2024-08-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Dom har hållt på sen dag ett förutom när Jocke blev sams me Chrippa. Då va de tyst i en vecka. Inget har me Chrippas svar å göra, de handlar om vad Jocke säger.

Va tycker du om att Jocke å Anjo har skyller allt på Julia? Va tror du vi får läsa i förhören?

Ni är så snedvridna som påstår att Jocke styr allt. Chrippa snackar skit och de andra svarar.
Citera
2024-08-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Lite det jag menar. Anjo blev ju tyst ett bra tag cirka 5-6v på youtube, men Chrippa sitter regelbundet på sina streams, på stories + någon youtubevideo ibland och pikar på Lisen t.e.x

Kan nästan lova om Chrippa kniper, så kommer Anjo knipa tillslut också, och Rask har då inga videosar att göra analyser på så då slutar han också.

Tror precis som du.
Citera
2024-08-07, 22:26
Medlem
Citat:
Lite det jag menar. Anjo blev ju tyst ett bra tag cirka 5-6v på youtube, men Chrippa sitter regelbundet på sina streams, på stories + någon youtubevideo ibland och pikar på Lisen t.e.x

Kan nästan lova om Chrippa kniper, så kommer Anjo knipa tillslut också, och Rask har då inga videosar att göra analyser på så då slutar han också.

Det verkar inte bättre än att du blivit sektskadad.

Att Chrippa lyfter problematiken i att Anjo kritiserar samma sak som Anjos fru gör och har gjort, tolkar du som att det är en pik. Är det en pik eller är det ett sätt att lyfta Anjos dubbelmoral?

Tänk om och tänk kritiskt om du kan.
Anjos argument till att Chrippa är klandervärd ligger i att Chrippa förskingrar pengar från det svenska välfärdssamhället. Det gör Lisen och han själv också. Lisens skulder är från ett företag som gick i konkurs, från vilket alla tillgångar såldes av och intäkterna tog Lisen privat. Nu nyttjar Anjo och Lisen en förmånsbil som dom inte har rätt att nyttja. Förmånen ska tillfalla företaget som är i behov av fordonet, inte en släkting till ägaren.

Lisen har hela tiden jobbat på Anjo produktions AB inte tagit ut lön, för att slippa betala tillbaka till kronofogden, till er Skattebetalare. Hennes lön har fått ligga kvar i Anjo produktions eller gått in på Anjos lönekonto. Skulden är i storleksordningen likvärdig Chrippas. Lisen har beviljats skuldsanering, men lurar ändå er skattebetalare på pengarna. Hon arbetar, men tar ut en lön lägre än existensminimum så att hon ”behöver” försörjningsstöd men inte behöver betala tillbaka på sin skuld till kronofogden.

Är det så att Lisen arbetar in mindre än 7000kr per månad, 10 timmar i veckan?

Hon deltar i videos, planerar upp dagarna, bokar resor, planerar contntent till alla vloggar, deltar i podden, handlar mat till studion, städar den och tar hand om allt administrativt arbete.

Tror du Lisen har jobbat mindre än 10 timmar i veckan för Anjo productions AB?

Lisen och Anjo är fuskare och skattebetalarna får betala för dom. Skattebetalarna betalar deras onödiga fetmaoperationer och skönhetsoperationer efteråt och nu deras ozempickurer också. Dom är lata samhällsparasiter.

Anjo kastar sten i glashus.

Anjo och Jocke kommer förmodligen vittna om att Julia drog igång förtalsdrevet. Vad tror du om den saken? Det känns som att du har någorlunda insikt.
Senast redigerad av Pallal 2024-08-07 kl. 22:31.
Citera
2024-08-07, 22:32
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det verkar inte bättre än att du blivit sektskadad.

Att Chrippa lyfter problematiken i att Anjo kritiserar samma sak som Anjos fru gör och har gjort, tolkar du som att det är en pik. Är det en pik eller är det ett sätt att lyfta Anjos dubbelmoral?

Tänk om och tänk kritiskt om du kan.
Anjos argument till att Chrippa är klandervärd ligger i att Chrippa förskingrar pengar från det svenska välfärdssamhället. Det gör Lisen och han själv också. Lisens skulder är från ett företag som gick i konkurs, från vilket alla tillgångar såldes av och intäkterna tog Lisen privat. Nu nyttjar Anjo och Lisen en förmånsbil som dom inte har rätt att nyttja. Förmånen ska tillfalla företaget som är i behov av fordonet, inte en släkting till ägaren.

Lisen har hela tiden jobbat på Anjo produktions AB inte tagit ut lön, för att slippa betala tillbaka till kronofogden, till er Skattebetalare. Hennes lön har fått ligga kvar i Anjo produktions eller gått in på Anjos lönekonto. Skulden är i storleksordningen likvärdig Chrippas. Lisen har beviljats skuldsanering, men lurar ändå er skattebetalare på pengarna. Hon arbetar, men tar ut en lön lägre än existensminimum så att hon ”behöver” försörjningsstöd men inte behöver betala tillbaka på sin skuld till kronofogden.

Är det så att Lisen arbetar in mindre än 7000kr per månad, 10 timmar i veckan?

Hon deltar i videos, planerar upp dagarna, bokar resor, planerar contntent till alla vloggar, deltar i podden, handlar mat till studion, städar den och tar hand om allt administrativt arbete.

Tror du Lisen har jobbat mindre än 10 timmar i veckan för Anjo productions AB?

Lisen och Anjo är fuskare och skattebetalarna får betala för dom.

Anjo kastar sten i glashus.

