Citat:
Ursprungligen postat av
amentjeina
Vi kanske ska vara lite återhållsamma med tanken på att ukraina ska inta moskva. Nog för att pissryssarna verkar vara helt tagna på sängen och ger upp en masse,så betyder inte det att ukraina bara kan gasa på och inta moskva.
Det som i alla fall händer är att visa styrka, samt att visa hur svag och demoraliserad motståndaren är, sprida panik (och im vi nu skulle kunna hoppas på revolt). Samt tvinga ryssarna att belasta si n värdelösa logistik ännu mer.
Hur som haver är det roligt att se er ryssbögar gråta i tråden.
Jag håller med om lämplig återhållsamhet. Om vi däremot talar i hypoteser vore det ändå lite intressant att spekulera i hur långt Ukraina skulle komma om man försökte. Wagner verkade ju kunna knalla på rätt obehindrat. Även om man ska komma ihåg att de ju jobbade för Ryssland och inte behövde slå sig igenom några försvarlinjer när de påbörjade sin marsch.
Ryssarna börjar kännas så svaga både militärt, ekonomiskt och moraliskt attan kanske faktiskt skulle ha möjlighet att ta sig en bra bit på vägen och fan vet om inte ryssarna de stöter på undervägs skulle se dem som befriare. Jag tror att gemene man i Ryssland är jävligt trötta på Vladimir. Hur indoktrinerade de än är.
Vem vet, kanske Ukraina & Co fått nys om att han redan är död och därför vågar sig på att flytta framåt ? Fast det är ett rejält långskott från min sida.