2024-08-07, 19:05
Medlem
Duvlorts avatar
Förstår av alla nyreggade proryska inlägg här i tråden att detta var en bitch slap rakt i nyllet på Putin.
https://www.youtube.com/watch?v=PXnN0S1Bn6Q&list=RDPXnN0S1Bn6Q&start_radio =1&ab_channel=S%C3%A5mycketb%C3%A4ttre
Citera
2024-08-07, 19:08
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag tror det är fel strategi. Satsa de sparsamma resurser man har till att försvara Ukraina istället för att gå på offensiven in i Ryssland.
Bortkastat. Soldaterna kommer att dö o utrustningen förstöras.

Du förstår dig inte på krig alls märker jag. Det viktiga är att man förflyttar fram sina positioner och sabbar så mycket man kan för den lede fi.

Inte snällt sitta i skyttegraven å låta striden ske på fiendens villkor.
Citera
2024-08-07, 19:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så… Ukraina genomför alltså en fullskalig attack, en invasion, av rysk mark? Med västerländska vapen och fordon? Hur skiljer sig detta från vad ryssarna gjorde för två år sedan? Russofober behöver inte svara.

Nä du har helt rätt i att Ukraina är jätte dumma. Det är väl bara Ryssarna som får anfalla sina grannländer?
Citera
2024-08-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä du har helt rätt i att Ukraina är jätte dumma. Det är väl bara Ryssarna som får anfalla sina grannländer?

Ja, är väl helt logiskt att ryZZland ska kunna stå inne i ryZZland och attackera Ukraina....

Men när Ukraina går in för att stoppa skiten, då gör de "samma fel"
Citera
2024-08-07, 19:22
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Underbart roligt att psykopaten Putin kallar det för en provokation när det är han som invaderade Ukraina😂
Man kan tycka att det som i sammanhanget är den verkliga provokationen är att ännu ingen avlivat Putin trots allt vad han och hans anhang ställt till med.
Citera
2024-08-07, 19:28
Medlem
Citat:
Freda sig, ja. Att hämndvåldta någon som försökt våldta en är inte att freda sig. Det är något helt annat.

Att döda ryZZska soldater = hämndvåldta?
Citera
2024-08-07, 19:29
Medlem
Citat:
Absolut inte. Jag försöker förstå varför samma beteende är förkastligt när A gör det men jättebra när B gör det? Eller du tycker inte att sånt ska diskuteras på Flashback? Man ska kanske heja på Ukraina oavsett vad de gör, annars ska man stängas av från forumet?

Vad menar du vatnik, att en Militär specialoperation är ok när Ryssland gör den men inte när Ukraina?

Herregud vatnik, väx upp någon gång
Citera
2024-08-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Konstig liknelse. Vid självförsvar har du traditionellt rätt att använda nödvändigt våld för att just freda dig.

Om jag kommer hem till dig och sparkar sönder din TV är det inte självförsvar att du kommer hem till mig och bränner upp min soffa. Med det sagt är Ukrainas intåg naturligtvis förväntat.

Lider du av någon slags utvecklingsstörning?

Så, att Ukraina går in i ryZZland och dödar samt tar soldater till fånga = inte nödvändigt våld för att freda sig?

Ukraina får inte gå in alls i ryZZland, för att stoppa soldater, vapen, ammunition samt fordon?
Citera
2024-08-07, 19:31
Medlem
Citat:
Se, det är är det jag inte riktigt förstår, hur en motinvansion kan försvaras av att motståndaren invaderade oss först. I min värld sker ett försvarskrig genom att man försvarar sig, inte att man rullar in i fiendens städer som hämnd. Det påminner mer om (som någon skrev ovan) tillbakakaka. Och det är väl okej men det är inte självförsvar. Och det var för självförsvar som Väst skickade en massa vapen och utrustning till Ukraina, inte för att Ukraina ska gå på erövringståg i andra länder.

Du behöver inte förstå någonting.
Ukraina bedömer och förstår hur och varför de försvarar sig som de gör.
I defensiv krigföring får du övertaget genom att göra överraskande manövrar.
Man kan gnälla hur mycket man vill, men så länge Ryssland har trupper i Ukraina kommer Ryssland att utsättas för motattacker där Ukraina upptäcker rysk svaghet
Citera
2024-08-07, 19:35
Medlem
Citat:
Freda sig, ja. Att hämndvåldta någon som försökt våldta en är inte att freda sig. Det är något helt annat.

Så Ryssland har aldrig tagit sig över gränsen och böjt ett hårstrå?

Du får allt gråta ut på Lunarstorm istället för här.
Citera
2024-08-07, 19:38
Medlem
ItsWednesdays avatar
Varför var inte Kursk-regionen bättre förberedd på ett angrepp? Kan det vara så simpelt att ryssarna låg avsupna i nåt dike i vanlig ordning?
Citera
2024-08-07, 19:41
Medlem
Storstark68s avatar
Galne Putin kallar detta för "En grov provokation mot Ryssland" HAAHAAAAAHAAA!!! Dvärgen ska bara hålla käft efter hans vidriga krigsförbrytelser i Butja och 50 andra ställen i Ukraina. Hoppas att Nato skickar 100.000 supertränade krigare så är ryzzpacket borta för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in