2024-08-08, 16:55
Medlem
Så kan vi konstatera att det här med polishandräckning i djurskyddsärende stämmer.
Idag kom det en artikel på Land Lantbruk företag om ett tillslag med 5 gränspoliser och 2 polismän ute på en lantgård.
Så när jag skriver att det är troligt att polisen skulle vara med vid en kontroll hos A så är det sant. Detta eftersom djurskyddsinspektörer brukar ha med sig poliser till våldsamma personer.
Nu är den saken utredd.

3 år stämmer inte eftersom ingen framöver skulle sälja en assistenthund till PÖ o CÖ med anledning av vad som kommit fram. Fö köpte de en färdigutbildad hund som enbart skulle sluttränas m A o sedan certifieras så där var inga 3 års väntetid på Essie.
O nu när familjen begär ytterligare assistans visar det att något djur ABSOLUT inte ska finnas i kvinnans närhet.
Citera
2024-08-08, 16:58
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Men tanke på att det är pappan som är ägare till hunden så är det han som ansvarar för hunden. Hur menar du att han skulle kunna ha för ansvar på ett gruppboende. Han bor inte där...
Och hur menar du att personal på ett gruppboende skulle kunna finnas där och ta undan essie när A får sina utbrott. Hon har redan bitit bort en bit kött på en personal, tagit stryptag på en annan och hotat med sax. Menar du att personalen ska ta hand om en hund i detta också. Tänk lite. Hemma har hon dubbelassistans och söker utökat.

Du har alltså ingen aning, precis som jag trodde. Då vet vi det.

Sedan ser jag att du snackar ännu mer skit om en massa saker som du inte vet något om.
Riktigt illa att du håller en gravt autistisk flicka, "4-åring" som du kallar henne för, ansvarig för alla boende på ett gruppboende!
Citera
2024-08-08, 17:13
Medlem
Hur kommer det sig att de inte var ärliga med LSS boendet på Torggatan 9 om A diagnoser och komplexa problematik? Att förvänta sig att ett LSS boende ska ha erfarenhet och kompetens med det typ av problematik A har är väldigt verklighetsfrånvänt. Vanliga LSS boende brukar inte ha den typen av kompetens eller den möjligheten att hantera utåtagerande våldskapital. Om de hade fått korrekt information om A komplexaproblematik först hade de kunnat bemöta behoven enklare och då kanske A hade sluppit flytta hem med massa assistenter utan varit i rätt miljö på rätt typ av boende och kunnat må bättre eller iaf ha rätt kompetens runt sig och rätt typ av verktyg att utvecklas.
Citera
2024-08-08, 17:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Sedan ser jag att du snackar ännu mer skit om en massa saker som du inte vet något om.
Riktigt illa att du håller en gravt autistisk flicka, "4-åring" som du kallar henne för, ansvarig för alla boende på ett gruppboende!
Ansvarig för alla boenden? Vafan svamlar du om?Har du inget logiskt tänkande öht. Förklara hur det skulle gå till med en assistanshund på gruppboendet när hon behöver dubbelassistans hemma. De hon attackerade var inte boende utan personal, om det var det du hakade upp dig på. Personal med överfallslarm.
Jag antar att du inte kan lösa den ekvationen.
Citera
2024-08-08, 17:18
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Om det är något de inte trycks tro på, är att familjen själva skulle dödat Essiet, för det alternativet tar de inte ens upp!

🤣🤣🤣🤣🤣 🤦‍♀️🤦‍♀️

Jag ser det framför mig på nyheterna.

Polisen: Hunden har sprungit bort eller blivit stulen. Eller så har familjen mördat hunden 🤣🤣

Oavsett så tror inte jag Polisen överhuvudtaget kommer utreda det vidare. Dom har inga resurser att lägga på detta plus det är lägsta möjliga prioritet. Hunden är borta punkt. Kommer det in några trovärdiga tips så kommer dom eventuellt följa upp det.

