2024-08-08, 16:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Så nu vet du inte hur lång tid de tagit med köpet och leveransen av Essie ? Varför sitter du då och säger att det minsann tagit så lång tid för familjen när du inte ens vet? Det enda Saga23 och andra sagt att det inte kan ha tagit 3 år med konkreta fakta om datum för processen runt Essies liv. Att de tagit tid absolut men inga 3 år, det går inte ihop med dokumentation som finns. Samt det är inga lögner som Saga skriver, utan hon skriver fakta direkt från SBK, offentliga handlingar och om hur Länsstyrelsen fungerar särkilt djurskyddslagen. Som du fortfarande tror dig veta bättre om fast vi alla här inne sett att Saga23 har stenkoll på processer, och vad som skett i ärendet. Inget av de har du motbevisat med konkret fakta, så innan du börjar påstå och försvara familjen kanske du ska läsa på lite.

Men jösses, hur trög är du egentligen?

Var påstod jag att jag vet hur lång tid det tog?

Nej, just det. Det har jag aldrig påstått att jag vet. Så sluta du binda halmgubbar och lägga dina ord i min mun!

Jag har bara påpekat att det inte alls är orimligt att hela processen kan ha tagit 3 år för familjen.

Du har ju inte ens fattat i vilket skede en matchning görs, trots att det framgått otaliga gånger i tråden och står i klartext på Hundhjälpens hemsida som refererats till massvis med gånger i tråden!
Citera
2024-08-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det fetade.

Där visar du att du inte har förstått någonting alls.

Essie hade inte ens börjat sin utbildning när hon matchades med familjen. Fram tills dess har hon enbart varit en valp hos en fodervärd och genomgått BPH. Då var hon ca 1 år gammal och redo ATT PÅBÖRJA utbildningen till assistanshund.

Så många gånger som detta har förklarats med hänvisningar till hemsidor etc. och ändå måste du skriva en wall of text i all din okunskap!? Det är verkligen riktigt beklämmande.

Hundhjälpens hemsida

Står du över näthatarna i tråden och kan medge ditt misstag, tro?

Vilket bevisar att de inte köpt en färdigutbildad assistanshund….. jävligt dyr hund isåfall

. Du måste ju skilja på de dem påstår. De säger att Essie var grundutbildad färdig såpass tills en ny hundförare matchades och de kunde träna inför att bli certifierade Assitannshundsekipage.

Isåfall har de gått den vägen själva , det är det du inte förstår. Att de är skillnad. För om de köpt en outbildad hund så är det klart de utbildar tsm med HH och de är en lång process.

Men det har hela tiden hävdats att hon var färdigutbildad assistanshund när hon såldes..
Citera
2024-08-08, 16:21
Medlem
Citat:
Men jösses, hur trög är du egentligen?

Var påstod jag att jag vet hur lång tid det tog?

Nej, just det. Det har jag aldrig påstått att jag vet. Så sluta du binda halmgubbar och lägga dina ord i min mun!

Jag har bara påpekat att det inte alls är orimligt att hela processen kan ha tagit 3 år för familjen.

Du har ju inte ens fattat i vilket skede en matchning görs, trots att det framgått otaliga gånger i tråden och står i klartext på Hundhjälpens hemsida som refererats till massvis med gånger i tråden!

Du och saga har ju pratat om Helt olika saker? Det saga beskrivit är en färdigutbildad assistanshund som bara behöver tränas med sin nya förare för att bli certifierade

Det du beskriver och det har saga tidigare också skrivit är att de köpt en hund de utbildar själva från lämplighetstestet till certifieringen dvs de har utbildat hunden själva med hjälp av Hh och köpt en outbildad assistanshund.

Fattar du nu?
Citera
2024-08-08, 16:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Tror du att polisen skulle gå ut med information som ex...
"Vi tror att Essie har dödats av någon i familjen"?
Om dom nu skulle tro det...?
Kan lugnt säga att det inte skulle hända.
Vad polisen utgår ifrån vet "inte ens du"

Polisen har gått ut med information om att de inte vet om det ena eller det andra har skett. De talar så klart om de saker de ser som alternativ. De talar så klart inte om alla andra möjligheter som de inte tror är ett alternativ.

