2024-08-08, 13:02
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gör någon inbrott i ditt hus har du rätt att försvara dig… men du har inte rätt att åka hem det tjuvens hem och ge dig på honom.

Fattar du nu?

Så du försöker ändra din definition på försvar nu? Ukraina anföll Ryssland från Ukraina och då var det enligt din egen definition försvar. Eller skrev du fel? Medge det så förstår jag men det är du väl för feg för?

Ditt löjliga exempel om inbrott kan vi bortse från. Det finns regler för hur länder får försvara sig mot angrepp, och där ingår att anfalla in på angriparens territorium. Eller tror du att de allierade under VK2 begick krigsbrott när de invaderade Tyskland?
Citera
2024-08-08, 13:02
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Gör någon inbrott i ditt hus har du rätt att försvara dig… men du har inte rätt att åka hem det tjuvens hem och ge dig på honom.

Fattar du nu?

Är du på riktigt sådär korkad?

Här pratar vi om krig då handlar det om strategier där försvar samt anfall ingår.

Vilket du helt verkar sakna kunskap samt förståelse om hur det går till.

Du jämför med sport och brottsbalken när vi här pratar om krig samt strategier.

Ryssland har inga som helst rätt att gnälla det är de som har startat detta krig.
Citera
2024-08-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej han är inte inom regeringen om han är "rådgivare".
Han är uppenbarligen någon som regeringen valt att skicka till pressen men han verkar inte ha nån officiell titel.
Hade det varit så som du, felaktigt, tror hade han kallats "presstaelsman".

Naturligtvis har en rådgivare all den info presidenten har.

Att inte Zeleskyj setts beror bara på att han har annat att göra nu än att ge intevjuer eller presskonferenser.

Så du hade fel igen.
Citera
2024-08-08, 13:04
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Källa?

Du vet ju att det är 500 soldater, källa på det?
Citera
2024-08-08, 13:05
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, han vet säkert inte vad som pågår i regeringen när han kommit med ett uttalande om precis allting som Ukrainas regering gör...

Såklart han kan klassas som "inom regeringen" om han är dess presstalesman.
Men är han presstalesman?
Det är ju en klassiker att skicka fram någon utan formell tjänst för man behöver inte ta ansvar.
Jag vill höra från zelensky själv helst såklart.
Citera
2024-08-08, 13:06
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du vet ju att det är 500 soldater, källa på det?
Nej jag vet inte men jag läste de var max 800 och att 300 är dödade eller sårade så tänkte de är max 500 nu.
Citera
2024-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ja säkert .. jättestort bakslag🤣
Exempelvis ha man slagit ut gasleveranserna för ryssarna och tvingat dem att omgruppera stora truppantal till Kursk. Det finns mer.

Att du skriver som du gör visar att du inte fattar att det är ett bakslag för ryssarna.
Citera
2024-08-08, 13:07
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Nej jag vet inte men jag läste de var max 800 och att 300 är dödade eller sårade så tänkte de är max 500 nu.

Källa?
Citera
2024-08-08, 13:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Fattar du nu?
Jag tror ingen fattar dina korkade jämförelser. Ukraina har all rätt i världen att attackera och ockupera Ryssland och ryskt territorium. Väldigt enkelt att förstå förutom för vissa av rysstroll tydligen.
Citera
2024-08-08, 13:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Men är han presstalesman?
Det är ju en klassiker att skicka fram någon utan formell tjänst för man behöver inte ta ansvar.
Jag vill höra från zelensky själv helst såklart.
Ok, då får vi avvakta lite.
Citera
2024-08-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tror ingen fattar dina korkade jämförelser. Ukraina har all rätt i världen att attackera och ockupera Ryssland och ryskt territorium. Väldigt enkelt att förstå förutom för vissa av rysstroll tydligen.

Ja men va bra då kan Ryssland fortsätta ta alla mark i Ukriana.. shit vad bra!!!🤩
Citera
2024-08-08, 13:10
Medlem
Verkar som att Ukraina har utarbetat en egen variant av offensivt krigsföring som isåfall kommer att gå till historien.

Man bokstavligen rullar upp det ryska försvaret med massiva drönarattacker innan soldaterna själva når målet och rensar upp resterna. Det verkar hittills vara riktigt effektivt med minimala egna förluster.

Kan bli militärhistoria här!! Spännande på så sätt att i realtid följa en ny form av krigsföring om de ryktena är sanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in