Det blir isåfall försäkringsbolagets utredare eftersom dom har ekonomiska intressen i fallet. Finner dom något brottsligt blir det väl tal om bedrägeri.
Jag har dock svårt att se hur dom ska kunna hitta något. Dom måste hitta hundens isåfall. Levande eller död annars kommer dom ju aldrig kunna bevisa att hunden inte är stulen eller död.
Citera
2024-08-08, 17:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

By the way det är A s pappa som har skrivit att hon är som en 4 åring ibland, från första början...
Citera
2024-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
By the way det är A s pappa som har skrivit att hon är som en 4 åring ibland, från första början...

Nja, det stämmer inte va??
Första gången den uppgiften kom fram var väl ändå från de personliga assistenterna i EP, där de sa att A var som ett barn. Efter det, i det så kallade försvarstalet så bekräftade P att A är som en 4-åring.
Citera
2024-08-08, 17:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nja, det stämmer inte va??
Första gången den uppgiften kom fram var väl ändå från de personliga assistenterna i EP, där de sa att A var som ett barn. Efter det, i det så kallade försvarstalet så bekräftade P att A är som en 4-åring.
Men det assistenterna säger är troligtvis lögn enligt dig. Så jag väljer att gå på pappans utsaga
Citera
2024-08-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Hur kommer det sig att de inte var ärliga med LSS boendet på Torggatan 9 om A diagnoser och komplexa problematik? Att förvänta sig att ett LSS boende ska ha erfarenhet och kompetens med det typ av problematik A har är väldigt verklighetsfrånvänt. Vanliga LSS boende brukar inte ha den typen av kompetens eller den möjligheten att hantera utåtagerande våldskapital. Om de hade fått korrekt information om A komplexaproblematik först hade de kunnat bemöta behoven enklare och då kanske A hade sluppit flytta hem med massa assistenter utan varit i rätt miljö på rätt typ av boende och kunnat må bättre eller iaf ha rätt kompetens runt sig och rätt typ av verktyg att utvecklas.

Är vi säkra på att man inte varit ärliga, och att det inte bara är en ursäkt för en inkompetent verksamhet??

Vi har ju redan i tråden konstaterat att verksamheter inom LSS ska föra journaler, och om man som en ny kommun tar över en person som haft stöd i omkring 20 år, så ser man väl till att journalerna förs över, tänker jag.
Citera
2024-08-08, 17:38
Medlem
Citat:
Men det assistenterna säger är troligtvis lögn enligt dig. Så jag väljer att gå på pappans utsaga

Det vet jag inte om jag påstått vid något tillfälle.

Jag vet att jag varit inne på, och också är inne på att den första anmälan till LS har bristande trovärdighet. Men jag köper inte att jag har hävdat att alla assistenter skulle ha ljugit hela tiden.
Och för den delen spelar det mindre roll, det är ganska svårt att ljuga om var en information först dyker upp, i tidningen eller i ett facebookinlägg.
Citera
2024-08-08, 17:38
Medlem
Citat:
Är vi säkra på att man inte varit ärliga, och att det inte bara är en ursäkt för en inkompetent verksamhet??

Vi har ju redan i tråden konstaterat att verksamheter inom LSS ska föra journaler, och om man som en ny kommun tar över en person som haft stöd i omkring 20 år, så ser man väl till att journalerna förs över, tänker jag.

Uppenbart har PÖ inte varit ärlig eftersom de sagt att A inte är våldsam men nu kräver ännu mera assistenter. Hade det stämt hade man klarat sig på en person som enkelbemanning.
Den familjen borde skämmas som är så egoistiska o tror att det bara finns deras dotter i hela kommunen. Jag hoppas någon ingriper så A får en annan förvaltare.
Citera
2024-08-08, 17:41
Medlem
Citat:
Det vet jag inte om jag påstått vid något tillfälle.

Jag vet att jag varit inne på, och också är inne på att den första anmälan till LS har bristande trovärdighet. Men jag köper inte att jag har hävdat att alla assistenter skulle ha ljugit hela tiden.
Och för den delen spelar det mindre roll, det är ganska svårt att ljuga om var en information först dyker upp, i tidningen eller i ett facebookinlägg.

Ja, de första lögnerna kom ju från PÖ själv som påstod Essie var stulen. Förvånande att dra såna slutsatser mitt i natten o det första man tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in