Polisen har uttalat sig, och de uttalade sig om stöld och bortspringning. Det är uppenbarligen de alternativ som polisen tror på.

Att polisen inte tror att Essie blivit stulen är däremot ett direkt lögnaktigt påstående. Något sådant har polisen inte ens antytt, utan snarar motsatsen genom sitt uttalande ovan.

Jag kan ju då faktiskt på samma premisser som näthatarna i tråden framför sin lögn, med bättre grund och argument påstå att polisen inte tror på att familjen dödat hunden. Jag kanske skulle börja med det. Jösses vilken anstormning det skulle bli då, trots att det finns mer belägg för det påståendet än något annat om saken.
Citera
2024-08-08, 16:23
Medlem
Citat:
Att ena ifrågasätta eller förneka all dokumentation Saga23 lagt upp, och fortsätta tjata om att alla andra har fel. Jag har också läst allt och jag håller med att familjen skall inte ha några djur överhuvudtaget.Mest trovärdigt är att Essie är död. Rent krasst en död hund lider inte men sorgligt isåfall. Om hon lever hoppas jag att hon aldrig någonsin hittas och att SBK sätter högre krav på certifieringen men jag känner några i hundvärlden och detta uppmärksammade ärendet har fått flera på SBK att diskutera assistanshundsekipage utbildning och certifiering och HH kommer nog aldrig mer sälja en hund till denna familj. Utöver detta så är det anmärkningsvärt att familjen kräver mer assistans i kammarrätten trots att hon skulle flytta till ett nytt boende? Och dokumentationen som finns visar att denna familj enbart skyller på alla andra, LSS boendet fick inte ens faktan om hur farligt det kunde bli. Att föreställa en så funktionsnedsatt vuxen kvinna som välfungerande i förra boendet till att komma till ett nytt boende utan vetskap om komplex problematik och inte klara av uppdraget är inte särkilt konstigt då de inte hade kompetensen eller möjligheten att bemöta dotterns behov. Få LSS boenden har denna typ av kraven på sig. A skulle nog passa bättre på särskilt psykiatriskt boende istället för LSS, eller ett kombinationsboende, för någon som är så utagerande skall inte vara på ett vanligt LSS boende.

Ja, plötsligt har kvinnans diagnoser vänt från att aldrig göra några utfall till att vara så "livsfarlig" så att ännu mera assistans behövs. Jag hoppas detta når Kammarrätten så de inte ger prövningstillstånd.

Tänker även på alla övriga i Enköpings kommun som behöver ekonomisk hjälp av något slag. Här är det tydligt att den som skriker högst ska ha mest men alla andra stackare då som blir utan hjälp för att det kommer att saknas budget för dem.

Själv hoppas jag att en orosanmälan inkommer till kommunen o att förvaltaren fråntas sitt uppdrag så kvinnan kan få ett drägligt liv.
Citera
2024-08-08, 16:24
Medlem
Citat:
Polisen har gått ut med information om att de inte vet om det ena eller det andra har skett. De talar så klart om de saker de ser som alternativ. De talar så klart inte om alla andra möjligheter som de inte tror är ett alternativ.

Polisen har uttalat sig, och de uttalade sig om stöld och bortspringning. Det är uppenbarligen de alternativ som polisen tror på.

Att polisen inte tror att Essie blivit stulen är däremot ett direkt lögnaktigt påstående. Något sådant har polisen inte ens antytt, utan snarar motsatsen genom sitt uttalande ovan.

Jag kan ju då faktiskt på samma premisser som näthatarna i tråden framför sin lögn, med bättre grund och argument påstå att polisen inte tror på att familjen dödat hunden. Jag kanske skulle börja med det. Jösses vilken anstormning det skulle bli då, trots att det finns mer belägg för det påståendet än något annat om saken.