Anjo och Jocke kommer förmodligen vittna om att Julia drog igång förtalsdrevet. Vad tror du om den saken?

Då har då inte förstått vad jag har skrivit då. Jag är inte här för att diskutera vem som kan ha gjort vad, vem som sa vad, vem som gjorde för i mars, vem som var dummast i februari o bla bla.

Dramat och detta är så uttjatat, alla har gjort olika fel i dramat, men att sitta som 5 åringar o skrika ut att " du var dummast " du började " du tog min leksaksbil buhuhu " nej det får ni göra.

Det jag skriver är att Anjo la ner videosar i cirka 5-6 veckor, ist för att att kanske få ett slut på det hela eller åtminstone ta det utanför sociala medier så börjar Chrippa pika Lisen och fortsätter mata på med skit om Rask osv.

Då börjar Anjo med videosar igen samt rask, sen var bollen i rullning IGEN, pengar pengar pengar pratar.

Så tröttsamt efter 8 månader.
Citera
2024-08-07, 22:43
Medlem
Citat:
Då har då inte förstått vad jag har skrivit då. Jag är inte här för att diskutera vem som kan ha gjort vad, vem som sa vad, vem som gjorde för i mars, vem som var dummast i februari o bla bla.

Dramat och detta är så uttjatat, alla har gjort olika fel i dramat, men att sitta som 5 åringar o skrika ut att " du var dummast " du började " du tog min leksaksbil buhuhu " nej det får ni göra.

Det jag skriver är att Anjo la ner videosar i cirka 5-6 veckor, ist för att att kanske få ett slut på det hela eller åtminstone ta det utanför sociala medier så börjar Chrippa pika Lisen och fortsätter mata på med skit om Rask osv.

Då börjar Anjo med videosar igen samt rask, sen var bollen i rullning IGEN, pengar pengar pengar pratar.

Så tröttsamt efter 8 månader.
Vilken tidsperiod handlar det om?
När va Anjo tyst i 5-6 veckor?

Förutom att han är lite tystare just nu.
Citera
2024-08-07, 22:47
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vilken tidsperiod handlar det om?
När va Anjo tyst i 5-6 veckor?

Förutom att han är lite tystare just nu.

Runt typ mot slutet av Juni till slutet av juli och innan videon 28e juni så var det i slutet på maj som han gjorde sista videon på youtube om chrippa och/eller Linnea.

Sen drog han igång i slutet av Juli igen.
Citera
2024-08-07, 22:49
Medlem
Citat:
Runt typ mot slutet av Juni till slutet av juli och innan videon 28e juni så var det i slutet på maj som han gjorde sista videon på youtube om chrippa och/eller Linnea.

Sen drog han igång i slutet av Juli igen.
Okej, när han började greja med det där huset?

Då hänger jag med.
Citera
2024-08-07, 22:53
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Okej, när han började greja med det där huset?

Då hänger jag med.

Ja runt då, sen pratade han om Bumbi i en video samt analyshasse + ClueeNews + sitt hus.

Sen började han med videosar igen om Chrippa.

Men är det ingen som är trött på att diskutera dessa människor? Chrippa tycker jag inte är värd ett skit, Anjo är sjukt pengakåt, Rask likaså, han har ju typ aldrig tjänat pengar förut nu ser båda sina chanser att dra in bra med pengar på detta. Tröttsamt, lägg ner bara.
Citera
2024-08-07, 23:10
Medlem
Citat:

Håller med till fullo.
Citera
2024-08-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ja runt då, sen pratade han om Bumbi i en video samt analyshasse + ClueeNews + sitt hus.

Sen började han med videosar igen om Chrippa.

Men är det ingen som är trött på att diskutera dessa människor? Chrippa tycker jag inte är värd ett skit, Anjo är sjukt pengakåt, Rask likaså, han har ju typ aldrig tjänat pengar förut nu ser båda sina chanser att dra in bra med pengar på detta. Tröttsamt, lägg ner bara.
Anjo är ju inte mindre ond för att han har slutat att dreva och förtala i några veckor mot just Chrippa.
Han byter bara mobboffer till tex Bumbi eller Cluee.

Jag är äckligt trött på att dessa kan fortsätta på nätet år ut och år in, med olika mobbningsobjekt.
Citera
2024-08-07, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast... Även om Anjo och Rask kanske " började " nu igen efter ett uppehåll, så svarar ju ändå Chrippa på exakt allt, lite pikar i stories samt lite i youtubevideosarna också, och då svarar Anjo och sen Rask tillbaka på det och sen är det i rullning.

Säger inte att de skulle sluta tvärt om Chrippa slutade nämna dom, men slutar Chrippa nämna dom samt vi tittare slutar ge Anjo + Rask deras visningar så kommer de lägga ner tillslut också.
Det du säger är att ansvaret vilar på Chrippa trots den massiva smutskastning som Anjo och Rask bedrivit.

Jag känner mig inte överraskad.
Citera
2024-08-07, 23:40
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det du säger är att ansvaret vilar på Chrippa trots den massiva smutskastning som Anjo och Rask bedrivit.

Jag känner mig inte överraskad.

Om man vill få bort dramat och allt, så ja, när Anjo och Rask var tysta så hade Chrippa varit tyst då också så hade det varit lugnt på sociala medier iallafall, sen får de ta allt privat/rättsligt istället.

Det är inte direkt att lägga ansvaret på Chrippa bara. Men förstår att din älskling inte kan vara den vuxna i rummet och hålla käften och ta det bakom " kameran " istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in