2024-08-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Hör man Emilia så tydligt trots att hon är tejpad över mun? Eller fick hon en påse över huvudet sen som jag såg någon skriva?

Jag såg inte i något av klippen att hon fick en påse över huvudet, men såg stillbilder när hon hade en påse över huvudet.

Så därför tror jag att det finns ännu fler filmer än dessa som delats idag, eller så var det bara jag som helt enkelt missade när dem trädde påsen över huvudet på henne…..
Citera
2024-08-07, 20:00
Medlem
Citat:
Hör man Emilia så tydligt trots att hon är tejpad över mun? Eller fick hon en påse över huvudet sen som jag såg någon skriva?

I de klippen som delats här sätter dom aldrig en påse över huvudet.
Men ser ut att vara påväg att göra det i samma veva som dom hotar henne till att vara tyst.
Dom är alltså i enormt övertag och "bevisar" det på olika sätt för att skrämma upp ordentligt.

Man hör rätt tydligt vad som sägs förutom när dom pratar i mun på varann eller när paniken slår till.
Citera
2024-08-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Smaka på det här igen nu när ni sett ännu fler filmer o vidrigheter som tjejerna gjorde…

Raffe (13år) KOMMER GÅ HELT FRI FRÅN SIN DEL I MORDET!!!!!! INTE HÅLLAS ANSVARIG ALLS O INTE FÅ NÅGOT STRAFF!

Det MÅSTE till en förändring i Svensk lagstiftning där man vid grov brottslighet ska kunna dömas redan vid 13års ålder istället för 15år. LexEmilia ❤️

Är det något nytt som tillkommit eller är det sedan tidigare för att hon är under 15?
Citera
2024-08-07, 20:01
Medlem
Citat:
Smaka på det här igen nu när ni sett ännu fler filmer o vidrigheter som tjejerna gjorde…

Raffe (13år) KOMMER GÅ HELT FRI FRÅN SIN DEL I MORDET!!!!!! INTE HÅLLAS ANSVARIG ALLS O INTE FÅ NÅGOT STRAFF!

Det MÅSTE till en förändring i Svensk lagstiftning där man vid grov brottslighet ska kunna dömas redan vid 13års ålder istället för 15år. LexEmilia ❤️
Finns det en chans att hon kan dömas till ett hårdare straff om en Lex emilia går igenom innan rättegång? Eller är det något som tar flera år att verkställa?
Citera
2024-08-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Tänk att hålla på att bli mördad av någon som samtidigt säger att de älskar dig. Det gör det nästan värre och vidrigare än om de var regelrätta fiender. Det gör det än mer förnedrande. Och att i tillägg ha blivit lurat dit av någon du ”lekte” med igår.

Det är så vidrigt, så sjukt!
Citera
2024-08-07, 20:03
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Vissa saker gör man, andra hörs väldigt kvävt/muffled.
Citera
2024-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Finns det en chans att hon kan dömas till ett hårdare straff om en Lex emilia går igenom innan rättegång? Eller är det något som tar flera år?

Nej Raffe kommer aldrig bli åtalad/straffad för det här. Det tar många år o ett jättejobb att få igenom ändringar trots att det är uppenbart nödvändigt. (i övriga områden också)
Citera
2024-08-07, 20:05
Medlem
Citat:
Är det något nytt som tillkommit eller är det sedan tidigare för att hon är under 15?

För att hon är under 15år. Men ju mer som kommer fram desto tydligare blir ju hennes delaktighet… men det spelar ingen roll, hon går fri ändå.

Edit: med fri menar jag att hon inte blir dömd för brottet. Men hon har ju ett LVU sen innan o lär vara ett bra tag på SIS nu, o ingen light avdelning då.
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-07 kl. 20:08.
Citera
2024-08-07, 20:10
Medlem
12 sekunder in i 1:35 klippet!! 😭
Ser ut som att E försöker klappa på R! Alltså på ett vänligt sätt.
Blicken, rörelsemönstret! Totalt hjärtskärande att se. 💔
Citera
2024-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
https://gofile.io/d/qWpjrA
Tack! Jag orkade inte leta mer. Har precis kommit hem.
Citera
2024-08-07, 20:20
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
För att hon är under 15år. Men ju mer som kommer fram desto tydligare blir ju hennes delaktighet… men det spelar ingen roll, hon går fri ändå.

Edit: med fri menar jag att hon inte blir dömd för brottet. Men hon har ju ett LVU sen innan o lär vara ett bra tag på SIS nu, o ingen light avdelning då.

Här fick iaf jag mycket info. Lägger det här om någon mer är intresserad.
https://www.aklagare.se/lattlast/ungdomar-brott-och-straff/sarskilda-straff-for-ungdomar/
Citera
2024-08-07, 20:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Tänk att hålla på att bli mördad av någon som samtidigt säger att de älskar dig. Det gör det nästan värre och vidrigare än om de var regelrätta fiender. Det gör det än mer förnedrande. Och att i tillägg ha blivit lurat dit av någon du ”lekte” med igår.

Eller hur...
E säger ju jag gör allt, snälla sluta.
Lyfter till och med huvudet när R säger till henne att lyfta det, så hon kan tejpas mer.

(Kanske hoppet att om hon gör som de vill så slutar de).
Alltså fy fan..
Finns inte ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in