Ingens lögn, de har sagt att de fått in anmälan om försvunnen hund, samt att de har inget som tyder på att hunden skulle vara stulen.
Citera
2024-08-08, 16:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du och saga har ju pratat om Helt olika saker? Det saga beskrivit är en färdigutbildad assistanshund som bara behöver tränas med sin nya förare för att bli certifierade

Det du beskriver och det har saga tidigare också skrivit är att de köpt en hund de utbildar själva från lämplighetstestet till certifieringen dvs de har utbildat hunden själva med hjälp av Hh och köpt en outbildad assistanshund.

Fattar du nu?

Det jag talade om och som jag talat om hela tiden, och som alldeles uppenbarligen den som svarar på mina inlägg också talar om, är pappans påstående om tre år. Det är bara att följa diskussionen bakåt i tråden så ser du det, om du klarar av det. För ärligt talat, du klarade inte ens av att tillgodogöra dig informationen och kunskapen att hunden matchas innan den börjar utbildas. Och det oaktat vad man "talade om".

Det du påstår är inte heller vad Saga23 pratat om. Inte ens det fattar du. Men det skulle vara intressant att se om Saga23 bekräftar ditt påstående ovan. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Nej, du är så illa galet ute att hon undviker nog att kommentera det helt och hållet.

Men du har alltså inte ens brytt dig om att ta reda på vad jag pratar om, innan du börjar tjafsa emot, och nu försöker du skylla ifrån dig. Nej, du var inte i närheten av att stå över näthatarna i tråden, det är ett som är helt säkert!
Citera
2024-08-08, 16:27
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om en skattefinansierad verksamhet, med lagkrav på kvalitet, misslyckas, så är kanske inte det rimligaste att förvänta sig som anhörig att man väljer att fortsätta vara inkompetent och istället flytta på medborgarna?

Men även om vi bortser från det, för är det något jag lärt mig under några veckor så är det att man ganska uppenbart aldrig kan förvänta sig någon som helst förmåga utav Enköpings kommun att lösa problem proffesionellt, så kan jag själv känna att familjen inte hade någon som helst rimlig anledning till att förvänta sig att A skulle flytta hem och få PA. Skulle vara rimligare att förvänta sig rosa flygande enhörningar.

Så nej, har familjen förväntat sig det här och kunnat förbereda det, då är det någon av de som kan se in i framtiden.
Hur menar du nu. Var det planerat med hund eller inte. Hon skulle väl inte ha assistanshund på gruppboendet?
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ingens lögn, de har sagt att de fått in anmälan om försvunnen hund, samt att de har inget som tyder på att hunden skulle vara stulen.

Inte heller du kan citera polisen korrekt, kan jag notera. Det har jag redan gjort i tråden.
Läs där och lär istället för att sprida en massa dynga!

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vem säger att han sålt husbilen efter resan? Det vi vet, då han har skrivit det, är att husbilen han använde på resan efteråt gjorde ett besök hos säljaren. Vi kan också säga att vi vet att han sålde husvagnen, även om det krävs en tolkning av hans Facebook-inlägg. Vi vet inte ifall det är samma husbil nu som under tidigare resa.
Att du orkar jiddra om husbilar hit och dit.
Både husbilen och husvagnen ägs nu av Tumbo Husvagnar AB i Kvicksund. Då kan vi väl släppa frågan om husbilarna?
Citera
2024-08-08, 16:28
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det skall också noteras att denna Johanna Strand den 20 juni säger till Länsstyrelsen att hon skall kontakta sin kund angående dessa anklagelser som hon kommer med.

Men den 17 juli är hon med i Enköpingsposten och låtsas som ingenting, och har uppenbarligen fortfarande inte pratat med pappan om sin anmälan, och av allt att döma inte heller återkopplat till Länsstyrelsen.

