Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Fast ja du har skrivit det men det pappan har hävdat är att han köpt en färdigutbildad assitanshundför 300 000kr.
Faktan är uppenbarligen att de anlitat Hh för att köpa en hund som de utbildar och utbildar sen de tillsammans för certifieringen. Det är en helt annan sak än köpa en färdigutbildad hund. I detta fall vilket inte framgått tidigare är att Essie köptes efter avtal med Hh och enligt deras avtal utbildade de Essie och A för att certifieras som ekipage
Det finns alltså en helt annan process och det betyder ju att familjen köpt hund av HH som utbildat de och därmed har avtalet tagit tid.
De är ganska stor skillnad på dessa processer särskilt kostnader
Det finns flera sätt att skaffa en assistanshund och jo det finns färdig utbildade assistanshundar som redan gjort alla tester som man köper och bara behöver tränas tillsammans och specialmomenten och bli certifierade men det är också det dyraste alternativet
Sen kan man göra så som jag tänkte
Jag hade min egen hund som jag valde att utbilda och tog då kontakt med en instruktör från SBK och gjorde upp en plan för att sedan utbilda med hjälp av henne och bli certifierade nu avbröt vi processen
Men det är klart man bli oense när man ser saker på helt olika vis och pratar om helt andra saker.
Så då har familjen helt enkelt valt att anlita HH för köp av både hund och utbildning och gått hela processen med hjälp av HH
3 olika sätt att göra det på.
Alltså, din okunskap och din ovilja att förstå gör det helt hopplöst att försöka diskutera med dig. Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat problemen med att du försöker tillgodogöra dig kunskaper på fem sekunder genom att googla, klippa och klistra och sen bara tvärvägra att lyssna på vad andra skriver.
Vi tar det väl ännu en gång då. Hundhjälpens hemsida, om assistanshundar.
Citat:
Våra tjänster
Vi erbjuder
Färdigutbildade assistanshundar*
Grundutbildade assistanshundar**
*Utbildad i alla obligatoriska moment samt de specifika moment (beroende på typ av assistanshund ex. diabetes, epilepsi osv.) för förarens behov.
**Utbildad i alla obligatoriska moment. Specialmomenten sker genom instruktion och delvis tillsammans med instruktör
Varje hund matchas och utbildas särskilt och speciellt till den person som den sedan skall flytta till. Vi har alltså inte några hundar ”som står” utan varje hund är noga utvald till ”sin” person. Utbildningen görs av erfarna dressörer och/eller instruktörer.
Alla instruktörer är certifierade från SBK/assistanshund som är den organisation som har regeringens uppdrag för kvalitetssäkring av hundar och instruktörer.
Att skaffa en assistanshund är en process som tar tid;
Första mötet
Min fetning och understrykning.
JA, dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en grundutbildad hund.
HH erbjuder inga andra alternativ! Antingen köper du en färdigutbildad hund eller så köper du en grundutbildad hund. Det framgår längst upp på hemsidan.
Dom har köpt en färdigutbildad hund. Dom har INTE köpt en hund som INTE är färdigutbildad. Tro faaan det!
Köper inte du färdiglagade pizzor när du köper hämtpizzor? Tror du alltså att dom har gjort den pizzan i förväg då, innan du ringer? Förstår du fortfarande inte liknelsen?
VARJE HUND MATCHAS och
UTBILDAS SÄRSKILT OCH SPECIELLT till DEN PERSON den
SEDAN skall flytta till.
De har INTE några hundar "som står". VARJE HUND är NOGA UTVALD till "SIN" person.
Jag har inte längre någon som helst förhoppning om att du skall förstå nu heller, men mer än så här kan jag nog inte göra.
Pappa har gett en helt korrekt förklaring och det han säger om tiden kan också vara helt korrekt!
Alla påståenden om att allt han säger skulle vara lögn är det som är lögn, skitsnack och rent förtal! Och du är den som mest av alla driver på dessa lögner, detta skitsnack och detta förtal, men dina helgalna totalt rabiata påståenden och inlägg!