2024-08-07, 20:06
Medlem
Ny studie av arbetslöshetssoffror visar att 52% av alla arbetslösa är invandrare.

https://bulletin.nu/over-halften-av-sveriges-arbetslosa-ar-utrikes-fodda

Citat:
En ny analys visar att 52 procent av de arbetslösa i Sverige är invandrare – utrikesfödda. Denna överrepresentation blir ännu tydligare i ljuset av att arbetslösheten bland utrikesfödda är 16,8 procent, jämfört med endast 5,4 procent bland inrikes födda. Samtidigt utgör utrikesfödda 63 procent av ökningen i arbetslöshet sedan förra året.

Varför tror ni regeringen fortsätter med massinvandringen och vad skall vi göra för att invandrare skall jobba?
Citera
2024-08-07, 20:10
Avslutad
De flesta är här för att suga ut de sociala försäkringssystemen, inte jobba.
Citera
2024-08-07, 20:13
Medlem
Raytheons avatar
Men, skulle de inte rädda våra pensioner?
Citera
2024-08-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Varför tror ni regeringen fortsätter med massinvandringen och vad skall vi göra för att invandrare skall jobba?
En gissning är att flertalet faktiskt arbetar, och jag anser att man ska göra fler arbetsplatskontroller (ta polisen till hjälp). Inklusive kontroll av lägenheter där många är skrivna, inklusive bättre kontroll av identitet, hos alla.

Redan i dag lämnar man fingeravtryck när man ansöker om pass. Dubbelkolla dessa.

Vi har mängder med seriösa invandrare i landet, låt inte dom få sänkas av de oseriösa.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-07 kl. 20:17.
Citera
2024-08-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ny studie av arbetslöshetssoffror visar att 52% av alla arbetslösa är invandrare.

Vi måste arbeta mot rasism och fördomar, anonyma jobbansökningar kan vara en väg att gå. Åthelvete att folk ska diskrimineras på arbetsmarknaden bara för att dom råkar vara födda i ett annat land.
Citera
2024-08-07, 20:18
Medlem
Citat:

Vi får ny rapport om invandringen i morgon hur det ser ut
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/08/presstraff-om-migrationen-till-sverige-2024/
Citera
2024-08-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Vi måste arbeta mot rasism och fördomar, anonyma jobbansökningar kan vara en väg att gå. Åthelvete att folk ska diskrimineras på arbetsmarknaden bara för att dom råkar vara födda i ett annat land.
Det är två olika delar. Vi ska naturligtvis inte diskriminera människor från andra länder. Men vi kanske ska vara lite mer vaksamma och kolla upp om de som anses vara arbetslösa verkligen är arbetslösa. Även pursvenska såklart, men troligen är det inte lika utbrett där. Så mer koll på personer som inte är födda och uppvuxna i Sverige.

Och vi kanske ska kolla upp passens fingeravtryck och se så inte någon har mer än en identitet och därmed mer än ett bidrag. Just den biten tror jag skulle kunna ge enormt mycket.

Förstå hur enkelt det är att först åka till Kalmar, söka asyl där, och när det är klart åker man till Landskrona och gör samma sak där.

Tyvärr drabbar en sådan kontroll även de som är seriösa, men så fungerar det. Jag får blåsa vid polisens alkoholkontroll, trots att jag är nykterist. Nu är jag inte nykterist, men hoppas du förstår vad jag menar.

En del kontroller gynnar alla, utom de som utnyttjar systemet.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-07 kl. 20:27.
Citera
2024-08-07, 20:26
Moderator
Tystnads avatar
Citat:

Nja... har inte den nya Regeringen dragit ner rejält på detta? eller har jag missat något.
"normal" invandring lär vi inte komma ifrån .
Kvotflyktingar ville ju inte hit heller vad jag läst.

Jobb: Det stora problemet är ju att dessa arbetslösa har en utbildnings nivå som inte är värd något i Väst Europa ,har själv sett exempel på jobbet när AF skickat ner folk som inte kan något alls.
Och sedan kan dom bristfällig svenska trots många år här, vilket gör dom oanställningsbara

Kommunerna placerar oftast dessa i olika Städprojekt tex cykla runt på flakcykel och tömma papperskorgar , Samhall har ju en hel mängd sådana städare dock tror dom kräver lite mer av dom eftersom dom oftast anlitas av större företag.

Men Sverige kan ju inte har 100t tals städare .

Ser egentligen ingen lösning på problemet , då vi inte längre har speciellt mycket okvalificerade arbeten i Industrin i Sverige.

Kanske att man AF startar flera yrkesutbildningar i egen regi som man hade förr.
Kockar, kallskänkor, verkstadsarbetare, målare , truckförare etc
Citera
2024-08-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Kanske att man AF startar flera yrkesutbildningar i egen regi som man hade förr.
Kockar, kallskänkor, verkstadsarbetare, målare , truckförare etc
Fler saker där den anmälde måste vara närvarande. Då kommer man komma på massor folk som egentligen inte ens finns.

Samarbete med polis?
Citera
2024-08-07, 20:32
Medlem
Svenskarna för lata skriva in sig hos af ens ?
Citera
2024-08-07, 21:00
Bannlyst
Större chock att 48% av svenskar är arbetslösa. Vad fan gör de?
Citera
2024-08-07, 21:05
Medlem
Är det någon som kan posta artikeln så man kan få ut något förutom en rubrik om en "analys"?

Med nuvarande ekonomi är det däremot inte konstigt att allt kraschar. Folk med utländska namn diskrimineras redan i en glad och vanlig marknad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in