Jo Enligt P har hon och pappan pratat vid det laget. Dom pratade om anmälan när P kontaktade J för att tala om att Essie var stulen. Det har han skrivit i sin facebookgrupp så sluta hitta på massa lögner.

Vad ska hon säga menar du i ett uttalande i en tidning? Att hon hoppas att Essie inte kommer tillbaka? Det hade varit ytterst oseriöst att göra ett sådant uttalande. Hon kan ju bara hoppas på att E kommer tillbaka och sedan får LS göra sitt. Inte sjutton kan hon gå ut i tidningen med vad hon och P har talat om.

Citat:
Tack, ja, det är ett exempel som tydligt visar hur Hundhjälpen agerar på ett mycket manipulativt sätt, jag tänkte sätta ihop detta även med deras eget inlägg där de vänder på kappan ännu en gång, då kommer man se ännu tydligare hur de svänger fram och tillbaka och vänder kappan efter vinden.

Nej, det finns inget manipulerande med hennes agerande alls. Det finns väl en jäkla massa exempel.på hur folk uttalar sig offentligt och vad dom sedan gör. Det är ju bara för att vi råkar veta vad det står i anmälan till LS som det blir reaktioner. Hur vanligt är det att den stora massan läser en anmälan? Knappast vanligt.

Är det någon du ska haka upp dig på.är det ju enköpingsposten. Dom kunde dragit ut den anmälan när vi fick ut den och ställt ytterligare frågor, eller ställt mer kritiska frågor under intervjun.

Citat:
Framförallt så påverkar de ju opinionen med sina uttalande, och då är det viktigt att folk får se vilket dubbelspel de kör med och hur otrovärdiga de faktiskt är i sina uttalanden när de håller på som de gör.

Nej det är inget dubbelspel, det är bara ditt mål att underminera alla som går emot din egen övertygelse.

Citat:
Så, man har klara och tydliga regler för hur Essie skall hanteras och hur det skall säkerställas att hon får den motion hon behöver.

Och då "antar" du att hon ändå inte får det.
Ja, det var ju ett välgrundat antagande

Ingen kan påstå att ligga på tomten och åka cykelkorg är motion. Varför inte cykla med henne springandes bredvid istället?

Citat:
Nej, dom har inte sagt att "ovanstående" är vanvård, och de har inte gett något föreläggande. Det är heller inte början på ett djurförbud. Allt det är bara rena lögner och smutskastning från dig, en av trådens största näthatare
.

Om du hade läst och förstått innebörden av texten ser du att det är hypotetiskt skrivet. Tror du missade ett ord där nämligen att hon skrev hade sagt och inte har sagt

Citat:
Lögn från början till slut. Nu har du hittat på att de "ev" skulle ha poliseskort också. Lögn lögn lögn, bara lögner från dig.

Åter igen.

Men nu är det så att dom har poliseskort med sig och särskilt på kontroller som är oanmälda. sluta uttala dig om saker du har noll koll på.

Citat:
Det är INGEN som kommit med några konkreta bevis, SÄRSKILT inte du och alla dina näthatarkompisar som sprider anklagelser omkring er till höger och vänster.

Jag har klart och tydligt bevisat att Hundhjälpen säger en sak till Länsstyrelsen och en helt annan till Enköpingsposten. Du sprider bara lögner, den ena efter den andra, som nu senast den om ev. poliseskort.

Nej, du har inte bevisat ett skit mer än att du har lässvårigheter plus att du har ingen aning om hur det går till. Hundhjälpen har inte sagt en helt annan sak till EP än vad hon sa till Länsstyrelsen.

Då hade hon knappast nämnt anmälningarna och oroande material i EP .
En helt annan sak är motsatsen och då hade hon sagt att familjen var det bästa som hänt Essie och att det absolut inte förekom något som indikerade på oroande uppgifter. Sa hon det? Nej det gjorde hon inte!
Citera
2024-08-08, 16:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon skulle väl inte ha assistanshund på gruppboendet?

Skulle hon inte? Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in