under en längre tid. Vid närmare eftertanke är det kanske inte helt orimligt ändå.

Ryska försvarsministern har gått ut med uppgifter om ukrainska förluster, vad menar du med inga officiella siffror? kan det bli mer officiellt än försvarsministern aaaa nu kommer jag bli kallad för Rysstroll

Alla skriker här hur dom hatar Putin, lite vet dom att det finns krafter som vill använda alla vapen Ryssland har mot ukraina. Nu försvagas Putin och de som vill ha riktigt hårda tag får mer gehör, vi får se om Putin tvingas ge efter och utradera ukraina.
Citera
2024-08-08, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Efter ha sett den senaste videon där Putin säger att man skall ge rubel till de som flyr, så ser det faktiskt väldigt illa ut. Har aldrig sett Putin så moloken samt rädd ut, vanligtvis släpper man ut videos på honom där han är den starke ledaren. Nu ser han ut som han har vaknat upp ur sin dagdrömmande dvala om hur Storryssland är det mäktigaste landet i vår tid och funnit att det bara var en önskande dröm som enbart lämnade en våttfläck på lakanet.

På det stora hela så är detta något helt nytt för den ryska militära-och politiska ledningen sen Wagnerupproret men på ett mycket större och allvarligare plan. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om ryska UD just nu ringer sig varma till USA och ber de att försöka stoppa den ukrainska framfarten. Man har blivit tagen på sängen och man vet om att all rysk trupp befinner sig i Donbas samt de man har tillgängligt är värdelösa värnpliktiga från Moskva och St Petersburg.

Precis som i Wagnerupproret så har man knappt något försvar inom Ryssland och man ser hur lätt de ukrainska förbanden förflyttar sig. Frågan är vad Ukrainas end-game är och hur långt de kommer gå?

En annan femma är att Rysslands röda linjer är skräp och deras tomma hot med kärnvapen är mest skrammel. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är så att Rysslands kärnvapenarsenalen är mer eller mindre ett luftslott med några få fungerande stridsspetsar.

Såg på Rapport nyss att mängder av ryssar ger sig inför Ukraina, lägger sig på mage och ger upp helt enkelt. Jag tror att de har fått nog av Putins fantasier om ett nytt Sovjet.
Citera
2024-08-08, 19:42
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jodå, över 4 minuter gnäll.

Ultimate vatnik tears from Sudzha
https://x.com/Teoyaomiquu/status/1821592854856417294
Jävla rysspack, dom har 0 sympati från mig eller nån annan med en själ.
Citera
2024-08-08, 19:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Spoilervarning: Det kommer inte gå så jäkla bra för Ryssland.

"Nu går det jätedåligt för Ryssland och för Pruttler."

Kom med vad du tror kommer hända istället. Tror du de tar Kursk? Tror du de springer hem igen till Ukraina? Tror du att de lyckas ta och hålla kärnkraftverket?
Citera
2024-08-08, 19:44
Medlem
Mindbusinesss avatar
Sudzha är en viktig järnvägsknut för ryssarna. Klipper Ukraina den får ryssen problem med logistiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in