Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Bra där! För denna historia bör verkligen få ett rättvist slut, för hundens skull! Och att detta aldrig ska upprepas igen.
Det började med en efterlysning som såg märklig ut.
Ingen trodde ju att en sån här härva skulle finnas.
Som jag ser det är Essie toppen på isberget. Visst önskar jag helhjärtat att hon lever och mår bra, men vi ska inte riskera att hon återlämnas till As familj.
Det här är för assistenternas skull. Deras rättvisa och i förlängningen alla modiga visselblåsare.
Det är för As skulle som blir felbehandlad och har knasiga föräldrar.
Det är för alla assistanshundar skull. Något har brustit i certifieringen och det ska inte ske igen, precis som du säger.
Det är för inkompetens hos kommuner med pengaslöseri, våra skattepengar.
Förvaltarskap missköts och det kan drabba både dig och mig personligen om vi tappar förmågan framledes.
Detta är ett exempel på hur man lurar godhjärtade människor med fejjankampanjer och mediaframträdanden.
Katter värderas lägre och den kom inte med i anmälan.
Girighet och lögner ska avslöjas.
Fusk med assistans avslöjas.
Skulle kunna göra listan mycket längre,.
Huvudpersonen är ju stackars Essie som levt i detta. Måtte hon vara omchippad och leva resten av sitt liv som vanlig älskad familjemedlem, springa glatt och fritt, sådär som labbar brukar vara och inte det hunsade vrak vi sett på många av bilderna.
Men jag och många andra vill inte släppa tråden förrän vi tagit oss till dess slut.
Låt oss hållas snälla?